Permalänk
Medlem

Eyefinity funderingar.

Tjenare!

Precis fått igång min Eyefinity setup med 1 st 22 tums och 2 st 17 tums, fungerar perfekt.
Men jag tänkte lite, och ville frågar er.

Kan eyefinity skada ögat osv? Menar...sedan jag börjat med 3 skärmar så har det faktiskt börjat bli [U]jobbigt[U] att sitta vid datorn, vilket gör att jag endast kör med 1 skärm 60 % av tiden då jag inte spelar.

Någon som känt likadant?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Moderator
Moderator

Klart att det är mer påfrestande för ögonen, se till att ha en mörk bakgrund och akta dig för att köra upp skärmarna på max ljusstyrka. Men på det stora hela, håller man bara koll på att inte sitta x h om dygnet så är det nog inte så farligt då ögat får vila sig med andra betraktningsvinklar och käller till ljus.

PS: Nu pratar jag generellt och kan inte tala för olika individers ögonkänslighet. Vi har alla olika förutsättningar, på gott och ont.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

eyefinity blir lite som en TV, du ska helst sitta på ett visst avstånd ifrån till exempel.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Klart att det är mer påfrestande för ögonen, se till att ha en mörk bakgrund och akta dig för att köra upp skärmarna på max ljusstyrka. Men på det stora hela, håller man bara koll på att inte sitta x h om dygnet så är det nog inte så farligt då ögat får vila sig med andra betraktningsvinklar och käller till ljus.

PS: Nu pratar jag generellt och kan inte tala för olika individers ögonkänslighet. Vi har alla olika förutsättningar, på gott och ont.

Tack för den oprovocerade (för min del) upplysningen som egentligen var en påminnelse, hade helt glömt bort det där med ljusstyrkan. woopidoo låg ljusstyrka = mindre trötta ögon.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Tack för den oprovocerade (för min del) upplysningen som egentligen var en påminnelse, hade helt glömt bort det där med ljusstyrkan. woopidoo låg ljusstyrka = mindre trötta ögon.

Hahah tack för det

Bra att veta, kört på 100% ljusstyrka på alla tre, kanske borde vrida ner dem lite Tack!

Visa signatur

Krusidullen är stulen