Permalänk

HTC Desire frågor

Hej, har lite frågor ang. den "vanliga" HTC Desire.

1. Telefonen var inplastad runtom, invirad i plast. Men är där inget skärmsskydd? Jag har invisible shield på ingång, men det känns som att det inte sitter något skydd på alls nu. Stämmer det? Det både känns/ser ut som att där inte är någon plast. Men om det nu skulle vara det, kan man köra invisible shield ovanpå den plasten?

2. Ska telefonen ladda helt fullt innan man startar den för första gången?

Svara gärna på frågorna, och numrera era svar!

MVH

Visa signatur

Asus P55 EVO,Corsiar TX 650w PSU, 8 GB Corsiar xms3 1600 Mhz, i5 750 @ 3.2 Ghz, Geforce GTX 570, cooler master elite.

Permalänk
Medlem

Det är ingen plast på från början, nej.

Du stoppar i batteriet, kör slut på batteriet till det inte går att starta den längre och sedan laddar du den minst 8 timmar.

Så sade Telia till mig när jag köpte min Desire för några veckor sedan.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Det är ingen plast på från början, nej.

Du stoppar i batteriet, kör slut på batteriet till det inte går att starta den längre och sedan laddar du den minst 8 timmar.

Så sade Telia till mig när jag köpte min Desire för några veckor sedan.

Okej hur menar du nu? Batteriet är ju oladdat från början, ska man ladda fullt och sen ladda ur fullt och sen ladda 8 timmar?

Visa signatur

Asus P55 EVO,Corsiar TX 650w PSU, 8 GB Corsiar xms3 1600 Mhz, i5 750 @ 3.2 Ghz, Geforce GTX 570, cooler master elite.

Permalänk

det finns alltid lite batteri i mobilerna nu för tiden och håller med gibson700 att töm batteriet först sen ladda den

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

nja oladdat bör det inte vara, brukar vara laddat till en viss del vilket är det bästa för batteriet när det inte användes på en längre tid.
Sätt i kör till det tar slut, och ladda tills det är fullt, batterier av idag är inte så känsliga och behöver inte laddas massor av timmar första gången

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag hade runt 20% i mitt batteri när jag satte i det första gången.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare