Nu får nu sluta hylla inet här, långsammaste butiken och hata posten...

Permalänk
Medlem

Nu får nu sluta hylla inet här, långsammaste butiken och hata posten...

(Alla namn och adresser är strukna)

Jag beställer datorn:

Får detta mail lite senare:

Ingen koll på lagerstatusen tydligen... Grafikkortet i lager den 10:e dock

Här är datorn: (skickad kvällen den 20:e!) Posten konspirerar mot mig också tydligen. Ska till centrala Stockholm...

Detta påstår inet:

Yeah Right...

Här hade man planerat att isolera sig från släkt och vänner och bara lira dator men hej vad man bedrog sig!

God Jul på er alla!

Permalänk
Medlem

Det är rätt dåligt väder i hela Sverige om du missat det...

Permalänk
Medlem

Aj aj inte klaga på inet.
Helgerån.

Naturligtvis har inet precis som solen sina fläckar.

Permalänk
Medlem

Påminner om MIB II.

Permalänk
Medlem

När posten har tagit mot paketet från inet. Så är det väll inte inets fel att de kommer försent?

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Jao, kolla ut genom fönstert

Permalänk

Ser inte problemet? Det är väl snarare posten du bör skylla på i så fall. Inet tar 10 dagar på sig som dem själva säger, så vad är grejen?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Beställde saker: Datum: 2010-12-18 Med tanke på att det var en lördag så var det rätt självklart att dom inte skicka det..

Avsänt 2010-12-20 Måndag skicka dom det,

Händelser
2010-12-21 13:43 ICA Nära Hämta jag det, Sluta gnäll, du har väl haft otur eller gjort något fel, det finns en anledning till varför inet blev årets datorbutik....

Permalänk
Medlem

dra upp gardinerna....eller gå ut!

kortet är i lager den 10:e
inet tar 10 dagar på sig att bygga = 20:e
skickas samma dag.

inet säger: beställ innan 15:e och få det innan jul
läser man mellan raderna gäller detta en komplett order vilket din inte är!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Fast är leveranstiden så lång egentligen?
Okej, lagerstatusen hann inte med men kortet kom in den 10:e sa du vilket är en fredag. Att bygga ihop datorn vill de ha tio arbetsdagar för vilket innebar i så fall att de var klara typ i onsdags. Allt är egentligen rimligt men det är synd att du får gå ett par dagar extra utan den nya härligheten.
God jul på er vakna förresten : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Beställde saker: Datum: 2010-12-18 Med tanke på att det var en lördag så var det rätt självklart att dom inte skicka det..

Avsänt 2010-12-20 Måndag skicka dom det,

Händelser
2010-12-21 13:43 ICA Nära Hämta jag det, Sluta gnäll, du har väl haft otur eller gjort något fel, det finns en anledning till varför inet blev årets datorbutik....

Dock så tog inte du byggnation av dator va?
För det gjorde han.
Därav att det tog 10Dagar för dem att skicka det då allt skulle komma i lager först. Sedan byggas och sedan skickas. Skickades 20e och tack vare vädret och posten så har det blivit försenat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voultner:

God jul på er vakna förresten : )

Detsamma

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voultner:

Det är rätt dåligt väder i hela Sverige om du missat det...

Du har rätt helt omöjligt för Inet att planera att det skulle snöa kring juletid, my bad.

Skrivet av Henrikfotograf:

När posten har tagit mot paketet från inet. Så är det väll inte inets fel att de kommer försent?

Varför lova mig som kund att en beställning som är lagd innan den 15:e ska vara framme innan jul och att säga att det tar 5 till 10 arbetsdagar får ju en att hoppas? min är lagd 7:e eller 10:e om vi är riktigt snälla. de har redan dragit på tiden när de skickar ut paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gretjek:

Du har rätt helt omöjligt för Inet att planera att det skulle snöa kring juletid, my bad.

Varför lova mig som kund att en beställning som är lagd innan den 15:e ska vara framme innan jul och att säga att det tar 5 till 10 arbetsdagar får ju en att hoppas? min är lagd 7:e eller 10:e om vi är riktigt snälla. de har redan dragit på tiden när de skickar ut paketet.

ditt kort fanns inte i lager, de kan inte bestämma när leveransen av ditt kort kommer.
Det bygger datorn när ordern blir komplett dvs när alla delar finns i lager.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Gretjek:

skickad kvällen den 20:e!

Enbart postens fel isf, men trist hur som helst.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Dock så tog inte du byggnation av dator va?
För det gjorde han.
Därav att det tog 10Dagar för dem att skicka det då allt skulle komma i lager först. Sedan byggas och sedan skickas. Skickades 20e och tack vare vädret och posten så har det blivit försenat

Spelar dock ingen roll, Mitt skickades också den 20de, jag fick det dagen efter, men nej, mina varor fanns hemma och mitt byggdes inte ihop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Spelar dock ingen roll, Mitt skickades också den 20de, jag fick det dagen efter, men nej, mina varor fanns hemma och mitt byggdes inte ihop

Du menar bara för att ditt paket kom fram så måste övriga 349999 paket som sorterades
också gjort det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Du menar bara för att ditt paket kom fram så måste övriga 349999 paket som sorterades
också gjort det?

Läs om tråden så vet du varför jag skrev så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

ditt kort fanns inte i lager, de kan inte bestämma när leveransen av ditt kort kommer.
Det bygger datorn när ordern blir komplett dvs när alla delar finns i lager.

Jag vill påpeka att denna butik har sina brister vilket jag här fått erfara. I detta fall fel på lagerstatus och ingen dator till jul trots att som det står på kvittot borde vara framme.

Skrivet av qhrizz:

dra upp gardinerna....eller gå ut!

inet säger: beställ innan 15:e och få det innan jul
läser man mellan raderna gäller detta en komplett order vilket din inte är!

typ -13 och kolsvart så tack men nej tack! Err på vilket sätt är min order inte komplett, alla delar kompatibla. Ska finnas i lager enl kvitto finns garanterat den 10:e så min order är "komplett"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gretjek:

Jag vill påpeka att denna butik har sina brister vilket jag här fått erfara. I detta fall fel på lagerstatus och ingen dator till jul trots att som det står på kvittot borde vara framme.

Så, du menar att man måste ha grafikkortet inne hela tiden? tänk om dom tog slut? som i alla andra affärer? var det ett 580 så är det brist på det, som det finns brist på mycket annat... och detta vädret finns inte bara i Sverige, många kan ha problem med sin import, inte bara datordelar.

Permalänk
Medlem

Inet har ju levererat varan till posten.. att de sen inte kan köra ut den efter vad de lovat är väl inte deras fel?
Men ring och klaga, du kanske får kompensation.. dock tvivlar jag på det.

Permalänk

Everything happens for a reason. Fira jul med nära och kära nu!

Visa signatur

Antec Sonata III | Gigabyte P45 DS4 | Intel C2D E8400 @ 3.00 GHz | Asus HD4850 | Corsair 2X2GB 800MHz DHX | WD 640GB

Permalänk
Skrivet av Gretjek:

Jag vill påpeka att denna butik har sina brister vilket jag här fått erfara. I detta fall fel på lagerstatus och ingen dator till jul trots att som det står på kvittot borde vara framme.

Ska inet räkna med att posten tar 4 dagar på sig för att leverera? Inet måste ju förutsätta att posten tar 1 dag, såsom det ska göra, så om du vill gråta ut gör du det bäst via postens nr på 020-23 22 21.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Så, du menar att man måste ha grafikkortet inne hela tiden? tänk om dom tog slut? som i alla andra affärer? var det ett 580 så är det brist på det, som det finns brist på mycket annat... och detta vädret finns inte bara i Sverige, många kan ha problem med sin import, inte bara datordelar.

Jag menar att om DET STÅR att 4 grafikkort finns på lager så borde man som konsument kunna förvänta sig att alla fall ett grafikkort finns på lager, inget annat jag menar de har hela 4 kort fel i lagerstatusen. Annars kanske inse att kunden har köpt sin dator på premisser som visat sig felaktiga och jobba som om man beställt den 7:e? Jag påpekade att grafikkortet enl kvitto skulle finnas men tänkte aldrig att datorn inte ens skulle vara här till jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gretjek:

Jag vill påpeka att denna butik har sina brister vilket jag här fått erfara. I detta fall fel på lagerstatus och ingen dator till jul trots att som det står på kvittot borde vara framme.

typ -13 och kolsvart så tack men nej tack! Err på vilket sätt är min order inte komplett, alla delar kompatibla. Ska finnas i lager enl kvitto finns garanterat den 10:e så min order är "komplett"

Nej, omg, min världsbild går sönder, kan verkligen inet.se ha brister?

No Shit Sherlock, grattis, du har precis påpekat det mest självklara i världshistorien, att ingen är perfekt och att alla har brister. Ditt pris är en första klassens flygresa till Whatever-Land...

Anledningen till att ditt paket inte kom fram är dock som många andra redan påpekat POSTENS fel, INTE INET.se's! Detta beror till största sannolikhet att hela Sverige för tillfället befinner sig i en ISTID. Mammutar, isbjörnar och eskimåer jobbar för fullt för att kunna leverera just ditt paket till just dig för att just du är i världscentrum. Så chilla ner några snäpp, ta en julmust och spendera lite tid med FAMILJEN, istället för en fucking dumburk

God jul, puss å kram!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Så, du menar att man måste ha grafikkortet inne hela tiden? tänk om dom tog slut? som i alla andra affärer? var det ett 580 så är det brist på det, som det finns brist på mycket annat... och detta vädret finns inte bara i Sverige, många kan ha problem med sin import, inte bara datordelar.

Läser du första inlägget så ser du vad det var för kort.

Permalänk
Medlem

Hur understår du dig att klanka ner på Inet när det uppenbarligen är Posten som har gjort fel?

God jul på dig

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Läser du första inlägget så ser du vad det var för kort.

åh nej, fy fan, du kunde använda något jag skrev till dig mot mig, så originellt...

Permalänk
Medlem

Hade du lagt lika mycket tid på att läsa en guide om hur man bygger en dator som du gjorde på den här ruttna tråden så hade du kunnat byggt datorn själv och sparat 800kr.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

åh nej, fy fan, du kunde använda något jag skrev till dig mot mig, så originellt...

Du hugger ju bara för att någon kritiserar årets butik.
Kom med fakta istället.

Juldatum företag - Posten.se