Buggrapporter för Swec 5.0

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

http://img534.imageshack.us/img534/7827/swecbug.png

Som ni ser så är det lite förskjutet där.

OS: OS X 10.6.3
Browser: Firefox 3.6.3

Ser fortfarande ut såhär hos mig. Bug or feature?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

Går fortfarande inte ändra signaturer...

1000 tecken är för lite eller så är det en bugg att man inte kan ändra signatur...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Går fortfarande inte ändra signaturer...

1000 tecken är för lite eller så är det en bugg att man inte kan ändra signatur...

Bättre nu?

Permalänk
Inaktiv

Jag kan inte se vissa bilder. Det gäller inte endast denna artikel utan flera.

Chrome 5.0.375.55
Windows 7 64-bit

Kan inte heller se min egna länkade bild...

Länk till bilden

Permalänk
Skrivet av GAPa:

Bättre nu?

Verkar funka nu Tackar!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Halloj,

Jag såg just att specialtecken inte blir riktigt korrekta när de automatiskt görs om till en rubrik vid länkning. Exempel, taget från tråden Konspirationsteorier i Akademiska ämnen: Konspirationsteorier om 11 september 2001 • Forum för vetenskap och folkbildning

• borde vara •.

Nu vet ni i vart fall det.

Edit: Ni kanske inte tolkar om &blahufs; alls? Är det meningen? Test: ä — " ¥ Ã

Edit: Mer test, fast den här gången genom att bara klistra in tecknen direkt: ä, —, ", ¥, Ã.

Edit: Ni tolkar om & till & överallt, om jag inte läser koden fel. Specialtecknen tolkas inte om alls utan står på samma sätt som de står i redigeringen omedelbart ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Bättre nu?

Inte för mig, den säger att det blir för långt om jag försöker förlänga första delen, dvs spec för dator 1. Försöker jag förlänga andra delen klagar den inte, så den tror att det kommer ta en rad till, men det är gott om plats kvar. Tror att det beror på länken, den räknar nog inte om det i så många tecken som kommer visas, utan den bara tar det som står.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Hedersmedlem

URL:
http://www.sweclockers.com/forum/newreply.php?do=newreply&noq...

Problembeskrivning:
Elaka komplett's annons får det att bli lite fel med menyerna.

Vad du gjorde när problemet uppstod:
klickade in på någon meny

Hur problemet kan återskapas:
klicka på någon meny och vänta tills komplett annons kommer.

Inloggad som (om relevant):
mulleeng

bifogar bild

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av MulleEng:

URL:
http://www.sweclockers.com/forum/newreply.php?do=newreply&noq...

Problembeskrivning:
Elaka komplett's annons får det att bli lite fel med menyerna.

Vad du gjorde när problemet uppstod:
klickade in på någon meny

Hur problemet kan återskapas:
klicka på någon meny och vänta tills komplett annons kommer.

Inloggad som (om relevant):
mulleeng

bifogar bild http://pici.se/pictures/nVoBFfogY.png

Din browser har en cachad version av cssen, om du rensar den så ska det lösa sig. Ctrl-F5 laddar om och cachar om i de flesta browsers under windows.

Edit: Vi har satt höjden inline nu, bör lösa problemet för alla.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

Jag får en jävla massa citat från användare som citerat andra användare, alltså inte citerat mig.

Sjukt störande.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Ljungan11:

Jag får en jävla massa citat från användare som citerat andra användare, alltså inte citerat mig.

Sjukt störande.

Närifrån är de här citaten?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon150540:

Jag kan inte se vissa bilder. Det gäller inte endast denna artikel utan flera.

Chrome 5.0.375.55
Windows 7 64-bit

http://img138.imageshack.us/i/printswec50.png/

Kan inte heller se min egna länkade bild...

Länk till bilden

Förändring för 5870 tråden men inte förändring på andra ställen...
Har testat även med IE men ingen skillnad där heller.

Ny bild:

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Närifrån är de här citaten?

Samma tid som jag senast var i tråden.
Senast var det i tråden om Photoshoptävlningen med komplett.

Även Detta inlägget ligger under min "citatflik".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

http://img534.imageshack.us/img534/7827/swecbug.png

Som ni ser så är det lite förskjutet där.

OS: OS X 10.6.3
Browser: Firefox 3.6.3

Ignorerar ni denna buggen eller?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Jilted82:

Ignorerar ni denna buggen eller?

Nej, men det finns de med högre prioritet än.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta tagits upp tidigare i tråden, då jag inte kan läsa mer än första delen av den första sidan.

Problemet är att Opera som jag just gått över till tenderar att ibland få för sig att ladda vissa forumsidor och gallerisidor felaktigt och bara visa de översta delarna av sidan fast då längst ner i webbläsaren och det går heller inte att scrolla ner och se hela sidan . Detta sker när jag är inloggad, har inte märkt av det när jag inte vart inloggad ännu, men det åthjälps ibland av att man stänger av bildladdningen eller zoomar ut och in kraftigt.

Kör Opera ver. 10.53 i Windows 7 Pro x64

Galleriet Projekt ECHO visas ständigt fel:

EDIT: Detta verkar bara påverka första sidan i en tråd eller ett galleri, inte nästa sida om jag lurar mig dit på annat sätt.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av skogsvilden:

Vet inte om detta tagits upp tidigare i tråden, då jag inte kan läsa mer än första delen av den första sidan.

