MSI K9A2 Platinum V1.0 ihop med Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition

Permalänk
Hedersmedlem

Du har kollat att det inte ät grafikkortet som gett sig av?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Grafikkortet är nytt.Jag använde det i ca en månad ihop med den gamla processorn.
Funkade klockrent.
Om grafikkortet skulle vara trasigt,påverkar det usb ingångarna?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Breeder:

Grafikkortet är nytt.Jag använde det i ca en månad ihop med den gamla processorn.
Funkade klockrent.
Om grafikkortet skulle vara trasigt,påverkar det usb ingångarna?

Eftersom du inte får bild kan det ju ha med graffet att göra, så du bör nog kolla iaf, även nya produkter kan gå sönder

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det finns 3 lampor som lyser på moderkortet LED 1,2,3, någon av dem borde inte lysa om moderkortet är trasigt.
Alla utgångar på baksidan av moderkortet är ur funktion,och även usb ingångarna på framsidan.

Det kan väl aldrig vara möjligt att det är ett trasigt grafikkort som gör att in och utgångar inte funkar?

Jag har kollat alla sladdar ,tagit ur minnena provat allt men icke att det funkar.

Nu har jag beställt ett MSI 890FXA-GD70, Socket-AM3 ihop Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9.

Permalänk
Medlem

Led! Hjääälp

Endast den första av de fyra led lyder. Jag får ingen bild och har testat allt. Även att instalera ett oberoende gk. Jag har dock inte uppdaterat bios då det inte går då man inte ser något...

jag har 890CXM-G65 och X4 965...

Permalänk
Medlem

Hur gick till väga när du gjorde bios uppdateringen ? Man ska använda USB sticka formaterad i fat eller fat32 det där moderkortet är känsligt att man gör så annars blir bioset felflashat finns guide på msi forum hur man gör följer man inte den blir brädan rökt....hjälpte en bekant att hotflasha hans bräda sen han gjort fel eftersom jag hade en likadan på den tiden ...ska poängteras att det gäller hotflashning av ett lött bioschips så ingenting för nybörjare i kombination av ostadig hand.

Visa signatur

Extremist inom OC