Fallout gör fler sugna på Fallout

Permalänk
Skrivet av FierceBrosnan:

Fallout 1,2 och vegas > tv serien > 3,4 och 76.

Jag blev faktiskt sugen att spela om Fallout 1 och 2 tack vare tjöt om serien.

Körde genom vegas för ett tag sedan när jag köpte det och tyckte inte det var speciellt bra alls...

För mig delar det bottenliga med F3 och F76.

Sett serien och den va väl lite meh typ på sin höjd.

Ok soffhäng för ett par dagar men inget jag kommer kolla på igen direkt...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Det är som GTA, du ränner runt en karta och gör samma uppdrag om och om igen, och för att få mer gjort måste du punga ca 170kr i månaden för 1st.. Så njaeh, inte värt även om grundspelet skulle vara gratis!

GTAV Ultimate edition har varit gratis flera gånger på Epic och krävde 0kr för att spela allt innehåll online utöver den fantatiska SP-kampanjen, visst får man grinda vissa saker men är verkligen inte samma uppdrag hela tiden, eller så har du spelat någon annan version av GTAV

Köpte man Fallout 4 så ingick all DLC oavsett vilken utgåva du köpte när det släpptes, efter det har allt reats ut till småpengar vid flera tillfällen.

Permalänk
Medlem

Premiären i Los Angeles.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

25:e april ska ju en "next-gen" uppdatering släppas ju.
Inte spelat klart spelet även om jag har runt 50 timmar, tror jag kanske kör om från början när det släpps, verka en del grejer man slippa modda för som borde varit från början, exempelvis widescreen stöd osv.

Nu kommer väl purister hata mig, men jag älskade Fallout 3, var 14 bast, fick det på julaftons morgon, lämnade knappt rummet den julen, kanske inte tycker det hade varit lika bra idag. Men damn vad älskade det då och tror jag låter det vara så.

New vegas var kul med även om det på något sätt inte drog med mig på samma sätt.

Gillar egentligen alla spel i serien, inkl den som släpptes på konsol många verkar vilja glömma.

Gillade 3an med. Hade gärna sett Van Buren slutföras och 3an har sina brister. Men fortfarande en härlig upplevelse.

Rekommenderar speciellt Point Lookout DLCt som bör ingå i de utgåvor som säljs idag. Riktigt mysig stämning, lite som den i DLCt till 4an.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Jotack, jag vet vad ordet betyder. Behöver du en förklaring på mitt inlägg eller är du bara dryg?

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Jag var en av dom som blev sugen på att spela igenom Fallout 4 igen, samt blev jag extra taggad då jag hörde om Next gen update som kommer till spelet den 25:e april

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumberjack:

Jag har slutat använda "hög-/lågoddsare" för att ingen fattar ju rätt ändå.

Jag tror bara vissa människor inte tål kritik mot deras favoritmultimiljarddollarföretag.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Fallout 3 och New Vegas är ständigt installerade i min maskin.
Får återfall nån gång om året.....

Fungerar för övrigt hur bra som helst under Linux genom Steam med Proton för den som undrar.....

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Vill ha ett nytt Fallout som inte är ett MMO. Fallout 4 var bra men dags för lite nytt!

Bethesda säger att det kommer ett Fallout 5 men det lär dröja, först ska Elder Scrolls 6 komma ut och sen börjar arbetet på nästa fallout, så gissar på om 6-10 år kanske.

Permalänk
Medlem

Köpte Fallout 4 goty på steam nu, aldrig spelat igenom det förr faktiskt.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Fallout 3 och New Vegas är ständigt installerade i min maskin.
Får återfall nån gång om året.....

Fungerar för övrigt hur bra som helst under Linux genom Steam med Proton för den som undrar.....

Värt att tillägga är att det går fint att installera mods (Vortex) även på Linux. Lite extra pill, det ska erkännas. Men inte så att det kändes svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Köpte Fallout 4 goty på steam nu, aldrig spelat igenom det förr faktiskt.

Om du har möjlighet så invänta next gen uppdateringen. Men skadar nog inte att "tjuvstarta" samtidigt.

Nu har du kanske koll ändå men tänker det ändå är bra att nämna ändå, är ju 10 dagar bort.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Om du har möjlighet så invänta next gen uppdateringen. Men skadar nog inte att "tjuvstarta" samtidigt.

Nu har du kanske koll ändå men tänker det ändå är bra att nämna ändå, är ju 10 dagar bort.

Jo ska vänta in patchen. Köpte fallout 3 goty också….
Aldrig spelat igenom det heller, testat men skippade pga det var FINO (Fallout in name only) - En besvikelse efter ettan och tvåan hehe.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Väntar på uppdateringen då jag nyligen spelat igenom sheriffs...bleachers...modden vad det nu hette igen.

Ska tydligen finnas lite små nya uppdrag och såklart fixar och ultra wide screen support. Enclave ska tydligen försöka få ett fäste.
Utmärkt läge för dom att lägga till sådant man ville se från början och uppdrag som ebbade ut i inget

Glömmer aldrig hur taggad man var när man tog med Preston för att hämnas på Clint eller vad han hette som förrådde dom men INGET hände. Inte ens en kommentar...djup besvikelse och en riktig miss att kunna utöka storyn enkelt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Jo ska vänta in patchen. Köpte fallout 3 goty också….
Aldrig spelat igenom det heller, testat men skippade pga det var FINO (Fallout in name only) - En besvikelse efter ettan och tvåan hehe.

Härligt!
Förstår dig med Fallout 3, var rätt tvek också men uppskattade ändå upplevelsen. Inte bra hela vägen men gillar en hel del saker som de ändå gjorde. Samt tidigare nämnda Point Lookout.

Hoppas du får en härlig spelupplevelse hur och vad du nu spelar av dessa.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Bethesdas Fallout är bra gillar dem båda men tycker fortfarande inget slår de två första. Världen där är mycket grymmare än den i Bethesdads Fallout värld.

Å det är därför vi spelar, för att världen är grymmare än våra spel.. imho...

Droppen a Quote "After 10 years of cousin stuff I'm finally ready for the real thing"
*chuckles*

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Återvänder ofta till Fallout 3 och 4. Missade tråkigt nog 1, 2 och New Vegas när det begav sig. Har testat dem på senare tid men inget av dessa passar mig. Har lagt ner alldeles för många timmar i 76 också men det kommer jag inte återvända till. Om jag måste välja endast ett av spelen så blir det nog 3:an. Hoppas mitt GTX 1080 klarar av uppdateringen av 4:an. Då bli det omspelning

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Återvänder ofta till Fallout 3 och 4. Missade tråkigt nog 1, 2 och New Vegas när det begav sig. Har testat dem på senare tid men inget av dessa passar mig. Har lagt ner alldeles för många timmar i 76 också men det kommer jag inte återvända till. Om jag måste välja endast ett av spelen så blir det nog 3:an. Hoppas mitt GTX 1080 klarar av uppdateringen av 4:an. Då bli det omspelning

Lite nyfiken på just din erfarenhet av New Vegas, hur långt spelade du? Upplägget skiljer sig ju lite från de andra spelen iallafall inledningsvis. Helt andra miljöer och sådant, och inspirationskällan är mycket Van Buren, den nedlagda "riktiga" Fallout 3.

Inget klagomål att du inte gillar spelet eller något men mest nyfiken på vad som inte fick dig att fastna. Antar att du gav spelet tid att visa vad den går för. Men samtidigt, fastnar man inte direkt så finns det ju så mycket annat man kan hoppa på istället. Inte brist på spel direkt, värre med speltiden.

Förståeligt med de två orginalspelen, speciellt om man inte spelade de då eller verkligen gillar mer turordningsbaserade titlar åt det äldre hållet. Det är ju gamla titlar idag trots allt.

