Max spikar priser inför lanseringen

Permalänk
Melding Plague

Max spikar priser inför lanseringen

Bas-abonnemang med reklam kommer kosta 89 kronor medan Premium kostar 169 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trist med prishöjning, men bra man fick behålla 50%-rabatten. Annars hade jag stängt av den.

Permalänk
Medlem

Fick precis mail från HBO om detta. I mitt mail står det att det blir Standard. Hoppas man kan uppgradera sig till Premium men ändå behålla 50%.

"Vid lanseringen kommer du att fortsätta betala ditt rabatterade pris på 49,50 kr/månad för Max. Vid ditt nästa förnyelsedatum, den 23 juli 2024 eller senare, kommer vi att fortsätta tillämpa din livet ut-rabatt på 50 % på det då gällande månadspriset för Max Standard-abonnemang (för närvarande 129 kr/månad) så länge du håller ditt abonnemang aktivt och följer villkoren för erbjudandet. Ditt nya rabatterade pris kommer att ändras till 64,50 kr/månad. Priset för Standard-abonnemanget är högre än ditt nuvarande månadspris på grund av betydande förbättringar av innehåll och funktioner i vår tjänst, samt kostnaderna för att utveckla vår utökade plattform."

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Hoppas också att man uppgradera utan att förlora rabatten.

Permalänk
Skrivet av Dedde:

Fick precis mail från HBO om detta. I mitt mail står det att det blir Standard. Hoppas man kan uppgradera sig till Premium men ändå behålla 50%.

"Vid lanseringen kommer du att fortsätta betala ditt rabatterade pris på 49,50 kr/månad för Max. Vid ditt nästa förnyelsedatum, den 23 juli 2024 eller senare, kommer vi att fortsätta tillämpa din livet ut-rabatt på 50 % på det då gällande månadspriset för Max Standard-abonnemang (för närvarande 129 kr/månad) så länge du håller ditt abonnemang aktivt och följer villkoren för erbjudandet. Ditt nya rabatterade pris kommer att ändras till 64,50 kr/månad. Priset för Standard-abonnemanget är högre än ditt nuvarande månadspris på grund av betydande förbättringar av innehåll och funktioner i vår tjänst, samt kostnaderna för att utveckla vår utökade plattform."

Tänkte samma sak. Annars blir det uppsägning. Allt annat än 4K kan kvitta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dedde:

Fick precis mail från HBO om detta. I mitt mail står det att det blir Standard. Hoppas man kan uppgradera sig till Premium men ändå behålla 50%.

"Vid lanseringen kommer du att fortsätta betala ditt rabatterade pris på 49,50 kr/månad för Max. Vid ditt nästa förnyelsedatum, den 23 juli 2024 eller senare, kommer vi att fortsätta tillämpa din livet ut-rabatt på 50 % på det då gällande månadspriset för Max Standard-abonnemang (för närvarande 129 kr/månad) så länge du håller ditt abonnemang aktivt och följer villkoren för erbjudandet. Ditt nya rabatterade pris kommer att ändras till 64,50 kr/månad. Priset för Standard-abonnemanget är högre än ditt nuvarande månadspris på grund av betydande förbättringar av innehåll och funktioner i vår tjänst, samt kostnaderna för att utveckla vår utökade plattform."

Detta är min farhåga också, skulle inte förvåna mig att man tappar man 50%-rabatten om man rör sitt abonnemang på något sätt. Nåja, snyggt att vi fick behålla 50% på något sätt i alla fall.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Dedde:

Fick precis mail från HBO om detta. I mitt mail står det att det blir Standard. Hoppas man kan uppgradera sig till Premium men ändå behålla 50%.

