Amazons Fallout-serie regisseras av Jonathan Nolan (Inte den Nolan, men hans brorsa)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Du slutade när spelserien peakeade (hittills) så var inte ledsen för det !

Du har smaken i söder av en Brahmin i norrgående riktning!
Efter Fallout 1,2 och till viss del Tactics så föll serien rejält, tycker jag i alla fall. Fånigt, tradigt och en massa fed-ex quests och livlösa Bethesda miljöer. Det enda bra med dem är Bethesda enda riktiga ooompf - man vill alltid utforska bara en sak till på kartan. Rena kokainet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag menade dem människor som gick över bron, som "inte hade vapen".

Raiders är väl också människorna som slåss i Filly mot The ghoul.

Fallout är långt ifrån ett monster 24/7 spel där man slåss konstant. Kan absolut välja det men man kan ju klara spelet utan att döda någon 😀

Sen är spelet fyllt med små skämt, iaf F4, och lättsinnand ton.

6.5 är bra/okej betyg. Spel har generellt högre tak så det finns fler 8+ spel än det finns 8+ filmer/serier enligt mig. Serien är ju också gratis för den händige (nya mail adress) eller 59kr vilket den är värd iaf

10/10 film har jag aldrig ens sett. Finns alltid något

The weirdist var tvungen att glitcha och använda sig av buggar för att göra ett pacifist run i fallout 4. Spelen är shooters. Du kan inte skippa all fighting i dem. Endast ibland i någon enstaka dialog med en npc som har ett namn.

Allt under 7 har varit rea hyllan sedan årtionden tillbaka. Sedan när gametrailers mfl var stora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Tråd rensad pga onödiga sidospår som inte bidrar till det diskussionsklimatet vi vill ha.

Det här ökar ju inte direkt förtroendet för Swec, när ett inlägg som handlade om ämnet och var on topic randomly blev borttaget. Vet ni ens vilken som är er publik för sajten numera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan4:

Det här ökar ju inte direkt förtroendet för Swec, när ett inlägg som handlade om ämnet och var on topic randomly blev borttaget. Vet ni ens vilken som är er publik för sajten numera?

Swecklockers verkar lite förvirrade när det kommer till att ta upp kontroversiella ämnen, men inte vilja se åsiktsmångfald bland kommentarerna.

Det vore enklare att inte rapportera om politiskt laddade ämnen eller kanske låta läsarna få uttrycka olika åsikter.

Bara en spontan tanke.

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hembrygd:

Swecklockers verkar lite förvirrade när det kommer till att ta upp kontroversiella ämnen, men inte vilja se åsiktsmångfald bland kommentarerna.

Det vore enklare att inte rapportera om politiskt laddade ämnen eller kanske låta läsarna få uttrycka olika åsikter.

Bara en spontan tanke.

Diskussionen handlade ju främst om andra serier, eftersom ingen av de som klagade kunde definiera hur det relaterade till den här. Då vet jag inte hur man kan hävda att det var on topic, starta en egen tråd om ni bara vill kulturkriga i största allmänhet.

rapportera om politiskt laddade ämnen

Du är i en tråd om en tv-serie baserad på ett datorspel.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Diskussionen handlade ju främst om andra serier, eftersom ingen av de som klagade kunde definiera hur det relaterade till den här. Då vet jag inte hur man kan hävda att det var on topic, starta en egen tråd om ni bara vill kulturkriga i största allmänhet.

rapportera om politiskt laddade ämnen

Du är i en tråd om en tv-serie baserad på ett datorspel.

Nu är ju både film och spelbranchen politiserad. Lite orättvist att säga kulturkriga när man nämner elefanten i rummet. Speciellt när det är svar på frågor. I och för sig verkar en del av dessa vara beten/troll snarare än seriösa men ändå.

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem

Nu har jag sett första avsnittet, riktigt riktigt bra och alla detaljer är helt underbara. Jag kommer att dra ut på serien och inte titta på alla avsnitt på en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hembrygd:

Nu är ju både film och spelbranchen politiserad. Lite orättvist att säga kulturkriga när man nämner elefanten i rummet. Speciellt när det är svar på frågor. I och för sig verkar en del av dessa vara beten/troll snarare än seriösa men ändå.

All media har alltid haft budskap och till största del politiska sådana, att säga att det bara är nu eller att det bara är film och spel som har det är fel. Varför är det orättvist att kalla det kulturkriga när elefanten är imaginär och helt påhittad av folk som vill just kulturkriga? Att nämna elefanten var inte heller ett sätt att svara på något då elefanten inte finns och inte var ett problem så det enda det gjorde att ta upp den var att visa sitt hat.

Permalänk

Gammal gubbe som inte spelat spelet.
Börjar med betyg först, den kan få en 5a av mig. The Last of Us fick bara en 3a av mig.
Tycker inte att någon av karaktärerna gör mig intresserad, den mest intressanta för mig är väl Walton Goggins figur.
Dom två andra huvudfigurerna har inte fångat mitt intresse överhuvudtaget.
Den känns långsam o ganska innehållslös för mig.
Den är tillräckligt välgjord för mig inget jag klagar på.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Näe inte riktigt övertygad efter första avsnittet ska kollia på ett par till innan jag bestämmer mig. Aldrig spelat fallout tidigare men det vore bra med like backstory. Får se om det dyker upp.

