Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Kylare till PGA 370

Hej

Jag grävde fram min gamla P3-rig med socket PGA 370. Fläkten låter hiskligt och jag skulle vilja byta kylare, gärna till något passivt. Detta är ju gammalt som gatan, men man verkar kunna köpa kylare fortfarande. Utbudet till 370 var sådär, något bättre till Socket A. Så jag undrar:

Kan jag montera en Socket A fläns på en PGA 370 ?

Eller ska jag bara rycka fläkten på min nuvarande fläns och hoppas på det bästa?

/P

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Avstängd

varför inte bara sätta på en ny fläkt?
Och
du snackar nått om att köra passivit så plocka bort fläkt fan.

en sådan gammal processor skulle jag bry mig i föga i om den dog eller inte ger mig tusan på att en ny fläkt till den riggen om du skulle ha köpt en kostar mer en den riggen är värd.

I allfall mitt tips till dig plocka bort fläkten men behåll flänsen på.

Edit: utgår från att det är processor kring 900-1000mhz

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kockski:

en sådan gammal processor skulle jag bry mig i föga i om den dog eller inte ger mig tusan på att en ny fläkt till den riggen om du skulle ha köpt en kostar mer en den riggen är värd.

Om processorn dör så måste jag ju skaffa nytt, det vore onödigt.

Skrivet av Kockski:

Edit: utgår från att det är processor kring 900-1000mhz

Det är 667 MHz

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.