Kan annars rekommendera dessa två spellistor från Oxhorn (som jag hintat om tidigare i tråden men inte kom ihåg vem som låg bakom vid tidpunkten). Har kikat igenom dessa när jag spelat annat bara för att få en recap av de tidigare spelen i serien. Ett bra tag sedan jag själv spelade igenom Fallout 1 men Fallout 2 ligger närmare i tid. Tar upp typ det mesta i spelen inkl olika utfall av val man gör.

Fallout 1: https://www.youtube.com/watch?v=n4wyDNpKQoc&list=PLX3Sax_xs4W...
Fallout 2: https://www.youtube.com/watch?v=yAkid6m7vbE&list=PLX3Sax_xs4W...

Rekommenderas ifall du (eller någon annan) är nyfiken på de äldre titlarna men känner att de kanske är för svåra att komma igång med. Eller rent av blir så pass sugen att de börjar spelas.

Edit:
Tog en titt när jag spelade senast, nästan 10 år sedan. Men jag dedikerade en del tid. Har GOG-utgåvan som är tänkt att spelas igenom igen (för lite mer GOG-cheevos) men inte riktigt hittat tiden dessvärre. :/

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Lite nyfiken på just din erfarenhet av New Vegas, hur långt spelade du? Upplägget skiljer sig ju lite från de andra spelen iallafall inledningsvis. Helt andra miljöer och sådant, och inspirationskällan är mycket Van Buren, den nedlagda "riktiga" Fallout 3.

Inget klagomål att du inte gillar spelet eller något men mest nyfiken på vad som inte fick dig att fastna. Antar att du gav spelet tid att visa vad den går för. Men samtidigt, fastnar man inte direkt så finns det ju så mycket annat man kan hoppa på istället. Inte brist på spel direkt, värre med speltiden.

Förståeligt med de två orginalspelen, speciellt om man inte spelade de då eller verkligen gillar mer turordningsbaserade titlar åt det äldre hållet. Det är ju gamla titlar idag trots allt.

Kan annars rekommendera dessa två spellistor från Oxhorn (som jag hintat om tidigare i tråden men inte kom ihåg vem som låg bakom vid tidpunkten). Har kikat igenom dessa när jag spelat annat bara för att få en recap av de tidigare spelen i serien. Ett bra tag sedan jag själv spelade igenom Fallout 1 men Fallout 2 ligger närmare i tid. Tar upp typ det mesta i spelen inkl olika utfall av val man gör.

Fallout 1: https://www.youtube.com/watch?v=n4wyDNpKQoc&list=PLX3Sax_xs4W...
Fallout 2: https://www.youtube.com/watch?v=yAkid6m7vbE&list=PLX3Sax_xs4W...

Rekommenderas ifall du (eller någon annan) är nyfiken på de äldre titlarna men känner att de kanske är för svåra att komma igång med. Eller rent av blir så pass sugen att de börjar spelas.

Edit:
Tog en titt när jag spelade senast, nästan 10 år sedan. Men jag dedikerade en del tid. Har GOG-utgåvan som är tänkt att spelas igenom igen (för lite mer GOG-cheevos) men inte riktigt hittat tiden dessvärre. :/

https://i.imgur.com/RGw36GX.png

Snart 10 år sedan jag spelade New Vegas också, 27 juni 2014. Jag köpte nyligen till 3 dlc som jag aldrig har spelat : Old World Blues, Honest Hearts och Lonesome Road.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Snart 10 år sedan jag spelade New Vegas också, 27 juni 2014. Jag köpte nyligen till 3 dlc som jag aldrig har spelat : Old World Blues, Honest Hearts och Lonesome Road.

Riktigt trevliga DLC's med, hoppas du får möjlighet att spela dessa.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Jotack, jag vet vad ordet betyder. Behöver du en förklaring på mitt inlägg eller är du bara dryg?

Nej, du verkar inte göra det. Lågoddsare betyder att det är stor chans.

Ang dryg, ja förmodligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Lite nyfiken på just din erfarenhet av New Vegas, hur långt spelade du? Upplägget skiljer sig ju lite från de andra spelen iallafall inledningsvis. Helt andra miljöer och sådant, och inspirationskällan är mycket Van Buren, den nedlagda "riktiga" Fallout 3.

