Hur lossar jag på dessa? (skumma nitar/skruvar)

Permalänk

Hur lossar jag på dessa? (skumma nitar/skruvar)

http://data.fuskbugg.se/skalman01/P2210065.JPG

Vet någon hur man får loss dessa lättast?

Tack på förhand.

Permalänk
Avstängd

man såg inte mycket vars sitter den varför ska du ha loss den?

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Hedersmedlem

De går att få bort om du exempelvis... borrar rakt igenom dem. De är inte gjorda för att plockas isär. Men du kan alltid vålda bort dem med power tools.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

nån slags popnit?

bara borra igenom.

Sen får du sätta dit nya eller köra med bult och mutter.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en popnit som håller drivecage på en låda. Bara att borra ut den med en borrmaskin.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Vill ta ut hållaren för cdläsare och hårddiskar och den sitter fast i sådana där.

Vad är egentligen anledningen att man sätter fast dem med sånna? Vad är anledningen till att man absolut inte får ta bort den hållaren?

Permalänk
Hedersmedlem

du får ta bort dem ;). Popnitslösningen är billig och effektiv jämfört med att sätta in skruvar å skit och det är enklare än att svetsa ihop. Skadar inte finish med mera.

Handlar alltså inte om restriktioner utan om kostnadseffektivitet

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

som alla andra säger ,bara borra sen poppa dit nya popnitar när det är dags

Permalänk
Medlem

Använd ett ganska stor borr så blir det lättare.
När du borrat så en ring lossnar och snurrar med borret kan du knacka ur niten med en hammare och något spetsigt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Var säker på att du fixar popnitar som matchar hålet. Snabbt och enkelt att sätta ihop den sen.