Permalänk
Inaktiv

Fick jag för lite?

http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=93752489

Sålde min dator, och jag undrar om detta var alldeles för lite begärt pga av allt som följer med osv.

Vad tycker ni?

Bör jag sätta ut den på blocket?

Permalänk
Inaktiv

Har du sålt den, så har du ju sålt den. Ska nog vara glad för det priset....jag hade aldrig någonsin köpt datorn för dom pengarna.

Om du inte tänker fullfölja en auktion på Tradera, håll dig därifrån så vi som är mer seriösa med sidan kan lita på säljarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anon93568
http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=93752489

Sålde min dator, och jag undrar om detta var alldeles för lite begärt pga av allt som följer med osv.

Vad tycker ni?

Bör jag sätta ut den på blocket?

Jag tycker att bara själva datorn är värd det som du fick. Tycker att du både få nån tusenlapp till med tillbehören.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Inaktiv

Du skriver ju "• OBS! Jag accepterar inte att ni budar och sedan inte slutför köpet.
(Negativt omdöme lämnas direkt)"

Vad tror du köparen räknar med då?...

Permalänk
Medlem

Inget att diskutera, sålt är sålt. Lite heder ska man ha i affärer...

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den är värd över 8000 åtminstone, om inte mer.

Tog mig friheten att leta upp lite nypriser för datorn på Inet:

Datorn - ungefär 9 000 kr
Kringutrustning - ungefär 3 300 kr

Totalt: 12 300 kr

Sedan medföljer vid pris över 9 000 kr 1 200 kronors hörlurar samt tiotalet spel.

Tycker man borde få 8 000 för den...

Permalänk

6-7k för datorn, cirkus 2 - 2.5k för tillehören

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Du skriver ju "• OBS! Jag accepterar inte att ni budar och sedan inte slutför köpet.
(Negativt omdöme lämnas direkt)"

Vad tror du köparen räknar med då?...

-------------------
Jag håller med, men jag tycker att det kändes som om priset var i underkant faktiskt, tror att du hade kunnat sälja produkterna för mycket mer om du haft mer tålamod, men för den delen var det inget direkt underpris heller, fick du 6k så är det utmärkt, den är ändå begagnad, det måste man ta med i beräkningarna, även om den bara är nån månad beggad så sjunker ändå värdet på den bara man packar upp eländet, datorer har skituselt andrahandsvärde :/

Men som sagt, du måste tyvärr acceptera att du fått det pris du fått, även om du kunde fått mera för den så skriver du ju att du inte accepterar åt andra hållet så då kan man inte acceptera att man själv kan få göra det, plus att du lär nog få problem att sälja ngt alls i framtiden då via den sajten om du alls kan göra det

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Ha lite heder, någon har vunnit auktionen, det var ditt eget val att lägga den på Tradera. Blocket hade den säkert gått på 10k.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

max 7500kr hade ja betalt för allt det där begnat är begnat att folk aldrig lär sig

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Suck.. att det är såna här snubbar som gör att jag inte vill använda tradera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juckpuck
max 7500kr hade ja betalt för allt det där begnat är begnat att folk aldrig lär sig

Vadå lär sig? Nyvärdet för alltihop är väl närmare 14-15 000, så jag ser inget fel med att betala kring 8 500. Dessutom såldes den nu för 5 800 om jag såg rätt, en viss skillnad.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Suck.. att det är såna här snubbar som gör att jag inte vill använda tradera.

Kolla mina omdömen, ser det ut som att jag är oseriös? Alla kan inte vara lika snabbtänkta som dig ser ja?

Jo självklart försöker jag alltid hålla mig till reglerna, men jag tyckte det var lite väl för lågt.

Permalänk
Medlem

Själva datorn är värd 6000kr. Men med tillbehören hade jag sagt 7500kr.

Visa signatur

| Q9550 @ 3.8Ghz | Asus P5Q-PRO | AMD Radeon HD6950 2GB (Unlocked @ 865Mhz) | Corsair TX650W | Corsair XMS2 (2+1)x2GB | A-Data SP900 128GB| WD Caviar Blue 320GB | Fractal Design R3 | Noctua NH-U9B |

Permalänk
Medlem

Tycker det priset är något lågt, med tanke på skärmen
+ 1-1 1/2 tusing borde det nog kostat.

Nypriset är på datorn är ca 9000:- utan skärm
så totalt nypris ca 11.000

Du borde nog lagt ett reservationspris.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Sötast

Alltså.

Om du vill ha ett lägsta belopp så använder du reservationspris.

Är du nöjd med allt från 1krona och uppåt, då kör du på det.

Du valde att du accepterade att sälja datorn för EN krona. Now live with it!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Tycker det priset är något lågt, med tanke på skärmen
+ 1-1 1/2 tusing borde det nog kostat.

Nypriset är på datorn är ca 9000:- utan skärm
så totalt nypris ca 11.000

Du borde nog lagt ett reservationspris.

Jo jag förstår det nu, men jag har iaf skickat ett mail till köparen där jag förklarade min sits, och om han fotfarande inte vill dra sig ur så kommer jag att fullfölja köpet.

