Permalänk
Medlem

Krasch.

Min Ibm Deskstar, 40 gigare kraschade idag. Eller, när jag var ute och sedan kom tillbaka så fanns den inte mer i w2k. ¤Skumt.¤
Men, kan man rädda skiten på något sätt? Tacksam för svar.

Permalänk

Prova att köra IBMs disk verktyg DFT som går att ladda ner på deras hemsida det räddae min disk ett par gånger. Men efter att den hade krashat första gången så var den inget att ha. Går ju icke att lita på den. höll så där en 3 månader efter första krashen sen gick det åt helvete igen.

Permalänk
Medlem

Hade gärna testat.

Men där står att den skapar en dos diskett, och jag har ingen floppy, eller jo, men den är utlånad. Kan man inte boota från skiva eller något sådant? .. Har brännare.. ?

Permalänk

Jo då det går att boota det från skiva med. du får ta och göra en bootbar skiva med de verktygen på.

Permalänk
Medlem

ja fruktar att min hdd kommer att krascha snart...har köpt en 120 gigs ibm 7200 varvare,å ibland när ja suttit länge vid datorn så låter d som om hdd tjuter,kan va fläkten som gör dom lätena,ja vet ej....har blive lite bättre på senaste tiden,men för att vara på den säkraste sidan,va kan ja gö för att hindra en krasch???

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]