Följ Black Week på SweClockers
Permalänk

Sen vill jag tillägga att Gingerbread versionen 2.3 inte stödjer Dual Core fullt ut.
Utan det kommer bli en märkbar skillnad när det släpps!

Permalänk
Medlem

Efter o ha googlat sönder mig så är det snarare en variant av Gingergread (2.4) som ska va bra för LG Optimus 2x och den befintliga 2.3 är mer anpassad för Nexus S. Läst på flera siter och den versionen 2.4 är alltså en mindre version av kommande 3.0 för surfplattorna som redan idag har stöd för Dual Core.

Har inga bra länkar att dela med mig av just nu då jag befinner mig på jobbet.! Ser fram emot denna telefon i min ägo snarast.!

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att dom kommer att släppa 2.4 förr eller senare så det inte blir som med SE X10, 2.1 och inte mer... fast 2.3 då.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Skrivet av karjix:

Efter o ha googlat sönder mig så är det snarare en variant av Gingergread (2.4) som ska va bra för LG Optimus 2x och den befintliga 2.3 är mer anpassad för Nexus S. Läst på flera siter och den versionen 2.4 är alltså en mindre version av kommande 3.0 för surfplattorna som redan idag har stöd för Dual Core.

Har inga bra länkar att dela med mig av just nu då jag befinner mig på jobbet.! Ser fram emot denna telefon i min ägo snarast.!

2.4 kommer vara ultimat för telefonen, exakt vad jag hört också!
Däremot kommer 2.3 att ge LG'n sin spec. ett välförtjänt ansikte!

OT! Efter att haft LG'n i 1dag så fick jag DOA den på jobbet idag, mjukvaru fel!
Vissa förinstallerade program fick telefonen att låsa sig! Som te.x. spiderman spelet!
Men den nya klarar det utan problem

Permalänk
Medlem

Tjaa!

Angående batteritiden. Visst den är inte jättebra men behöver inte ladda den oftare än min Iphone. Batteriet räckte i ca 2 dagar och då använde jag telefonen mkt. Min Iphone behövde laddas varannan dag den med ungefär.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

En småsak egentligen. Men en sak jag stör mig lite på är att klockan ibland inte visar rätt direkt när man trycker på lås upp knappen för att kolla va klockan är. Den visar först tiden man senast tryckte på lås upp knappen, sen efter någon sekund visar den vad klockan egentligen är.

En annan sak är att telefonen ibland visar det som stod på skärmen innan man låste den när den startas igen. Även om det bara visas under någon 10 dels sekund innan låsskärmen kommer på så finns infon där. En låst skärm använder man oftast för man vill ha lite "sekretess" på sin lur.

Permalänk
Medlem
Citat:

En annan sak är att telefonen ibland visar det som stod på skärmen innan man låste den när den startas igen. Även om det bara visas under någon 10 dels sekund innan låsskärmen kommer på så finns infon där. En låst skärm använder man oftast för man vill ha lite "sekretess" på sin lur.

Japp, har märkt samma sak. Känns dock som ett Android UI problem snarare än ett problem med själva telefonen.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Japp, har märkt samma sak. Känns dock som ett Android UI problem snarare än ett problem med själva telefonen.

Mvh J

Det är möjligt att det är ett generellt problem med Android. Det är min första Android så jag kan inte jämföra med andra.

Jag tycker dock att det är LG som äger problemet gentemot mig i och med att det är "deras" paketering av Android.

Permalänk
Medlem

Hej!

Under inställningar/Konton och synkronisering finns en inställning som heter Bakgrundsdata. Är det något man kan/bör stänga av? Bör ju spara en del på batteriet. Men man vill ju inte tappa för många funktioner heller. Har ni det på eller av?

Sen undrar jag om det finns något sätt att få accuweather att uppdatera automatiskt? Mitt uppdaterar bara när jag trycker på uppdatera knappen.

Mvh J

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Under inställningar/Konton och synkronisering finns en inställning som heter Bakgrundsdata. Är det något man kan/bör stänga av? Bör ju spara en del på batteriet. Men man vill ju inte tappa för många funktioner heller. Har ni det på eller av?

Sen undrar jag om det finns något sätt att få accuweather att uppdatera automatiskt? Mitt uppdaterar bara när jag trycker på uppdatera knappen.