"Vid lanseringen kommer du att fortsätta betala ditt rabatterade pris på 49,50 kr/månad för Max. Vid ditt nästa förnyelsedatum, den 23 juli 2024 eller senare, kommer vi att fortsätta tillämpa din livet ut-rabatt på 50 % på det då gällande månadspriset för Max Standard-abonnemang (för närvarande 129 kr/månad) så länge du håller ditt abonnemang aktivt och följer villkoren för erbjudandet. Ditt nya rabatterade pris kommer att ändras till 64,50 kr/månad. Priset för Standard-abonnemanget är högre än ditt nuvarande månadspris på grund av betydande förbättringar av innehåll och funktioner i vår tjänst, samt kostnaderna för att utveckla vår utökade plattform."

Ja, just uppgraderingsgrejen är jag också nyfiken på. Hade ju varit toppen att kunna uppgradera till Premium utan att förlora erbjudandet, men i utskicket låter det lite som att man förlorar 50% om man ändrar abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infelix:

Hoppas också att man uppgradera utan att förlora rabatten.

Verkar tyvärr inte så. Under villkoren står detta:

” OM DU SÄGER UPP ELLER ÄNDRAR DITT ABONNEMANG ELLER OM DU INTE LÄNGRE HAR EN GILTIG BETALNINGSMETOD REGISTRERAD, SÅ HAR DU INTE LÄNGRE RÄTT ATT TA DEL AV DETTA ERBJUDANDE.”

https://www.max.com/terms-of-use/discount-offer-terms/w1

Suck

Permalänk
Medlem
Skrivet av michaelclaesson:

Tänkte samma sak. Annars blir det uppsägning. Allt annat än 4K kan kvitta.

Hoppas det blir ok bitrate också. Nuvarande kvalitet på HBO är ju horribel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robajn:

Verkar tyvärr inte så. Under villkoren står detta:

” OM DU SÄGER UPP ELLER ÄNDRAR DITT ABONNEMANG ELLER OM DU INTE LÄNGRE HAR EN GILTIG BETALNINGSMETOD REGISTRERAD, SÅ HAR DU INTE LÄNGRE RÄTT ATT TA DEL AV DETTA ERBJUDANDE.”

https://www.max.com/terms-of-use/discount-offer-terms/w1

Suck

Fan.

Permalänk
Medlem

Det skulle förvåna mig oerhört om man fick behålla rabatten på Premium abonnemanget, rätt övertygad om att det enbart kommer att gälla Standard där de hoppas att flera övergår till Premium tack vare 4k. Men så vitt jag vet har ju inte Max haft överdrivet mycket material i just 4k (?) innan detta.

Men vore mer än nöjd över att ha HELT fel på denna punkt då det faktiskt vore intressant att uppgradera till Premium OM man fick behålla rabatten Men då det mesta innan verkar ha varit i 1080p är väl inte 15-ish kronors höjning för att fortsätta allt för ont, fanns ju rätt bra mycket värre scenarion

Edit:
Dessutom tycker jag min Q90T gör ett ganska bra jobb med upscaling ^^

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

De klipper 4k och atmos för oss med rabatten helt enkelt. Riktig fuling. Jag säger upp direkt då Maxabonnemanget är för dyrt för innehållet och jag tittar inte på hd när saker finns i 4k.

Visste de skulle blåsa folk.

Permalänk

Fullständigt oacceptabelt. En nedgradering och höjning av pris!
Jag vill ha 4K till 50% för det var vad jag köpte.

Får jag inte det kommer detta att anmälas till konsumentombudsmannen och jag rekommenderar att fler anmäler.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av robajn:

Verkar tyvärr inte så. Under villkoren står detta:

” OM DU SÄGER UPP ELLER ÄNDRAR DITT ABONNEMANG ELLER OM DU INTE LÄNGRE HAR EN GILTIG BETALNINGSMETOD REGISTRERAD, SÅ HAR DU INTE LÄNGRE RÄTT ATT TA DEL AV DETTA ERBJUDANDE.”

https://www.max.com/terms-of-use/discount-offer-terms/w1

Suck

Men aj. Lägger till det i artikeln.