Men hur mycket hade ni kunna tänka er betala om ni letade efter beg dator. 8-9000kr?

Permalänk
Medlem

Alla delarna för sig är säkert värda mer, men du gjorde ju själv valet att sälja det som paket. Har man många saker i ett paket ökar chansen att en eventuell köpare inte har något intresse för någon del. Köpare ett kanske inte behöver högtalare så han lägger ett bud på vad han anser övriga saker vara värda för honom, köpare två behöver kanske ingen skärm.

Finns det sen inte reservationspris på tradera? Har du inte använt dig av det och önskar att köpare står vid sina bud ser jag inte riktigt vad du skapat tråden för. Stå för din affär och gör en bättre nästa gång.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anon93568
Kolla mina omdömen, ser det ut som att jag är oseriös? Alla kan inte vara lika snabbtänkta som dig ser ja?

Jo självklart försöker jag alltid hålla mig till reglerna, men jag tyckte det var lite väl för lågt.

Har du lagt ut datorn på tradera så får du ju acceptera slutpriset,ingen tvingade dig att sälja den där.Oavsett slutpris.
MvH albanen

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anon93568
Kolla mina omdömen, ser det ut som att jag är oseriös? Alla kan inte vara lika snabbtänkta som dig ser ja?

Jo självklart försöker jag alltid hålla mig till reglerna, men jag tyckte det var lite väl för lågt.

Skiter i dina omdömen om du uppenbarligen känner för att lura folk och skita i att en avslutad affär är en avslutad affär.

Edit: Ser nu att du gör rätt för dig och tänker låta köparen köpa för det priset om han vill ha den. Good for you.

Permalänk
Medlem

Tycker nog att du ska va JÄKLIGT glad att du inte behövde sälja den för 1 krona som var utropspriset.

Du gjorde valet att sätta utropspriset på 1 krona, du kunde ha satt de på tex 6000 kronor, å då kanske du hade fått i trakterna kring va du ville ha. Men att ha gått från 1 krona till 5800 kronor är ju en väldigt bra "vinst" i tradera ögon sett. Om du mot förmodan skulle ignorera denna auktion är ja rädd att du inte bara skulle bli svartlistad utan även en massa annat krångel.

Som sagt, ja hade då aldrig lagt ut en dator för 1 krona, skatta dej då hellre lycklig att du inte behövde släppa den för just 1 krona

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anon93568
Jo jag förstår det nu, men jag har iaf skickat ett mail till köparen där jag förklarade min sits, och om han fotfarande inte vill dra sig ur så kommer jag att fullfölja köpet.

Men hur mycket hade ni kunna tänka er betala om ni letade efter beg dator. 8-9000kr?

första gången jag citerar, hopas det fugerar som jag vill...
jag skule högat ge 2000sek för den datorn (om jag är på bra umör O.S.V.),
är anklagad av mina "kompisar" för att vara väldigt snål...

Permalänk
Medlem

Ja tror inte att du hade fått mer än de du fick nu.. kanske 500kr mer för att de är en skärm med. ja köper mycket beg dator delar och säljer på olika sidor tradera en utav dom..

Tycker som alla andra att du inte har så stor val än att sälja den för de priset.. Som ja personligen inte tycker är så jätte dåligt.. speciellt inte med tanken på att du har köpt lådan och graffen beg själv.. hade allt kommit nytt från dig så hade ja förståt men nu är de inte så.. // Embu

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Märkte att jag lät sur i förra meddelandet, inte meningen. Kan utveckla mina tankar lite. Skulle jag kommit över den annonsen på annat sätt hade jag bedömt det så här,

Dual core processor
4 GB ram
HD4870
'ett' moderkort
'ett' nätagg
'ett' chassi
'en' hårddisk, ~640GB
'en' cpu-kylare

+tillbehör som kommer med datorn om jag vinner budgivningen

Ser jag vad en sådan lista hade kostat från butik, och drar av lite för att det är begagnade saker skulle jag kanske buda lite under 5000kr.
Inget av tillbehörern är på min lista över saker jag behöver så jag vill inte betala för dem, mitt bud hade varit lika högt om de inte ingått (med möjligt undantag för att jag kunde lagt några pengar för skärmen).

Hade jag däremot varit på jakt efter just den cpu kylaren du har, eller just de minnena du har och de varit till salu för sig hade jag kunnat betala procentuellt bättre för just dem.

Permalänk
Medlem

Priser han skulle ha fått ungefär.. i delar..

C2D E8500 = max 1500kr (sålde en själv på tradera förra veckan för 1475kr)
2x2gb Dommi = max 500kr
HD4870/512mb = Max 700kr
Mobbo Asus P5Q Pro = Max 600kr
Nätagg Corsair 650w = Max 700kr
Hårddiskar 640gb+80gb = Max 700kr
dvd brännare = Max 200kr
Noctua cpu kylare ink fläkt = Max 450kr
Låda antec 300 = Max 400kr

totalt 5750kr.

