ArmA 2 - Operation Arrowhead

Permalänk

ArmA 2 - Operation Arrowhead

Iom att det är en fristående stor expansion så tycker jag spelet förtjänar en egen tråd. Spelet har fått löjligt lite hype här omkring. Det släpps 2 Juli (Enligt webhallen) och finns även att ladda ner via Steam. Även om expansionen är fristående så går det att kombineras och användas med ArmA2 samt majoriteten av alla modifikationer, samtidigt som grafik och optimering blir bättre.

The Key Improvements over ARMA 2:

-FLIR (military grade thermal imaging simulation) system implemented
-Night combat updated with laser markers, IR strobes and flashlight usage
-Streamlined and reworked in-game UI / HUD
-Full support for backpacks (including ability to carry static weapons, like mortars or UAV terminals)
-Reworked and improved radio chatter between units (including whispered variant)
-Remotely-controlled helicopter UAV
-Improved vehicle simulation (damage model, physics, countermeasures, top down radars, warning systems, helmet-mounted displays)
-Improved weapon simulation (multiple optics modes, range finders, step based zoom)
-Improved and heavily optimized vegetation

ARMA 2 + ARMA2: OA Combined:

-A2OA can also use the full content of ARMA 2 (if installed) to create an unsurpassed scale of modern military simulation.
-Maps of Chernarus and Takistan (5 maps in total) with their typical local civilian population - 440 square km!
-9 different army factions: US Army, US Marines, Russian Army, Takistani Army and militia, Chernarussian Defense Forces, Chernarussian insurgents and partisans, Takistani Guerrillas
-150+ different weapons (e.g. range of SCAR assault rifles, M110 sniper rifle, FN FAL, Uzi submachine gun, Sa-58 in many variants, Lee Enfield rifle, grenade launchers)
-100+ different vehicles (e.g. M2 Bradley armored recon vehicle, AH-64D Apache gunship, CH-47 transport helicopter, UH-1H Huey helicopter, Stryker armored personnel carrier in multiple variants, T-55 main battle tank, old Soviet BTR-60 and BTR-40 armored personnel carries, variety of new civilian vehicles and many more)

Improvements In The Original ARMA 2 Game:

-additional special effects (shaking camera, SSAO)
more optimized engine
-brand new, more streamlined UI
-improved radio chatter
-improved vehicle simulation (top-down radar, flares, FLIR)
-integrated mod management

How does OA compete with big military games like BF BC2, or COD MW2?

-ARMA does not directly compete with corridor and heavily scripted shooters that focus on an exaggerated cinematic experience.

-ARMA goes far beyond disposable entertainment, it is, in fact, the consumer counterpart of VBS - a real training tool used by various armies around the world.

-ARMA is a military simulator and a huge sandbox world with a vast amount of gameplay features that are not present in any other game on the market.

-The campaign and other pre-made missions are just one of many ways to help the player to get into the "Armaversum" and to experience the potential of our games as a whole.

-ARMA is made for mature players who like to try different approaches and gaming experiences. Someone called it a "thinking man's game", which seems to be quite accurate.

-ARMA offers dozens of ways for creating, editing and modifying the game's content.

-ARMA offers a huge variety of gameplay and game modes for the same amount of money that's usually spent on arcade shooters with 10 hours of singleplayer gameplay.

-Comparing ARMA with FPS/Shooter games is like comparing a nice plastic model collectible of a sports car with a modular brick-box kit of a similar car. You can build a precise model, one time, and then put it on your bookcase, but maybe you want to play or create more by making a different car or model out of it. Not to mention the fact that the potential is growing with each new brick-box kit (addon/mod) you add.

-ARMA offers multiplayer infrastructure that PC gamers were used to getting for many years (but lacking in most current releases which were often ported from consoles), it is not only fully customizable and extensible, but also includes freely available dedicated servers for Windows and Linux.

Media:

Lira?

För er som känner för att ge spelet en seriös chans och vill ha folk att lira med så kan jag tipsa om att SSG Clan kommer gå över från ArmA2 till Operation Arrowhead helt och hållet efter release. Där används Teamspeak3 + ArmA2 plugin, ACE2 och Swedish Army Mod, samt egna unika Coop-uppdrag för 20-30+ pers varje vecka. Kompani-struktur med NATO-standard för både skytte-grupper, pansar, flygvapen och ledning används, samt seriös radio-kommunikation. Har du intresse för soldat-simulator så kan det inte bli bättre

TAGGA!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Nice blir köp! Kan bara hoppas på att dem fått fart på grafikmotorn, det är den största irreterande faktorn nu.

Permalänk

Intressant!

Undrar dock en sak angående spelen.
Det verkar som att man har bytt ut vissa fordon och vapen i Arrowhead, frågan är dock ifall man får behålla vapnen och fordonen ifall man även äger Arma2 och Arrowhead? Alltså att Arrowhead importerar vapnen och fordonen från Arma2.

Permalänk
Medlem

Jag ska lugnt skaffa detta. Älskar ArmA 2 nu när version 1.07 har blivit släppt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Optimeringarna som kom med senaste ArmA2 patchen har funnits ett tag redan i beta-patcharna. Men alla dessa framsteg finns iaf i Arrowhead också, plus att det inte finns några täta skogar, så det bör vara mycket bättre prestanda även om grafiken också är en aning bättre.

Skrivet av TheTurkishOne:

Intressant!

Undrar dock en sak angående spelen.
Det verkar som att man har bytt ut vissa fordon och vapen i Arrowhead, frågan är dock ifall man får behålla vapnen och fordonen ifall man även äger Arma2 och Arrowhead? Alltså att Arrowhead importerar vapnen och fordonen från Arma2.

Ja, allt som finns i ArmA2 går att använda Arrowhead. Inget är vad jag vet "ersatt" med något nytt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Nej de kommer inte att finnas kvar. Hur skulle det vara om de vara i fel camo. Ska köpa spelet på steam

Permalänk

kanske vet inte. får se. jag har vanliga arma 2

Permalänk

jag tror att arrowhead kräver mer kanske i7 eller i5

Permalänk
Skrivet av antonwaagaard:

Nej de kommer inte att finnas kvar. Hur skulle det vara om de vara i fel camo. Ska köpa spelet på steam

Har man både ArmA2 och Arrowhead installerat så kombinerar du innehållet och kan sätta ut vad du vill i editorn. Samma sak gäller tvärt om, då du kan sätta ut grejer från Arrowhead i tex Chernarus. Så det är klart att allt fortförande finns tillgängligt.

Skrivet av antonwaagaard:

jag tror att arrowhead kräver mer kanske i7 eller i5

Varför tror du det? Det har optimerats på CPU-fronten och blivit smått tyngre på grafik-fronten, så det väger väldigt jämnt. Plus att banorna i Arrowhead inte är i närheten av lika krävande som Chernarus. I överlag så flyter Arrowhead bättre, om man ser på folks uppfattningar så här långt. En råklockad i7 lär dock fortförande inte vara tillräckligt för att maxa spelet med den tung-drivna AI'n.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonwaagaard:

Nej de kommer inte att finnas kvar. Hur skulle det vara om de vara i fel camo. Ska köpa spelet på steam

Skrivet av antonwaagaard:

kanske vet inte. får se. jag har vanliga arma 2

Skrivet av antonwaagaard:

jag tror att arrowhead kräver mer kanske i7 eller i5

Att ändra ens inlägg är inte olagligt.

Då man inte fick se priset på ArmA 2: Operation Arrowhead på Steam, så trodde jag att det skulle vara billigare än 29,99£ (296,08 SEK). Med tanke på min ekonomi så väntar jag med att köpa expansionen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

rätt bra pris på steam. bara 30 kr mer än webhallen

jo det flyter bättre med så lite träd och shit.. dock fortfarande inte bra om man jämför andra spel.

är det bara jag eller är thermal siktet sjukt overpowered? är ju typ som att springa omkring med wall hack.

Permalänk

Jag är 1 millimeter från att slå till på Combined Operations paketet på Steam. Både ArmA: II och OA.
Men jag är lite nojjig över att det kommer bli som med många andra spel, man struntar i det efter någon vecka för man springer bara runt och kör solo endå.

Gaah svårt val!

