Speldator beställs om 5min Behöver en sista koll (11.000)

Permalänk
Medlem

Speldator beställs om 5min Behöver en sista koll (11.000)

Hejsan Alla glada människor Emilwik här igen som hemsöker er en sista gång innan han ska beställa sin dator

Sitter nu och skakar av iver att dra iväg beställningen men tyckte det lät som en bra ide att låta experterna (det vill säga ni) ta en sista koll så att allt stämmer.

Här är datorn

Allt är fortfarande inte klart, det som jag är osäker på är alltså vilket chassi som skulle passa absolut bäst till detta paket. (runt 1000lappen)

Samt också om man ska byta ner sig till ett 5850 kort och lägga pengarna på en bättre hårdisk.

Är väldigt väldigt tacksam för alla svar då jag ska dra iväg beställningen så snart som möjligt.

Tack på förhand Emil

Permalänk
Medlem

Ser väl bra ut. Personligen skulle jag nog ta ett 5850, sedan crossfire:at det om något år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Callisto
Ser väl bra ut. Personligen skulle jag nog ta ett 5850, sedan crossfire:at det om något år.

okej, skulle du kunna dra något kort argument för detta?

Permalänk
Medlem

Du behöver nog inte ha nån brådska med att få iväg beställningen då de antagligen inte får in grafikkortet förrän om några veckor.

Annars ser det bra ut. jag beställde alla delar förutom grafikkortet och kör med mitt gamla grafikkort tills de kommer i lager.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emilwik
okej, skulle du kunna dra något kort argument för detta?

Ja, 5850 är ju över tusenlappen billigare. Lär ju räcka för dagens spel, sedan kan du slänga in ett till om 1-2 år. Bara det jag tänkte på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Callisto
Ser väl bra ut. Personligen skulle jag nog ta ett 5850, sedan crossfire:at det om något år.

Om du planerar att köra CF i framtiden bör du även byta till ett 1366 system som presterar bättre än ett 1156 i CF tack vare att 1366:an har 2st PCI-Ex16 medans ett 1156-kort bara har 8x om man kör i CF vilket kapar prestandan en aning

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

ca. 2% skildnad...

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog välja ett billigare grafikkort. den kommer nog sjunka i pris ganska snabbt

Visa signatur

» Asus M3A32 Deluxe «•» Amd Phenom x4 9850BE«•»Asus Silentknight«•»2x2gb Corsair XMS2, Tot 6gb pc6400 «•» Gainward 8800GTS 640mb DDR3 «•» 250gb Seagate IDE «•»Windows XP Pro«•»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobi the Dobi
Om du planerar att köra CF i framtiden bör du även byta till ett 1366 system som presterar bättre än ett 1156 i CF tack vare att 1366:an har 2st PCI-Ex16 medans ett 1156-kort bara har 8x om man kör i CF vilket kapar prestandan en aning

Vilket är det bästa 2* Ex16 kortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobi the Dobi
Om du planerar att köra CF i framtiden bör du även byta till ett 1366 system som presterar bättre än ett 1156 i CF tack vare att 1366:an har 2st PCI-Ex16 medans ett 1156-kort bara har 8x om man kör i CF vilket kapar prestandan en aning

"en aning" är verkligen "en aning"
det här är med HD5870, som är starkare än HD5850 och därför bör bottlenecka mer:

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
"en aning" är verkligen "en aning"
det här är med HD5870, som är starkare än HD5850 och därför bör bottlenecka mer:
http://tpucdn.com/reviews/AMD/HD_5870_PCI-Express_Scaling/ima...

Kan man få länk ?? För det där verkar vara otroligt små skillnader! Det kanske är värt att köra min gtx 260 i sli i alla fall

Visa signatur

Fractal Design R6 | Corsair RM750x | MSI X570-A PRO | AMD Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 42GB 3200MHz VENGEANCE| Radeon RX Vega 56 | Intel NVMe SSD 1TB | AOC CQ32G1| ROG Strix Flare | ROG SHEATH | Audio Pro Addon T14 | HyperX QuadCast

Permalänk

Ganska roligt att folk säger "köp i7 920 istället, det är SÅÅÅÅ mycket bättre i CF/Sli!!!!1!!11". Skillnaden är så marginal att du inte märker det själv förutom dom små siffrorna nere i hörnet som du bara måste har för att skryta om dina FPS...

Sweclockers medlemmar följer flocken... tragiskt.. trodde detta var ett mer seriöst forum.

Ja, jag är less på alla som tror dom vet allt och älskar att basunera ut det...

Nej, jag vet inte allt själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CodenameA
Kan man få länk ?? För det där verkar vara otroligt små skillnader! Det kanske är värt att köra min gtx 260 i sli i alla fall

http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_5870_PCI-Express_Sc...

Härledde bildlänken till detta, riktigt intressant recension, den skilde bara 2% mellan 8x och 16x på medelvärdet dom fick efter testa på 20 olika spel.
Och då pratar vi 2560x1600, i de lägre upplösningarna skilde det bara 1%.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_5870_PCI-Express_Sc...

Härledde bildlänken till detta, riktigt intressant recension, den skilde bara 2% mellan 8x och 16x på medelvärdet dom fick efter testa på 20 olika spel.
Och då pratar vi 2560x1600, i de lägre upplösningarna skilde det bara 1%.

Tack för länken ph33r! Det är små skillnader indeed! This one's a keeper!
Roligt att han nämner tri sli/cf i 4x slotten Det är kanske lite väl extremt

Visa signatur

Fractal Design R6 | Corsair RM750x | MSI X570-A PRO | AMD Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 42GB 3200MHz VENGEANCE| Radeon RX Vega 56 | Intel NVMe SSD 1TB | AOC CQ32G1| ROG Strix Flare | ROG SHEATH | Audio Pro Addon T14 | HyperX QuadCast