Inget ljud i Windows?

Permalänk

Inget ljud i Windows?

Min dators minne gick just sönder, det är en gammel P4 så det ska nu köpas helt nytt. Men så länge, använder jag mig av en AMD Althon dator på 1Ghz som jag köpte för en 50lapp på en secondhand butik här i närheten. Fick även med en 250GB hårddisk med i den! ;D

Datorn startades men inget hände... Jag öppnade den och jag har aldrig i hela mitt liv sett så mycket damm i en dator!!! Helt otroligt asså! Synd att ingen bilds tog på detta. Menmen, jag använde mig utav farsans "trycklufts-kompressor (heter det så ), och blåste, och blåste, och mycket hostande blev det klart. XD Vart som en tät dimma utomhus, XD. Testade sedan igen, men inget hände. Tog ur moderkortet och kopplade in en annan nätdel, bara för att se om något fungerade. Det gjorde det. Bytte nätdel och installerade om till Windows XP Pro.

Men nu till det riktiga problemet. Ljudkortet fungerade helt felfritt tills idag. Jag får alltså ljud i spel, typ Spotify och liknande, men inte i Windows. Har kollat i kontrollpanelen på vilken ljudenhet windows använder som output, och ja, det står precis som det ska. Kan inte fatta vad som är fel? Ljudkortet är då ett Creative Sound Blaster LIVE!.