*Edit* Äsch, slog till på paketet. Kunde inte hålla fingrarna i styr! Bravo, jag kollar in eran hemsida och så imorgon.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr. Bravo:

Varför tror du det? Det har optimerats på CPU-fronten och blivit smått tyngre på grafik-fronten, så det väger väldigt jämnt. Plus att banorna i Arrowhead inte är i närheten av lika krävande som Chernarus. I överlag så flyter Arrowhead bättre, om man ser på folks uppfattningar så här långt. En råklockad i7 lär dock fortförande inte vara tillräckligt för att maxa spelet med den tung-drivna AI'n.

Har samma låga fps i arrowhead som i arma 2. I US Armory (testa fordon) så har jag ca 25-35fps med allt på high exkl AA och View distance på 2000.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Jag har inte hunnit testa spelet mer än några minuter för att se så det startade korrekt efter installation. Men mitt första intryck var inte direkt någon besvikelse! Såg för jävla mysigt ut, särskillt byggnaderna. Prestandan får jag återkomma med då det måste liras ordentligt med folk och AI för att se hur det verkligen flyter.

2 timmar kvar till semester nu, sen jävlar ska det hårdtestas och tweakas med kisarna på SSG Och så ska det jobbas fram en första fet Arrowhead-version av Swedish Army Mod också så klart! Får återkomma med mer intryck, media och info senare i veckan.

Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

*Edit* Äsch, slog till på paketet. Kunde inte hålla fingrarna i styr! Bravo, jag kollar in eran hemsida och så imorgon.

Det gör du fan rätt i Steam-versionen har dock inget fungerande ACRE än vad jag hört, som används till TS. Får se hur saker och ting funkar för alla med Arrowhead nästa vecka, men det har lirats friskt med mindre uppdrag under helgen för de som har fått sina ex. Vi drar dessutom igång en helt egen coop-kampanj för Arrowhead på söndag!

Edit: Det kom tydligen en fix till ACRE för Steam inatt!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

-Borttaget-

Löst
Permalänk

Saxar in ett inlägg jag slängde ihop på SSG;

Tydligen så har iaf inte Arrowhead alla prestanda-mässiga uppdateringar som vi fick i senaste patchen till ArmA2 än. Så det är i princip samma gamla trix som gäller, främst vad gäller antal cpu-kärnor och sli/crossfire/x2. BIS i ett fucking nötskal alltså

Spelet verkar främst lida av irriterande smått hackande som inte direkt märks på din FPS. De flesta (Inkl jag) har lyckats lösa detta genom att definera sin CPU i spelets genväg, precis som man gjorde förr. Ex;

Dual-Core processor:
-nosplash -cpucount=2 -exThreads=1

Quad-Core processor:
-nosplash -cpucount=4 -exThreads=7

Hexacore processor:
-nosplash -cpucount=6 -exThreads=7

Att stänga av Hyperthreading är också fortförande rekommenderat, men personligen vettifan om det fortförande gör skillnad faktiskt.

Ni som kör med SLI/Crossfire/x2 får ändra på "arma2oa.exe" till tex "crysis.exe" för att lura drivrutinerna till att starta med stöd för flera GPU's.

Kör ni med ATI så rekommenderas det just nu att använda lite äldre drivrutiner, tex Catalyst 10.4 funkar väldigt bra för de flesta. Jag fick själv problem med texturer med de senaste 10.6, plus något lägre fps, så jag hoppade tillbaka till 10.4 också.
Ännu en ATI-fix som kan göra skillnad för många är att gå in på Device Manager och avaktivera "ATI High Definition Audio Device", förutsatt att ni inte använder HDMI då. Det avbelastar GPU'n en aning och kan ge en riktigt schysst prestanda-boost!

En tråd att hålla ögonen på, som även har lite fler tips;

Operation Arrowhead performance optimizations/comparisons - Bohemia Interactive Forums

Nu funkar mitt Arrowhead hyfsat fint iaf Blev av med småhackandet och skrapade ihop runt 15 fps! Men jag hoppas fan att dom slänger in de tweaks vi fick i ArmA2 till nästa uppdatering!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Hur aktivt är Arrowhead samt originalet Arma 2 i multiplayer? Finns det en del Versus serverar eller gäller allt coop som i arma 1?
Är det värt att lägga sina sista 400 kr på arma 2 + arrowhead hos steam?

Är det fortfarande massor med oändligt gående/åkande i spelet, eller är man nu närmre Area of Operations? Känns lite segt att spendera en kvart för att komma till ett ställe och sedan ha oturen att bli beskjuten och träffad och repetera.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

Mr. Bravo du jobbar för företaget som har utvecklat spelet förmodar jag ? Eller äger du aktier där ?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Hur aktivt är Arrowhead samt originalet Arma 2 i multiplayer? Finns det en del Versus serverar eller gäller allt coop som i arma 1?
Är det värt att lägga sina sista 400 kr på arma 2 + arrowhead hos steam?

Är det fortfarande massor med oändligt gående/åkande i spelet, eller är man nu närmre Area of Operations? Känns lite segt att spendera en kvart för att komma till ett ställe och sedan ha oturen att bli beskjuten och träffad och repetera.

Vafan säger du, det är ju det utdragna åkandet och marcherandet som gör det kul och sticker ut från alla hjärndöda frag-fester Det skapar en grym stämning, gemenskap och större oförutsägbara upplevelser. På SSG kan man sitta och lira i 3-4 timmar utan att avfyra ett enda skott

Men mja, spelet blir ju vad man gör det till. Hur mycket och långt man behöver ta sig fram och tillbaka beror ju helt på uppdraget som liras, då det kan formas precis hur som helst. Troligtvis blir det svårt att få mycket nöje ur att sitta och leta efter en random server som lirar så som du vill om kvällarna. Det gäller snarare att hitta en community/klan som tilltalar dig, då det bästa spelandet förekommer på privata servrar och speciella tider. Det finns grupper för alla smaker att zappa runt bland på tex BIS-forumen.

En snabb titt på server-listan så här klockan 5 en tidig svensk morgon säger iaf att Domination är det som dominerar, så att säga. Det är coop som sammlar spelarna på samma objektiv som automatiskt varierar på alla möjliga ställen över hela spelvärlden. Oftast finns det ett fordon eller dylikt som kan agera spawn, som spelarna får flytta runt hur dom vill. Så länge man samarbetar så är man snabbt på plats igen om man skulle dö. Men ha inga stora förhoppningar på en public-server.

Skrivet av Redzo:

Mr. Bravo du jobbar för företaget som har utvecklat spelet förmodar jag ? Eller äger du aktier där ?

Haha, nejdå. Försöker bara dra in så mycket folk som möjligt Det ligger för mycket fokus på de enformiga, poänglösa och begränsade casual-spelen idag.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr. Bravo:

Vafan säger du, det är ju det utdragna åkandet och marcherandet som gör det kul och sticker ut från alla hjärndöda frag-fester Det skapar en grym stämning, gemenskap och större oförutsägbara upplevelser. På SSG kan man sitta och lira i 3-4 timmar utan att avfyra ett enda skott

Men mja, spelet blir ju vad man gör det till. Hur mycket och långt man behöver ta sig fram och tillbaka beror ju helt på uppdraget som liras, då det kan formas precis hur som helst.
.

Visst kan det vara kul och lyssna/snacka med folk och gå runt i en skön spelvärld. Men det verkar ju vara "Lumpen" snack i dessa SSG-typ-klaner så där har man ju inte direkt en chans att platsa in.

Så uppdragen varierar under spelets gång? Körde lite ArmA Combat Operations i MP och det verkade som att nästan alla serverar körde samma Coop Mission. Och någon enstaka person agerade pilot och skjutsade runt folk samt hämtade upp.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Visst kan det vara kul och lyssna/snacka med folk och gå runt i en skön spelvärld. Men det verkar ju vara "Lumpen" snack i dessa SSG-typ-klaner så där har man ju inte direkt en chans att platsa in.

Så uppdragen varierar under spelets gång? Körde lite ArmA Combat Operations i MP och det verkade som att nästan alla serverar körde samma Coop Mission. Och någon enstaka person agerade pilot och skjutsade runt folk samt hämtade upp.

Så klart man har en chans att platsa in. Så stenhårt är det inte, och man lär sig ganska snabbt om man är med och lirar under veckorna. Det finns många där som inte har gjort militär tjänst, men självklart lockar det mest för dom som har gjort det.
Man får ju iaf börja som en rekryt på en simpel plats, och får lite utbildningar och genomgångar om hur allt funkar. Efter att ha varit med några rundor och har varit skötsam så blir man en fullvärdig medlem, och då är det inga problem alls att komma in i spelet och gå vidare i rankerna och befattningarna.