Mvh J

Stänger du av bakgrundsdata så slutar alla former av synkronisering att fungera, t.ex Gmail och AccuWeather. Tyvärr slutar även Android Market att fungera vilket är rätt kass då den ändå mest används "on demand" coh inte i bakgrunden.

Permalänk
Medlem

Ett väldigt stort problem jag har med min lur är att nätet slutar fungera ibland när jag har ringt eller ska ringa ett samtal. Som om SIM-kortet tappar kontakten. Är detta ett vanligt problem som flera erfarat eller någonting annat? Har tele2 förövrigt.

Ska jag DOA den eller är det en vanlig mjukvarubugg som löser sig med en uppdatering? Hur lång tid har man på sig att DOA en produkt? har haft den sedan lördagen förra veckan och har ingen möjlighet att lämna in den idag/imorgon.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Ett väldigt stort problem jag har med min lur är att nätet slutar fungera ibland när jag har ringt eller ska ringa ett samtal. Som om SIM-kortet tappar kontakten. Är detta ett vanligt problem som flera erfarat eller någonting annat? Har tele2 förövrigt.

Ska jag DOA den eller är det en vanlig mjukvarubugg som löser sig med en uppdatering? Hur lång tid har man på sig att DOA en produkt? har haft den sedan lördagen förra veckan och har ingen möjlighet att lämna in den idag/imorgon.

Jag har inte haft några problem alls med detta. Har dock telia. Låter ju dock som det är något fel på telefonen. Jag hade nog lämnat in den.

EDIT: Såg nu att den verkar tappa täckningen någon sekund när den växlar mellan 3g och gsm (?? Kommer inte på vad det kallas just nu) Har dock aldrig varit med om att ett samtal bryts.

Är det någon som vet om man kan få Accuweather att synca automatiskt på lgn? Jag lyckas inte iaf.

Mvh J

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Jag har inte haft några problem alls med detta. Har dock telia. Låter ju dock som det är något fel på telefonen. Jag hade nog lämnat in den.

EDIT: Såg nu att den verkar tappa täckningen någon sekund när den växlar mellan 3g och gsm (?? Kommer inte på vad det kallas just nu) Har dock aldrig varit med om att ett samtal bryts.

Är det någon som vet om man kan få Accuweather att synca automatiskt på lgn? Jag lyckas inte iaf.

Mvh J

Du kan inte synca det automatiskt vad jag vet, däremot finns det andra widgets med den funktionen!
Finns ju en anledning till att du köpte android och inte IOS eller hur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kan inte synca det automatiskt vad jag vet, däremot finns det andra widgets med den funktionen!
Finns ju en anledning till att du köpte android och inte IOS eller hur

Hehe bytte faktiskt från en IPHONE 3G. Nöjd med bytet! Finns det något sätt att stänga av automatisk sync av sin Hotmail? Skulle vilja att det bara uppdaterades när jag gick in i mailkorgen.

Mvh J

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av btk:

Fick min Optimus 2X från Tele2 förra veckan och är (nästan) helnöjd. Har dock problem att skicka och ta emot MMS vilket är oerhört frustrerande. Någon mer som upplever samma problem? Telefoni och SMS fungerar felfritt och likaså surf i både 3G och WiFi. När jag försöker skicka MMS står det bara "Skickar..." i ca 15 min och sedan får jag meddelande att sändningen misslyckats. När jag får MMS är det bara texten som kommer med och när jag trycker "Hämta" misslyckas även det. Jag har knappat in inställningar för MMS manuellt i mobilen med de uppgifter som står på Tele2:s hemsida (se nedan) och startat om telefonen flera gånger utan resultat. Har även ringt Tele2:s kundtjänst där man inte visste särskilt mycket om någonting, men bedyrade att felet inte låg hos dom utan snarare att det var någon inställning som jag gjort fel och hänvisade till tillverkarens kundtjänst. Jag har även läst att problemet kan lösas magiskt genom att man skickar ett MMS till sig själv, men inte heller det fungerade.

Så nu börjar jag bli frustrerad. Är det någon inställning jag har missat? Skall tillägga att detta är min första Android-telefon så jag är inte bäst på sånt här, men surf, telefoni och SMS fungerar som sagt felfritt. Tacksam för hjälp!

