Doom 3 Mac OS 10.6.4 - Taskig FPS

Permalänk

Doom 3 Mac OS 10.6.4 - Taskig FPS

Jo jag har upptäckt ett litet problem när jag spelar Doom 3 på min Mac Mini.
Jag får cirka 12 - 16 FPS när jag spelar Doom 3, jag har testat att uppdatera till den senaste grafikuppdateringen som ska öka spelprestandan på Mac OSX 10.6.4 och visst fick jag en liten prestandaökning på alla spel! Allt förutom Doom 3, lider av samma problem där än idag, min FPS är alldeles för låg.

Spel som Call Of Duty 4 Modern Warfare, Prey och Quake 4 flyter på hur bra som helst på Medium! (Kan även meddela att Prey flyter på bra på grafikinställningen "high")
Jag får prestandaproblem redan på "low" inställningen när jag spelar Doom3, vilket verkar underligt eftersom spelen som jag nämnde ovan kräver minst lika mycket hårdvara som Doom 3, CoD4 kräver t.o.m mer.
Har även stängt av inställningar som AA osv.

Här är hårdvaruspecifikationerna på min Mac Mini:

Processor: Intel Core 2 Duo - 2,26Ghz
GPU: Nvidia GeForce 9400
RAM Minne: DDR3 1067Mhz
OSX V: 10.6.4

Hoppas att någon lyckas lösa detta problem.

MVH
/Acke5

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Låter som att din Doom 3-exekverbar fil inte är Intelkodad månne? Är den kompilerad för PPC så måste alla instruktioner översättas från PPC till X86, det kräver grymt mycket prestanda. Se om det inte finns en uppdatering för spelet.

Permalänk
Medlem

har du uppdaterat med de nya grafikkorts drivrutinerna som kom för ett tag sedan? om inte tryck på "Programuppdateringar" och få hem de nyare drivrutinerna å testa igen.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Säker på att du har native och inte någon hemmagjord Cider port eller sånt?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Skrivet av rezuth:

Säker på att du har native och inte någon hemmagjord Cider port eller sånt?

Japp! Men det kan vara som ovannämnt, att spelet kan vara anpassat för PPC. Då stöter man ju på en hel del trubbel.

Skrivet av Rolle90:

har du uppdaterat med de nya grafikkorts drivrutinerna som kom för ett tag sedan? om inte tryck på "Programuppdateringar" och få hem de nyare drivrutinerna å testa igen.

Yes, it's done!

Visa signatur

Apple Mac Mini