Permalänk
Medlem

Trådlöst internet + Trådlös mus

Är väl inte den bästa av idéer misstänker jag..

Köpte ny router precis då min gamla gått sönder och tröttnade på att ha en sladd genom hela lägenheten. Under tiden jag körde sladd så hade jag dock plockat fram min gamla trådlösa logitech-mus och började undra hur fan jag hade kunnat sitta med enbart touchpad så länge.

Nu när jag har bytt tillbaka till trådlöst så är det lite bekymmer med att det hoppar, hackar och stör uppkopplingen så:

Hade det blivit bättre med en ny mus med senare teknik? Fungerar bluetooth-möss bättre i samband med trådlöst internet?

Har en laptop och gillar inte sladdar, hade det varit en stationär hade det varit hur lugnt som helst med en sladdburen.

Tacksam för svar, försökt googla runt efter tester på detta men inte hittat någonting.

Visa signatur

Scurvy

Permalänk
Medlem

Du hade nog messt otur att frekvenserna krockar, använder mig själv utav en trådlös mus & tangentbord + bt headset på min bärbara med wlan utan problem.

Kan vara att det är gammal teknik i musen.

Bt mös är messt dyrt i det här fallet en en vanlig trådlös ska funka med en normal router.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk

Låter märkligt! Är du säker på att det är musen som är problemet? Det finns ju även andra saker som kan störa. Exempelvis grannar med egna trådlösa nätverk, en del trådlösa telefoner osv.

Bluetooth och WiFi ska ju garanterat ligga på olika frekvenser i alla fall.

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problemtidigare och det blev värre när man belastade mer men när jag bytte till bluetooth försvann problemet.