Ange namn: Tele2 MMS
Åtkomstnamn: internet.tele2.se
Proxy: Ej inställt
Port: Ej inställt
Användarnamn: Ej inställt
Lösenord: Ej inställt
Server: Ej inställt
MMSC: http://mmsc.tele2.se
MMS-proxy: 130.244.202.030
MMS-port: 8080
MCC: 240
MNC: 07
Verifieringstyp: Inga
APN-typ: mms

Jag har haft min lg i 2 dagar jag har samma problem och har tele2 och gjort alla dessa inställningar efter konstens alla regler, startat om telefonen flera gånger plockat ut kort och börjat om från början men inget funkar, tips på detta hade varit kanon tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har haft min lg i 2 dagar jag har samma problem och har tele2 och gjort alla dessa inställningar efter konstens alla regler, startat om telefonen flera gånger plockat ut kort och börjat om från början men inget funkar, tips på detta hade varit kanon tack

Läste på Swedroid att det det var ett kännt problem med Tele2 och att dom jobbade på det. Hade varit någon chatt med LG på mobil.se där frågan kom upp.

Från chatten:

Citat:

Henrik: Hej! Jag har just köpt en ny optimus 2x men får inte mmsfunktionen att fungera. Efter att prövat att ändra åtkomstpunkter enligt både LGs- och Tele2s supports rekommendationer går det fortfarande inte. Jag har också fabriksåterställt telefonen utan resultat. Jag kan varken sicka eller ta emot mms. Surfa via 3g samt smsfunktionen fungerar. Den är inköpt på Mediamarkt i Norrköping. Vad ska jag göra?

LG: Hej Henrik, Vi har upptäckt detta problemet på vissa Tele2-SIM. Felet kommer att åtgärdas i en mjukvaru-uppdatering inom kort.

Mvh J

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa:

De här funkade för mig:

(Ursprungligen från Swedroid.se)

Skrivet av MaryK:

Jag hade exakt samma problem. Har tele2 och de ger APN inställningarna via SIM kortet eller nåt, i vilket fall som hellst så gör det inte att ta bort eller ändra dessa APN inställningar. För att kringå problemed: Ladda ner "APN backup & restore" via Market. Öppna appen och klicka på alternativet Delete APN. Appen deletar alla APN inställningarna. Sen går man in i Inställningar => Trådlösa Inställningar => Mobilnät => Åtkomstpunkter. Klicka på meny knappen och välj "Nytt APN". Skriv in dessa inställningar:
Namn: Tele2 internet
APN: internet.tele2.se
APN-typ: default

Tryck på meny knappen och klicka på spara. Nu skapar vi ännu ett APN, så klicka på meny => Nytt APN och skriv in dessa inställningar:
Namn: Tele2 MMS
APN: internet.tele2.se
MMS Proxy: 130.244.202.30 (<---- det är här felet finns i inställningarna som kommer med SIM kortet)
MMS Port: 8080

Klicka på meny och Spara. Done!

Hoppas det fungerar nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av btk:

Fick min Optimus 2X från Tele2 förra veckan och är (nästan) helnöjd. Har dock problem att skicka och ta emot MMS vilket är oerhört frustrerande. Någon mer som upplever samma problem? Telefoni och SMS fungerar felfritt och likaså surf i både 3G och WiFi. När jag försöker skicka MMS står det bara "Skickar..." i ca 15 min och sedan får jag meddelande att sändningen misslyckats. När jag får MMS är det bara texten som kommer med och när jag trycker "Hämta" misslyckas även det. Jag har knappat in inställningar för MMS manuellt i mobilen med de uppgifter som står på Tele2:s hemsida (se nedan) och startat om telefonen flera gånger utan resultat. Har även ringt Tele2:s kundtjänst där man inte visste särskilt mycket om någonting, men bedyrade att felet inte låg hos dom utan snarare att det var någon inställning som jag gjort fel och hänvisade till tillverkarens kundtjänst. Jag har även läst att problemet kan lösas magiskt genom att man skickar ett MMS till sig själv, men inte heller det fungerade.

Så nu börjar jag bli frustrerad. Är det någon inställning jag har missat? Skall tillägga att detta är min första Android-telefon så jag är inte bäst på sånt här, men surf, telefoni och SMS fungerar som sagt felfritt. Tacksam för hjälp!