Permalänk
Medlem

Detta stämmer väl inte om man nu inte längre kommer ha åtkomst till 4K-material efter flytten?

Permalänk
Medlem

Har även dubbelkollat med Supporten, man behåller bara rabatten med Standard.

Från chatten:
"Hi I am back, thank you for waiting. Unfortunately, you can't keep the 50% for life discount if you upgrade to the premium subscription. You'll only keep the discount with a standard subscription."

Blir att säga upp.

Permalänk
Medlem

Priset för Standard-abonnemanget är högre än ditt nuvarande månadspris på grund av betydande förbättringar av innehåll och funktioner i vår tjänst…

Förbättringar när de sänker kvaliten från 4k till hd? Skämt? Bedrägeri?

Permalänk
Medlem

169 kr för 4k Premium?
Vem f-n nytecknar överhuvudtaget för en så jäkla hög kostnad?
Nej, fattar att branschen är i kris.
Sagt upp alla abonnemang efter att ha gått in och ut ur olika stremingtjänster och periodvis "tittat av" det som var värt att se för att sen avprenumerera igen.
På senaste tiden tycker jag inte det kommit upp tillräckligt med bra material för att hoppa på för en period av bingetittande igen plus då att det överlag blivit klart dyrare.
Fixar nu återigen saker på "annat sätt". VPN-prenumerationen utnyttjas fullt ut så att säga...

Permalänk
Medlem

Trist. Då blir att säga upp om man inte får 4k abonnemanget till det rabatterade priset.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

169 kr för 4k Premium?
Vem f-n nytecknar överhuvudtaget för en så jäkla hög kostnad?
Nej, fattar att branschen är i kris.
Sagt upp alla abonnemang efter att ha gått in och ut ur olika stremingtjänster och periodvis "tittat av" det som var värt att se för att sen avprenumerera igen.
På senaste tiden tycker jag inte det kommit upp tillräckligt med bra material för att hoppa på för en period av bingetittande igen plus då att det överlag blivit klart dyrare.
Fixar nu återigen saker på "annat sätt". VPN-prenumerationen utnyttjas fullt ut så att säga...

Med tanke på att Netflox kostar 179 för Premium så är man inte förvånad över Max prissättning.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Som många andra blir det att säga upp abb.
Från 45 till 169 är alldeles för mycket skillnad för att det ska vara värt.
Tittar inte heller så himla mycket på MAX.
Så ingen jätte förlust.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Max är en hamburgerkedja här. Hur kan de bara sno namnet?

Permalänk
Skrivet av Xoolo:

<Uppladdad bildlänk>

Detta stämmer väl inte om man nu inte längre kommer ha åtkomst till 4K-material efter flytten?

haha, undrar om dom skrivit fel eller vad som skett. Där står det ju svart på vitt att man får behålla 4k, Atmos.
LOL

Permalänk
Musikälskare

Då får man säga upp detta också...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

https://www.konsumentverket.se/for-konsument/att-anmala-till-...

Kontakta Konsumentombudsmannen. Det HBO Max / Max gör nu känns hyfsat rättsvidrigt.

Permalänk
Medlem

Vilka rävhattar, säger upp mitt abbonemang o hoppas att deras lansering går åt skogen

Permalänk
Medlem

Uppgradera? Pff. Dom får ju ta och stoppa tillbaka 4K för oss tidigare kunder.
50% på 169:- kommer inte vara aktuellt. Eventuellt om det är flera streams och det funkar att dela mellan olika hushåll, men det verkar ju "alla" täppa till nu.

Permalänk
Medlem

Undra hur det blir om man har streaming-paket hos t.ex Telia med flera tjänster för ett visst pris iom lanseringen av Max.

Permalänk

Allt annat än att uppgradera oss 50%are till Premium är oacceptabelt.
Kommer att säga upp abbonemanget annars.

Permalänk
Medlem

Känns som att de kommer nerfa Standard successivt tills folk med rabatten tröttnar och optar ut.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO