AA med GTX 480 i StarCraft II. Hur aktiverar jag?

Permalänk
Medlem

AA med GTX 480 i StarCraft II. Hur aktiverar jag?

Tjena! Har precis fått hem min nya dator med ett GTX 480
Hur aktiverar jag exempelvis 4x AA som dom gjorde i testet här på Swec?

Har varit inne i Nvidias Kontrollpanel, lagt till Starcraft II, valt "förstärka programmets inställning" och satt
den på 4x AA. Ser ingen skillnad!

Tacksam för snabba svar, det kliar i fingrarna!

Mvh

William

Visa signatur

PC: Phanteks Enthoo Evolv X - Asus Z690 Prime - i9-12900K - Asus ROG Ryujin 360mm - 32GB Corsair Vengeance @5600Mhz - Intel Arc A770 LE 16GB - ROG Thor 850W

Permalänk
Medlem

"Ser" ingen skillnad eller "är" ingen skillnad? Har du tagit skärmdumpar före och efter?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

ÄR ingen skillnad Kollar exempelvis på pelarna till "entren" till Command Centre så ser man "trappstegseffekten tydligt fortfarande. På Swec's skärmdumpar syns de vääääääldigt svagt, om ens alls.

Visa signatur

PC: Phanteks Enthoo Evolv X - Asus Z690 Prime - i9-12900K - Asus ROG Ryujin 360mm - 32GB Corsair Vengeance @5600Mhz - Intel Arc A770 LE 16GB - ROG Thor 850W

Permalänk

Provat döpa om exe-filen till "sc2"?

Permalänk
Medlem

Nej det har jag inte gjort. Sitter inte vid min dator nu så vet inte vad den heter idag.
Skulle det lösa det menar du?

Mvh

Visa signatur

PC: Phanteks Enthoo Evolv X - Asus Z690 Prime - i9-12900K - Asus ROG Ryujin 360mm - 32GB Corsair Vengeance @5600Mhz - Intel Arc A770 LE 16GB - ROG Thor 850W

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Ace89:

Tjena! Har precis fått hem min nya dator med ett GTX 480
Hur aktiverar jag exempelvis 4x AA som dom gjorde i testet här på Swec?

Har varit inne i Nvidias Kontrollpanel, lagt till Starcraft II, valt "förstärka programmets inställning" och satt
den på 4x AA. Ser ingen skillnad!

Du ska inte välja "Enhance", utan "Override".

Enhance ger dig bara möjligheten att förstärka programmets egen AA (som i spel som max tar 4xAA eller dylikt), men det fungerar inte om spelet helt enkelt inte har AA, som exempelvis SC2.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Du ska inte välja "Enhance", utan "Override".

Enhance ger dig bara möjligheten att förstärka programmets egen AA (som i spel som max tar 4xAA eller dylikt), men det fungerar inte om spelet helt enkelt inte har AA, som exempelvis SC2.

Har provat det nu, men blir fortfarande ingen skillnad
På svenska kallas det "Åsidosätta en programinställning", därefter valde jag 4x AA och tryckte sedan på
apply.

Still no difference. Vad kan det bero på?

Grymt tacksam för svar!

Mvh

William

Visa signatur

PC: Phanteks Enthoo Evolv X - Asus Z690 Prime - i9-12900K - Asus ROG Ryujin 360mm - 32GB Corsair Vengeance @5600Mhz - Intel Arc A770 LE 16GB - ROG Thor 850W