Ange namn: Tele2 MMS
Åtkomstnamn: internet.tele2.se
Proxy: Ej inställt
Port: Ej inställt
Användarnamn: Ej inställt
Lösenord: Ej inställt
Server: Ej inställt
MMS-proxy: 130.244.202.030
MMS-port: 8080
Verifieringstyp: Inga

Felet är i MMS-proxy ip:et
läs min föregående post

(sry för dubbel post men de e sjukt jobbigt att citera och klistra in saker via telefonen)

Permalänk
Medlem

Haha! Skumt att LG själva går ut och säger att det är ett mjukvarufel Bra det funkar iaf!

Till er som upplever dålig batteritid, ge inte upp! Det blir bättre och bättre! LG tipsade även om att fabriks återställa telefonen för bättre batteritid och det funkade faktiskt. Fråga inte varför.....

Mvh J

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Brygus tack för dina poster ska testa detta på tisdag när jag fått hem min x2 sitter nämligen också på tele2 och började bli lite orolig tills jag såg vad du hade skrivit.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort det och jiiipi fungerar klockrent. Tusen tack för hjälpen// Åsa

Permalänk
Medlem

Det fungerade så nu kan jag hämta och skicka mms så gör denna inställning när du får din telefon för övrigt en kanon telefon// Åsa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brygus:

De här funkade för mig:

(Ursprungligen från Swedroid.se)

Fungerar kanon på min telefon så nu kan jag skicka och ta emot mms tack så mycket för hjälpen // Åsa

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det finns nån inställning för att styra om en av knapparna på framsidan till att aktivera skärmen?

Bara nyfiken. Var och klämde på den häromdan och visst är telefonen nice, men man är ju bortskämd med de smarta lösningarna hos iPhone som resten av tillverkarna verkar vara för korkade för att sno och förbättra. Då jag är vänsterhänt är det jobbigt att nå topp-knappen.

Permalänk

Gick in på Mediamarkt för att köpa skärmskydd till min nyligen införskaffade LG P990 Optimus 2X, när jag la ögonen på denna här lilla godbitenhttp://www.mobilefun.co.uk/lg-cch-120-kick-stand-hard-case-lg-optimus-2x-p27952.htm och blev glatt överraskad, av att hitta ett hard-case just där av alla ställen, med tanke på att jag letat efter ett på nätet. 250 kr gick det på och jag kan säga att jag ångrar inte köpet en sekund. Ligger bra i handen, kick-standet är väldigt trevligt och materialet känns gediget. Stinker kvalité långa vägar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Till er som upplever dålig batteritid, ge inte upp! Det blir bättre och bättre! LG tipsade även om att fabriks återställa telefonen för bättre batteritid och det funkade faktiskt. Fråga inte varför.....

Mvh J

Bättre batteritid får man oftast succesivt under de första 10 laddningarna.

Dock hjälper inte detta mot det problem jag har med uppkopplingen mot Microsoft Exchange med orginalstödet i LG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Hoppas verkligen att dom kommer att släppa 2.4 förr eller senare så det inte blir som med SE X10, 2.1 och inte mer... fast 2.3 då.

http://www.swedroid.se/sony-ericsson-lyssnar-pa-kunderna-utlo...

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk

Jag har märkt att jag har stora problem med touch-skärmen när telefonen är inkopplad till laddare. Främst har jag märkt detta när jag använder telefonen som väckarklocka och ska stänga av eller snooza alarmet.. Har även haft problem med att låsa upp telefonen.

Så fort man håller ett finger stilla på displayen så bara hoppar allt runt. Den har som exempel stängt av alarmet bara av att jag satt ner fingret på motsatt sida (snooze-sidan) ganska farligt om man tror att man snoozar alarmet men den i själva verket stänger av.

Trodde först jag fått en trasig touchskärm men har nu konstaterat att det bara sker samtidigt som den sitter i laddaren.

Någon annan som upplevt detta?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Jag har samma problem med min O2X, sitter också med tele2 men mitt simkort har funkat innan i en SGS, X10, X10mini så tror snarare att det är ett mjukvarufel i telefonen. En omstart löser alltid problemet för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Jag har samma problem med min O2X, sitter också med tele2 men mitt simkort har funkat innan i en SGS, X10, X10mini så tror snarare att det är ett mjukvarufel i telefonen. En omstart löser alltid problemet för mig.

Har samma problem på min Nokia 5800, började för kanske en vecka sedan. Tror snarare att det är något fel på deras nät. Känner även några andra med samma problem (med jsut tele2)