Det finns säkert lite olika varianter av Domination, men de jag lirat består iaf av massor av olika uppdrag och sido-uppdrag som slumpas fram i takt med att man klarar dom. Det är olika från server till server hur det körs. Att det kanske är dålig variation i Arrowhead just nu är ju dock ganska förklarligt, iom att det fortförande är så nytt att det inte finns många uppdrag som stödjer de nya banorna än. Detta samtidigt som många från ArmA2 har konverterat och lämnat det gamla. Ge det någon månad så är det igång igen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Lirade min första runda igår lite slappt med SSG, och jag frapsade som en tok Vi provkörde även senaste versionen av ACRE för att simulera 3d-snack, kortvågs-radio och långvågs-radio via Teamspeak. Funkade ypperligt för min del, och det ökar verkligen upplevelsen när man är ett gäng som lirar! Jag måste bara justera mina ljud-inställningar lite till nästa gång så det blir mer balanserat med ingame-ljudet. Spelet i övrigt flöt på riktigt fint faktiskt, även när jag frapsade. Lite smått lagg ibland bara pga servern.

Slängde iaf ihop mina klipp till två 10 minuters youtube-filmer för er som är intresserade. Här är den första delen. Den andra laddas fortförande upp, så den kommer senare.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr. Bravo:

Lirade min första runda igår lite slappt med SSG, och jag frapsade som en tok Vi provkörde även senaste versionen av ACRE för att simulera 3d-snack, kortvågs-radio och långvågs-radio via Teamspeak. Funkade ypperligt för min del, och det ökar verkligen upplevelsen när man är ett gäng som lirar! Jag måste bara justera mina ljud-inställningar lite till nästa gång så det blir mer balanserat med ingame-ljudet. Spelet i övrigt flöt på riktigt fint faktiskt, även när jag frapsade. Lite smått lagg ibland bara pga servern.

Slängde iaf ihop mina klipp till två 10 minuters youtube-filmer för er som är intresserade. Här är den första delen. Den andra laddas fortförande upp, så den kommer senare.

QFAkJEw2rfY

Ser ju grymt ut, även fast ingenting händer!
YouTube - SSG-Clan Video 100627 - DEATH (in summer)
Skogen där (arma 2 originalet?) ser ju wunderbar ut.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Ser ju grymt ut, även fast ingenting händer!
YouTube - SSG-Clan Video 100627 - DEATH (in summer)
Skogen där (arma 2 originalet?) ser ju wunderbar ut.

Det är en hemmasnickrad bana som heter Thirsk, baserad på finska skogarna. Finns även en variant med snö. Kan tankas här. Snuskigt bra är den!

Andra delen färdig btw;

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr. Bravo:

Det är en hemmasnickrad bana som heter Thirsk, baserad på finska skogarna. Finns även en variant med snö. Kan tankas här. Snuskigt bra är den!

Andra delen färdig btw;

vxOSD_o47I0

Visste inte att det fanns tools för att göra egen bana!?
Visste bara om att man kan göra egna missions, men inte ändra terräng eller sätta ut vegetation?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Visste inte att det fanns tools för att göra egen bana!?
Visste bara om att man kan göra egna missions, men inte ändra terräng eller sätta ut vegetation?

Jodå, det finns ett gäng verktyg och plugins att använda för att modda och fixa med ArmA2/Arrowhead. Tex BIS Tools som de officiella grejerna kallas. Sen finns det ett gäng verktyg som är gjorda av communityn också. Man kan skapa och ändra i princip vad som helst i spelet. Det är ju därför mod-communityn är så pass stor som den är

Att skapa banor är dock inte något man kommer igång med över en natt. Det är ganska komplicerat och stort. Landsmassan skapas i grunden av en massiv "textur" som definerar höjder, vegetation, vatten och dylikt. Oftast använder man en satellit-bild av ett existerande landskap, som man sen kan ändra på som man vill. Därefter får man placera ut eller generera vägar, byggnader, landsmärken och ytterligare vegetation osv manuellt eller med verktyg. Samtidigt måste man så klart ha koll på att det inte blir för mycket objekt, för att hålla en rimlig prestanda.