Problemet är att Opera som jag just gått över till tenderar att ibland få för sig att ladda vissa forumsidor och gallerisidor felaktigt och bara visa de översta delarna av sidan fast då längst ner i webbläsaren och det går heller inte att scrolla ner och se hela sidan . Detta sker när jag är inloggad, har inte märkt av det när jag inte vart inloggad ännu, men det åthjälps ibland av att man stänger av bildladdningen eller zoomar ut och in kraftigt.

Kör Opera ver. 10.53 i Windows 7 Pro x64

Galleriet Projekt ECHO visas ständigt fel:

http://img529.imageshack.us/img529/5172/overdel.jpg

http://img411.imageshack.us/img411/5279/nederdel.jpg

EDIT: Detta verkar bara påverka första sidan i en tråd eller ett galleri, inte nästa sida om jag lurar mig dit på annat sätt.

Det verkar uppstå på vissa sidor med många bilder på sig, vi har sett det ett par gånger tidigare i gallerier och forumtrådar, men det är dessvärre inte löst än. Tack för rapporten.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Jag har noterat att UYF-8 stöd saknas på flera ställen, t. ex. i rätta artikel dialogen och Spoilerena i forumet.

Chrome 6.0.408.1 Beta
Windows 7 64bit

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Jag har noterat att UYF-8 stöd saknas på flera ställen, t. ex. i rätta artikel dialogen och Spoilerena i forumet.

Chrome 6.0.408.1 Beta
Windows 7 64bit

Spoilern är fixad nu, du kan behöva ladda om cachade scripts. Tack för rapporten. Hur yttrar sig problemet i rätta artikel?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

Tiderna verkar bugga sönder för mig. Jag ser en tid i citat/mina trådar och sedan en helt annan tid i forumet vid postens header. Inloggad som mig själv (-=|ZetaXtreme|=-). Tror inte det är relevant men använde Mozilla Firefox 3.6.4 Build 20100413172113 med Gecko/20100413.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Ställt in GMT på +1 timme för Sverige och nu +1 extra för vi kör med sommar tid?

Btw finns det inget snabbkomande med [img] taggar? Finns ju ctrl+i , ctrl+u som snabbkomande iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Tiderna verkar bugga sönder för mig. Jag ser en tid i citat/mina trådar och sedan en helt annan tid i forumet vid postens header. Inloggad som mig själv (-=|ZetaXtreme|=-). Tror inte det är relevant men använde Mozilla Firefox 3.6.4 Build 20100413172113 med Gecko/20100413.

Hur skiljer sig tiderna? Hade du rätt tidszon?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Btw finns det inget snabbkomande med [img] taggar? Finns ju ctrl+i , ctrl+u som snabbkomande iaf

Inte för tillfället, kan hända att det dyker upp.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Hur skiljer sig tiderna? Hade du rätt tidszon?

Har inställt GMT 1 och även testat att byta men det skiljer sig mellan vad som står ute i trådarna och i citat samt mina trådar. Det verkar som att Citat och Mina Trådar inte påverkas av vilken tidszon som man sätter medans forumet gör det men är inte helt säker.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Hedersmedlem

Ctrl-I och ctrl-B fungerar inte när jag kör Chrome, men utmärkt med IE8. Normalt? Någon inställning jag missat?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Har inställt GMT 1 och även testat att byta men det skiljer sig mellan vad som står ute i trådarna och i citat samt mina trådar. Det verkar som att Citat och Mina Trådar inte påverkas av vilken tidszon som man sätter medans forumet gör det men är inte helt säker.

Skiljer det i hela timmar, som om du verkade vara i en annan tidszon än den valda? Om det inte är hela timmar, vilka tider tittar du på när du jämför mot forumet? Det stämmer att mina trådar, citat, aktiva trådar mfl. inte påverkas av vald tidszon för tillfället, de personliga sidorna kan vi ta med, men övriga delas av fler användare och förutsätter därför normal svensk tid.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av MultiMan:

Ctrl-I och ctrl-B fungerar inte när jag kör Chrome, men utmärkt med IE8. Normalt? Någon inställning jag missat?

Det är en bugg, har lagt till på listan över saker att se över. Tack för rapporten.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Skiljer det i hela timmar, som om du verkade vara i en annan tidszon än den valda? Om det inte är hela timmar, vilka tider tittar du på när du jämför mot forumet? Det stämmer att mina trådar, citat, aktiva trådar mfl. inte påverkas av vald tidszon för tillfället, de personliga sidorna kan vi ta med, men övriga delas av fler användare och förutsätter därför normal svensk tid.

Nu verkar det funka som det ska. Vet inte om du har fixat det eller om det fixade sig när jag trixade med mina inställningar innan igår men om jag upplever buggen igen så ska jag ta skärmbilder så att du kan se vad jag menar. Och ja det skilde i hela timmar. När jag hade GMT+1 så skilde de sig exakt en timme har jag för med.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

http://www.sweclockers.com/profil/90184-fullmoon

Står att jag har 1 annons ute fast att jag har tagit bort den.

http://www.sweclockers.com/profil/90184-fullmoon/annonser

Borde inte 1an föra antalet annonser jag har 'ute' tas bort samtidigt som annonsen tas bort?

Visa signatur

I am Extrazz.