O när ja skriver max så har du fått väldigt bra för sakerna..
Ja håller på med begagnade dator delar hela tiden så ja är ganska säker på min sak.. // Embu

*edit* iofs så skulle du säkert kunna få lite mer från någon som inte vet vad dom köper o de låter bra i deras öron.. alà Blocket typ.

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anon93568
Jo jag förstår det nu, men jag har iaf skickat ett mail till köparen där jag förklarade min sits, och om han fotfarande inte vill dra sig ur så kommer jag att fullfölja köpet.

Men hur mycket hade ni kunna tänka er betala om ni letade efter beg dator. 8-9000kr?

Beror HELT och hållet på vad det finns i den, vad den ska användas till och vad det är för snorig unge som ägt den tidigare. För 8-9000kr hade jag vänt mig till en butik direkt. Datorn du hade till salu var ingenting att hänga i granen direkt. Förlegad teknik och dåligt begagnatvärde för att inte tala om jobbiga garantiärenden.

Permalänk

Visst kan man säga att det är svinigt att avbryta affären, och det är det väl också, litegrann i alla fall. Men...

Vill du inte sälja för det där priset så gör du naturligtvis inte det. Det är din affär, dina regler. Ja, jag vet att Tradera har egna regler, och hotar med löjliga lagar, men det är ju inte mycket att bry sig om. Det är ju verkligen inte så att någonting kommer att hända, utom möjligtvis ett negativt omdöme (bara lite piss i havet). Köparen kommer ju knappast att få lida p g a att du inte låter honon betala dig. Han går vidare. Blir kanske lite sur, men vi blir alla lite sura i bland.

Så bestäm du, och skit i vad folk på nätet har att säga. Det är sällan något vettigt som kommer fram där, jag tror faktiskt att jag aldrig riktigt sett något, egentligen. Och detta inkluderar det jag själv skriver också, naturligtvis.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Visst kan man säga att det är svinigt att avbryta affären, och det är det väl också, litegrann i alla fall. Men...

Vill du inte sälja för det där priset så gör du naturligtvis inte det. Det är din affär, dina regler. Ja, jag vet att Tradera har egna regler, och hotar med löjliga lagar, men det är ju inte mycket att bry sig om. Det är ju verkligen inte så att någonting kommer att hända, utom möjligtvis ett negativt omdöme (bara lite piss i havet). Köparen kommer ju knappast att få lida p g a att du inte låter honon betala dig. Han går vidare. Blir kanske lite sur, men vi blir alla lite sura i bland.

Så bestäm du, och skit i vad folk på nätet har att säga. Det är sällan något vettigt som kommer fram där, jag tror faktiskt att jag aldrig riktigt sett något, egentligen. Och detta inkluderar det jag själv skriver också, naturligtvis.

.....och då skrev du allt det för att...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Visst kan man säga att det är svinigt att avbryta affären, och det är det väl också, litegrann i alla fall. Men...

Vill du inte sälja för det där priset så gör du naturligtvis inte det. Det är din affär, dina regler. Ja, jag vet att Tradera har egna regler, och hotar med löjliga lagar, men det är ju inte mycket att bry sig om. Det är ju verkligen inte så att någonting kommer att hända, utom möjligtvis ett negativt omdöme (bara lite piss i havet). Köparen kommer ju knappast att få lida p g a att du inte låter honon betala dig. Han går vidare. Blir kanske lite sur, men vi blir alla lite sura i bland.

Så bestäm du, och skit i vad folk på nätet har att säga. Det är sällan något vettigt som kommer fram där, jag tror faktiskt att jag aldrig riktigt sett något, egentligen. Och detta inkluderar det jag själv skriver också, naturligtvis.

Va snackar du för smörja? när man reggar sig på tradera så går han med på allt som dom har ställt som krav.. Så då är de bara att anpassa sig efter dom kraven..

Lägg inte ut nått på tradera ifall du inte tänker fullfölja affären.. såna som du ska ju absolut inte vara med på tradera ifall du tänker "mina regler gäller" då syftar jag på "Tipsaossgärna"..

Ja tycker att han ska vara glad för de han fick o han får lära sig av sitt misstag.. så enkelt är de.. ta ansvar för dina klantigheter och gå vidare.. Som han själv sa så är han seriös och har bra omdömen.. // Embu

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anon93568
Jo jag förstår det nu, men jag har iaf skickat ett mail till köparen där jag förklarade min sits, och om han fotfarande inte vill dra sig ur så kommer jag att fullfölja köpet.

Men hur mycket hade ni kunna tänka er betala om ni letade efter beg dator. 8-9000kr?

För din dator max 6500-7000, du fick ett bra pris.

Jag har gjort många dåliga affärer på Tradera, men man fullföljer ett köp oavsett finns inga ursäkter.... "Jag trodde ja skulle få mer"

Sålde för nån vecka sen en Phenom II x4 920 och fick bara 1100kr för den, inte går ja till swec och gnäller för det

Sätt upp ett reservationspris nästa gång istället.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner