byta lösenord på router från bredbandsbolaget ?

Permalänk

byta lösenord på router från bredbandsbolaget ?

hej jag har bredbandsbolaget som internet operatör, och fick problem med att komma in online på min ps3, så jag ringde upp dom och fick veta att jag hade 5 ip adresser, och att jag låg på 7 st :s

fick också veta att någon har knäckt mitt lösenord och blev ombedd att byta lösenord, och undrar nu hur man gör ? ..
han sa att de skulle finnas guider på någon hemsida, men jag hann aldrig uppfatta vilken hemsida det var..
mvh !

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Kolla din manual, sök på din routers märke+modell på google, omöjligt för oss att veta när du inte ens skriver vad du har för router. Eller så ringer du supporten igen och ber dem guida dig steg för steg, det är det dem är till för.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shqiptari:

hej jag har bredbandsbolaget som internet operatör, och fick problem med att komma in online på min ps3, så jag ringde upp dom och fick veta att jag hade 5 ip adresser, och att jag låg på 7 st :s

fick också veta att någon har knäckt mitt lösenord och blev ombedd att byta lösenord, och undrar nu hur man gör ? ..
han sa att de skulle finnas guider på någon hemsida, men jag hann aldrig uppfatta vilken hemsida det var..
mvh !

logga in på router (du måste vara kopplad till den med sladd!) och byt lösenordet där. hur du loggar in på din routers kontrollsida står i manualen.
manualen finns att ladda ner från nätet på fem röda.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

Routern jag har är en :

inteno eg101

och det är den jag fick från bredbandsbolaget, någon som vet hur man byter lösenord på denna ?

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Snabb googling på först:

how to change password on inteno eg101

Gav detta som första svar:
http://rs.krivonet.info/pub/IGW_inteno/EG101_V10_Eng .pdf

Läser du index står det how to change WAN password .... 39, letar du ner lite så menar det med PDF läsarens nummrering sida: 44-

Snälla försök lägg en enkel googling innan du slänger upp en tråd där du ber oss att göra allt jobb åt dig ... zzzzzzzz

Permalänk
Medlem

Kommer jag ihåg rätt så står det inte i manualen hur man byter lösen på BBB's modem , om man ens får med en manual , det var nåt år sedan jag bytte ut mitt , så dom förslagen funkar inte så bra^^
Däremot så är Google en mycket bra källa för kunskap^^

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

BBB´s egna guide för ändring av kanal.. Använda denna och tryck på Security knappen

https://www.bredbandsbolaget.se/published_images/kanalinstall...

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

Med inloggningsuppgiften "user" för både användarnamn och lösenord verkar man inte komma åt alla inställningar. Enligt manualen ska det vara admin, dock lyckas jag inte logga in med detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Softie:

Med inloggningsuppgiften "user" för både användarnamn och lösenord verkar man inte komma åt alla inställningar. Enligt manualen ska det vara admin, dock lyckas jag inte logga in med detta.

Du kan inte logga in som admin på BBB's utrustning.
User/user ger dig tillgång till allting du kan ha intresse av att ändra och admin-inlogget ger inte BBB ut för att man inte ska fumla bort deras telefoni-inställningar.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Rekordmedlem

Skumt om det är routerberoende, bara 7 ip ock routerstrul? du får väl 5 publika och vill ha 2 via nat, det är inte nått normalt routerproblem, och att de skulle säga åt dig att läsa på nätet om hur du ändrar lösen ... näää... det gör de bara inte..
Det är nått som inte stämmer i den här historien.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Roligt av dom att be dig använda nätet för att lära dig hur man byter lösenord!
Vore som att när du ringer en bilverkstad så säger dom "googla motherf*cker".
Vore ju underbart skitkul

Anyhow, du har inte bytt lösenord/användarnamn på routern och glömt bort det? prova resetta den isf!

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem

Xavi EG101 Inteno är ingen router bara så ni vet, det är en switch med whirless stöd samt voip stöd. Dock brukar väll supporten kunna ändra detta åt dig om du ber lite fint. 101 har ett admin interface mot Bredbandsbolaget så det borde kunna ändra detta rätt lätt.