Går det att stänga av kopplingen mellan Hotmail och Messenger?

Permalänk

Jag förstår inte varför Hotmail och Messenger måste vara kopplade till varandra, Messenger är ett chattprogram, och Hotmail är ett webb-baserat e-post program, så vad är nyttan med att koppla ihop dessa 2 helt olika tjänster? Jag skiter fullständigt i att se Nyheter om vad mina så kallade "vänner" har gjort (typ bytt namn, ändrat profilen, etc etc) när jag bara ska kolla min mail.
Och sen så har nån slags bott fått tag i mig och spammar mina Messenger kontakter via mitt eget hotmail konto.
Så det orsakar bara en massa elände att Hotmail och Messenger är kopplade med varandra.
Hatar att alla jäkla Windows saker måste vara integrerade med varandra.

Misstänker starkt att förbindelsen inte går att stänga av men skadar väl inte att fråga..

Permalänk
Medlem

Avinstallera msn och installera den gamla versionen är nog det lättaste alternativet. Se till att du inte autouppdaterar den igen bara.
Download Windows Live Messenger 2009 (14.0.8117) - FileHippo.com

Permalänk
Skrivet av omega:

Avinstallera msn och installera den gamla versionen är nog det lättaste alternativet. Se till att du inte autouppdaterar den igen bara.
Download Windows Live Messenger 2009 (14.0.8117) - FileHippo.com

Aha okej, tack!

Permalänk
Medlem

Jag kör aldrig Live messenger, bättre att använda typ Miranda eller Pidgin.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm