Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

En kernel som den du länkade kommer bara ge dig bättre batteritid och förbättrat/ändrat Wifi.
Wifi kan både bli bättre och sämre mot vad du har.

Men det brukar som sagt iaf batteritiden bli mycket bättre.
När det kommer till installation och guider så har jag varit borta från ämnet länge.
Bara slängt in en uppdaterad CM Kang då och då.

Men det finns helt klart bra guider där ute, tyvärr så får du hitta dom själv bara =/

Efter två timmar fick jag tillslut LGs mjukvara att uppdatera telefonen till 2.3.4
Rootade telefonen och la in HP Kerneln. O jävlar vilken fart de blev på telefonen! Men.. Wifi slutade fungera
Försöker hitta problemet nu

Borde gått ifrån LGs mjukvara så fort jag köpte telefonen iaf, de vet jag nu

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plesjoor:

Efter två timmar fick jag tillslut LGs mjukvara att uppdatera telefonen till 2.3.4
Rootade telefonen och la in HP Kerneln. O jävlar vilken fart de blev på telefonen! Men.. Wifi slutade fungera
Försöker hitta problemet nu

Borde gått ifrån LGs mjukvara så fort jag köpte telefonen iaf, de vet jag nu

Det kan bara så lätt att du måste ändra i wifi inställningarna, gå in på "Avancerad" sen ändrar du Föreskriftsdomän till 13.

Permalänk
Medlem

Tjenare!
Behöver lite hjälp med min optimus (skittelefon) 2x. Har misslyckats något kopiöst skulle jag tro. Följde denna guiden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327599 och rootade telefonen, allt gick bra. Sen tänkte jag installera denna rom-en http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1058254 . Gjorde typ alla steg med den (enligt mig) vaga beskrivningen. Installerade CMW och gjorde en nandroid Backup och rensade sedan all data som jag förstod att man skulle göra. Men är nu fast.... Hur ska jag kunna installera den nya rom-en? Den går ju bara i en rebot loop. Går inte att köra recovery:n heller det står något om att den inte kan nå alla filer. Så är min telefon en "brick" nu eller finns det något jag kan göra för att få den brukbar igen?
Djupt tacksam för all hjälp