Inget klagomål att du inte gillar spelet eller något men mest nyfiken på vad som inte fick dig att fastna. Antar att du gav spelet tid att visa vad den går för. Men samtidigt, fastnar man inte direkt så finns det ju så mycket annat man kan hoppa på istället. Inte brist på spel direkt, värre med speltiden.

Förståeligt med de två orginalspelen, speciellt om man inte spelade de då eller verkligen gillar mer turordningsbaserade titlar åt det äldre hållet. Det är ju gamla titlar idag trots allt.

Kan annars rekommendera dessa två spellistor från Oxhorn (som jag hintat om tidigare i tråden men inte kom ihåg vem som låg bakom vid tidpunkten). Har kikat igenom dessa när jag spelat annat bara för att få en recap av de tidigare spelen i serien. Ett bra tag sedan jag själv spelade igenom Fallout 1 men Fallout 2 ligger närmare i tid. Tar upp typ det mesta i spelen inkl olika utfall av val man gör.

Fallout 1: https://www.youtube.com/watch?v=n4wyDNpKQoc&list=PLX3Sax_xs4W...
Fallout 2: https://www.youtube.com/watch?v=yAkid6m7vbE&list=PLX3Sax_xs4W...

Rekommenderas ifall du (eller någon annan) är nyfiken på de äldre titlarna men känner att de kanske är för svåra att komma igång med. Eller rent av blir så pass sugen att de börjar spelas.

Edit:
Tog en titt när jag spelade senast, nästan 10 år sedan. Men jag dedikerade en del tid. Har GOG-utgåvan som är tänkt att spelas igenom igen (för lite mer GOG-cheevos) men inte riktigt hittat tiden dessvärre. :/

https://i.imgur.com/RGw36GX.png

Stort tack för detta inlägg! Jag får nog erkänna att det var kort session i New Vegas och det låter som att jag borde ge det en ny chans. Blir perfekt när höstmörkret åter faller. Ska kolla allt material du länkat också 👍

För tillfället lirar jag faktiskt The Outer Worlds utvecklat av Obsidian och är väldigt imponerad hur bra de har lyckats bygga en relativt öppen värld i Unreal Engine och det flyter som smör i native 1440p på min gamla GPU. Det ger mig även förhoppningar om att CDPR kan skapa en värdig uppföljare till Witcher 3

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Stort tack för detta inlägg! Jag får nog erkänna att det var kort session i New Vegas och det låter som att jag borde ge det en ny chans. Blir perfekt när höstmörkret åter faller. Ska kolla allt material du länkat också 👍

För tillfället lirar jag faktiskt The Outer Worlds utvecklat av Obsidian och är väldigt imponerad hur bra de har lyckats bygga en relativt öppen värld i Unreal Engine och det flyter som smör i native 1440p på min gamla GPU. Det ger mig även förhoppningar om att CDPR kan skapa en värdig uppföljare till Witcher 3

Hoppas du fastnar vid nästa försök! Underbart spel och annorlunda då det inte är en Bethesda-titel. Bra DLC's om du kommer så långt med, bygger vidare på storyn på ett överlag bra sätt. Och rätt skruvat.

Kul att du gillar Outer Worlds med! Tyckte det var ett överlag väldigt bra spel även om jag har för mig det fick ganska dåliga omdömmen vid lanseringen. De gjorde en hel del intressanta saker men har själv inte provat på DLC't. Fanns inte senast jag spelade och nu har jag iallafall Epic-utgåvan att sätta tänderna i igen... måste nästan klämma in detta spel igen.

Hoppas du får många härliga speltimmar, och kanske Fallout 1&2 timmar på Youtube.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WIRN:

Nej, du verkar inte göra det. Lågoddsare betyder att det är stor chans.

Ang dryg, ja förmodligen

Så bra, då vet vi båda vad det betyder. Jag tänkte föreslå att du läser mitt inlägg igen med den insikten i åtanke, men ärligt talat är det nog bäst du låter bli.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.