Det finns projekt som jobbar på att tex återskapa allt från delar av stockholms skärgård till hela Bagdad.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Hoppla vad det börja rycka i till i ArmAtarmen igen efter filmerna.
Attans att man inte har tid längre!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Jodå, det finns ett gäng verktyg och plugins att använda för att modda och fixa med ArmA2/Arrowhead. Tex BIS Tools som de officiella grejerna kallas. Sen finns det ett gäng verktyg som är gjorda av communityn också. Man kan skapa och ändra i princip vad som helst i spelet. Det är ju därför mod-communityn är så pass stor som den är

Att skapa banor är dock inte något man kommer igång med över en natt. Det är ganska komplicerat och stort. Landsmassan skapas i grunden av en massiv "textur" som definerar höjder, vegetation, vatten och dylikt. Oftast använder man en satellit-bild av ett existerande landskap, som man sen kan ändra på som man vill. Därefter får man placera ut eller generera vägar, byggnader, landsmärken och ytterligare vegetation osv manuellt eller med verktyg. Samtidigt måste man så klart ha koll på att det inte blir för mycket objekt, för att hålla en rimlig prestanda.

Det finns projekt som jobbar på att tex återskapa allt från delar av stockholms skärgård till hela Bagdad.

Tjena, jag installerade ACE nu till ArmA: II. Men jag förstår inte hur moddarna funkar, det verkar ju som att jag kan spela med modden på alla servrar, hur är det då med dom på samma server som inte har min mod? Skumt.

En sak till, hur blir det om jag installerar JTD Fire & Smoke mod ovanpå ACE? Kan man kombinera dom två?

Rekommendera moddar som man borde ha.

Tack

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Tjena, jag installerade ACE nu till ArmA: II. Men jag förstår inte hur moddarna funkar, det verkar ju som att jag kan spela med modden på alla servrar, hur är det då med dom på samma server som inte har min mod? Skumt.

En sak till, hur blir det om jag installerar JTD Fire & Smoke mod ovanpå ACE? Kan man kombinera dom två?

Rekommendera moddar som man borde ha.

Tack

Det går inte att använda vilka moddar som helst på alla servrar. De flesta är låsta till enstaka eller inga alls. Är du säker på att du har aktiverat ACE2 i din genväg/launcher? JTD Fire & Smoke funkar bra med ACE2, men är nog inte godkänd av många servrar.
Jag har inte så många mod-tips faktiskt, då vi inte använder så mycket i SSG utöver ACE2, SAM och custom banor. Hur och vilka moddar du använder beror helt på hur du spelar spelet, iom att man inte kan ha vad som helst om man lirar public eller i klaner, och att om man lirar själv eller med någon polare på egna uppdrag så kan man välja att använda vad som helst eller vad som passar uppdragen. Landtex ligger dock nära hjärtat om man lirar Chernarus

Men i vilket fall så är detta tråden för Operation Arrowhead/Combined Operations, och det som funkar där. Så vi håller snacket om det här. ArmA2 har en egen tråd.

ACE2 är på G för Arrowhead, och borde enligt vad jag har hört släppas inom en månad. Angående SAM däremot så kan jag meddela att vi har mer eller mindre bestämt oss för en ganska sen release i höst, eller kanske tom mot vinter. Detta är en gyllene chans för oss att rensa upp och färdigställa allt som är påbörjat, uppdatera materialet för Arrowheads nya funktioner, invänta nya ACE2, samt påbörja ett gäng nya grejer och framförallt fordon. Det blir i princip en nystart på projektet
I helgen sätter vi igång med WIP-trådar igen, och ni kan följa utvecklingen och kommentera på vår forum-sektion hos SSG Clan. Fram till release så får folk helt enkelt roa sig med de nyheter som Arrowhead och snart ACE2 erbjuder!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

jag va ett stort fan av op flashpoint, men dagens claner verkar ju bara spela mot ai? hur kul är det? hur ser multiplayer ut allmänt? är det fortfarande sjukt mycket lag och buggar som det va i o flsahpoint? för övrigt diggar jag spel som är enorma sandlådor. Mins hur jag och polarna låg och tryckte i timmar utan att hitta varandra. Detta element diggar jag stenhårt. Rätt va det är så ser man något röra sig i skogen på andra sidan dalen och pang så är polarn död : ) blir dock inget köp om alla all intressant multiplayer går ut på att döda ai.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5