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Såg färdigt säsongen igår. Gillade den starkt! Finns kanske lite mer att be om vad det gäller skådespel och character-development. Är också lite glad över att vi inte blev bombade med referenser till spelen, de höll det på en tillräcklig nivå. I helhet var det en solid första säsong och jag ser ivrigt fram emot nästa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Såg färdigt säsongen igår. Gillade den starkt! Finns kanske lite mer att be om vad det gäller skådespel och character-development. Är också lite glad över att vi inte blev bombade med referenser till spelen, de höll det på en tillräcklig nivå. I helhet var det en solid första säsong och jag ser ivrigt fram emot nästa!

Verkligen, det fanns väldigt många referenser till spelen, men de kändes aldrig påtvingande som i väldigt många andra serier.

Permalänk
Medlem

Jag var sedvanligt skeptisk men efter ett par avsnitt fann jag till min förvåning att den gick att titta på och nåt avsnitt till var jag fast.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Hedersmedlem

Spelat alla Falloutspel sedan 90-talet och framåt. Anser mig vara en Fallout-puritan. Ger den filmatiserade serien 9 av 10 i betyg!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Sett serien över en veckas tid ungefär, har några hundra timmar spelade i 4:an och några tusen timmar spelade i 76:an. Några få timmar i 3:an, så det räknas knappt.

Tycker att seriens första säsong är överraskande true-to-lore och stämningen har de fångat mycket bra men mycket av den absurda och unika känslan/stämningen beror till stor del på glad 50-talsmusik som stridsmusik osv.
Äckligast: mustaschprydd kille och hans fot.
Sämst CGI: Powerarmor som inte funkar som den ska.
Sämst skådespeleri: Aaron Moten
Bäst skådespeleri: Walton Goggins
Liten besvikelse: Utseende på en Gulper skall vara gul-grön, inte rosa.
Betyg: 7 av 10

Ser fram emot säsong 2 och hoppas att supermutanter kommer att vara ett återkommande hot/inslag.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av D3str0yer:

Verkligen, det fanns väldigt många referenser till spelen, men de kändes aldrig påtvingande som i väldigt många andra serier.

Precis!

Permalänk
Medlem

Läsvärd artikel!
https://www.forbes.com/sites/paultassi/2024/04/22/xbox-badly-...

Bethesda tappade verkligen bollen med både Fallout 76 och Starfield, tänk om resurserna istället hade lagts på Elders Scrolls och Fallout 5.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av D3str0yer:

Läsvärd artikel!
https://www.forbes.com/sites/paultassi/2024/04/22/xbox-badly-...

Bethesda tappade verkligen bollen med både Fallout 76 och Starfield, tänk om resurserna istället hade lagts på Elders Scrolls och Fallout 5.

Man ska dock ge dem cred för att de fortsatte uppdatera och fixa Fo76 till vad det är idag, och inte bara valde att stänga ner det efter någon månad som EA och många andra antagligen hade gjort.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Nu har man bingat denna på en gång.

Som någon lagt alldeles för mycket tid på alla spel förutom FO76 så skulle jag säga att på plussidan har vi:

- Bra Origin-story, mycket bättre och tydligare än vad något spel hade.
- Bra skådisar.
- Snyggt filmat med vissa undantag.
- Väldigt autentiska "jag har bott i en grotta hela mitt liv, vad är denna självklara sak för något" skämt.
- Har inte så mycket med spelen att göra att man behöver ha spelat dem för att det ska vara underhållande.

Det som var dåligt med serien som jag ser det är:

- För kort säsong för en/ett par protagonister, för lång om de ska mjölka dem i flera säsonger.
Hade kunnat vara 10 avsnitt men folk från olika vaults eller kanske någon från ytvärlden varje säsong, lite som True Detective gjorde.
- Animeringar av muterade djur var bland det sämsta man sett på länge, hade lika gärna kunnat hoppa över dem helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Sämst skådespeleri: Aaron Moten
Bäst skådespeleri: Walton Goggins

Ser fram emot säsong 2 och hoppas att supermutanter kommer att vara ett återkommande hot/inslag.

Håller med, men jag vet inte om det är Aaron's skådespeleri som är kasst (inte sett honom tidigare vad jag kan minnas eller reflektera över) eller om rollen helt enkelt är skriven att han skall se helt stenad ut i de flesta interaktionerna med andra... Hans karaktär är den jag saknar mest utveckling hos, hoppas att vi får se mer och att de djupdyker lite här i nästa säsong.

Goggins var anledningen till att jag faktiskt "vågade" ge mig in i detta med en anings förväntan. Så många serier som varit så dåliga på sistone, samt att spel serier eller filmer varit rent katastrofala. Sure, finns ett par bra men....

Ser nu fram emot säsong 2 också, och hoppas att de får budget att fortsätta det visuella som jag tycker de har fixat riktigt bra.
Supermutanterna, må de göra dem riktigt bra!!

Permalänk
Medlem

Tycker den var bra seg. Ångrar att jag lade tid på den men det verkar som de flesta tycker annorlunda. Flera parallella korta storys som inte utmynnar i något särskilt typ.

Permalänk
Medlem

Kollade igenom hela, var ju lite små-b med en del ologiska missar o karaktärer som gör konstiga val, men det är ju standard i dom flesta serier o filmer idag tyvärr, men oavsett det så var det ändå relativt bra med lite schysst humor, ganska bra skådespeleri o så. Lär kolla nästa säsong också när den nu kommer.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Lite väl mycket ordklyveri ett tag där.
Nu diskuterar vi serien istället

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Såg klart första säsongen igår och måste ändå säga att jag är positivt överraskad. Tyckte de träffade en bra balans mellan ”seriösa” inslag och fånerier, vilket fångade Fallout-känslan fint.