Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk

Nää du ska spamressa som attacker för du får tillbaka soldater då. Men det är klart ibland känns det ju rätt meningslöst när man dör direkt.

Permalänk
Medlem

De borde ändra så det blir som i BF2, dvs man får ingen death om man blir ressad. Och att man borde kunna välja ifall man vill bli ressad eller inte, har för mig det är så på Delta Force: Black Hawk Down, det var skönt.

Permalänk

Jag köpte spelet idag och det fungerade bra tills jag ville in i punkbuster servrar. Så installerade det och nu kan datorn inte läsa skivan så spelet startar ej. " Detta kommer upp "Det gick inte autentisera orginalskivan inom utsatt tid. vill du försöka igen.?"

Vad ska jag försöka med? (testat i båda dvdbrännarna.)

Edit löste det genom att installera om och välja detdär online istället för o ha i skiva när man startar. Men det är ju bara för 10 olika datorer, Kan jag sedan efter det installera det vanligt och bara ha skivan i istället?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Hände precis en mycket lustig sak... alla mina stats försvann, min profil blev helt rensad...

Någon mer än jag som råkat ut för detta ?

Kanske man kan skriva till supporten så fixar de problemet ?

EDIT: Verkar vara ett större problem, fler som rapporterar detta på EA's forum...

Permalänk
Medlem

Angående pb så testa att ominstallera punkbuster. Finns ett speciellt program för det på PunkBuster Online Countermeasures.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Hej alla.
Jag skriver detta åt min kusin då han inte har något konto här.
Hans BF BC2 hänger sig efter runt 30 sekunder & skämen flimra. Har testat att köra om de nya drivrutinerna utan resultat. Något tips?
Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

Bad Company 2 Vietnam kommer snart, awesome!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Bad Company 2 Vietnam kommer snart, awesome!

Du gjorde min dag(natt)! Vilken grym nyhet! Favoritspelet i bf-serien är för mig just Vietnam! Nu blir det till att vänta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Bad Company 2 Vietnam kommer snart, awesome!

Är inte det ganska smaklöst egentligen eller känner jag för mycket empati för gulingarna?

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebben:

Du gjorde min dag(natt)! Vilken grym nyhet! Favoritspelet i bf-serien är för mig just Vietnam! Nu blir det till att vänta!

YouTube - Battlefield: Bad Company 2 Vietnam - E3 Announcement Trailer
Hur får man dom att visas direkt på sidan? Ist för en länk? Kolla 720p btw.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

YouTube - Battlefield: Bad Company 2 Vietnam - E3 Announcement Trailer
Hur får man dom att visas direkt på sidan? Ist för en länk? Kolla 720p btw.

Oh yess!!! Det kan bli riktigt bra! En perfekt ursäkt för mig att dra iväg en totalt orimlig summa pengar på en ny stationär dator, i djungelstrider med alla växter osv. lär det behövas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Bad Company 2 Vietnam kommer snart, awesome!

Sweet! Hoppas på lite nya vapen också, men det lär ju inte komma

Permalänk
Medlem
Skrivet av djjokke:

Sweet! Hoppas på lite nya vapen också, men det lär ju inte komma

Nya vapen måste dom ju göra eftersom många av vapnena i originalet inte fanns vid den tiden.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

GRYMT! Har saknat möjligheten till riktiga luftdueller i BC2. Nu ser det ut som att min älskade helikopter gör comeback, plus flygplan! Nåt annat kan man ju iofs inte vänta sig när det handlar om vietnam. Ingen annan som saknat det i BC2? Det kan bli hur bra som helst alltså! Synd att det är så långt till "Winter 2010" bara...

Permalänk
Medlem

Nu har jag lyckats sätta ihop en dator och även införskaffat mig spelet. Det är ganska rörigt nu i början med tanke på alla gömställen som finns (jämfört med de äldre BF-spelen), men det gör det inte mindre kul. Finns det något "gäng" här som brukar spela ibland och sitta på Vent/Mumble samtidigt? Vore kul att spela mer strukturerat än vad det är att springa runt ensam i en squad där alla gör det dem känner för.

Skrivet av Sebben:

GRYMT! Har saknat möjligheten till riktiga luftdueller i BC2. Nu ser det ut som att min älskade helikopter gör comeback, plus flygplan! Nåt annat kan man ju iofs inte vänta sig när det handlar om vietnam. Ingen annan som saknat det i BC2? Det kan bli hur bra som helst alltså! Synd att det är så långt till "Winter 2010" bara...

Kom även ihåg att vi pratar DICE-dagar också, så kanske fram emot Sommaren 2011

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Bad Company 2 Vietnam kommer snart, awesome!

Det ska nog köpas ^^
Nice att man kan spela som både USA och nordvietnam i campanjen.

Permalänk
Skrivet av woicer:

Nu har jag lyckats sätta ihop en dator och även införskaffat mig spelet. Det är ganska rörigt nu i början med tanke på alla gömställen som finns (jämfört med de äldre BF-spelen), men det gör det inte mindre kul. Finns det något "gäng" här som brukar spela ibland och sitta på Vent/Mumble samtidigt? Vore kul att spela mer strukturerat än vad det är att springa runt ensam i en squad där alla gör det dem känner för.

Kom även ihåg att vi pratar DICE-dagar också, så kanske fram emot Sommaren 2011

Är några som håller till i teammates.nu på qnet, ska väll göras sida, finns en steamgrupp oså mumble för alla typer av splel ...

http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/900307-ateruppli...

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

Löjligt att de redan ska släppa expansion, när hade de tänkt släppa lite mer banor eller kanske spelsätt i patchar? Den (kanske?) kommande patchen har varit försenad nu i minst en månad.

Visa signatur

| Antec P183 | AMD Phenom 2 940 | Corsair XMS2 DDR2 8192 MB | XFX HD4870 | Gigabyte MA-790X-UD3P | Corsair VX 450W | Primärt OS: Arch Linux | Windows 7 x64 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Glaucous:

Löjligt att de redan ska släppa expansion, när hade de tänkt släppa lite mer banor eller kanske spelsätt i patchar? Den (kanske?) kommande patchen har varit försenad nu i minst en månad.

Löjligt att släppa expansion ett år efter spelet kommit ut? OK.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Håller med om att patchen borde ha kommit för längesedan och att kartorna ä väldigt söndersplade men exp kommer juh först till vintern va ? Då har väl org spelet varit ute runt 9-11 månader ?

"Bad Company 2 on PC was released on Tuesday 02 March 2010"

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriPraX:

Dice har lämnat pc gamers så är de bara.

Hoppet om kärlek till PC finns fortfarande kvar!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Nu har jag firat min stora seger över Internredovisningstentan med att beställa hem BFBC2 från Dustin (studentpris 313kr!)
Var ett tag sedan jag kollade in denna tråd så jag undrar om någon lite snabbt skulle kunna uppdatera mig på statusen på spelet? Buggar, does and don'ts osv så skulle det vara väldigt trevlig

Förresten, vet ni om Punkbuster (detta avskyvärda och hemska program!) fungerar bra ihop med ATI Tray Tools? Jag hade stora problem förut med det när jag använde Rivatunner nämligen.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lord_tito:

Hejsan!

Nu har jag firat min stora seger över Internredovisningstentan med att beställa hem BFBC2 från Dustin (studentpris 313kr!)
Var ett tag sedan jag kollade in denna tråd så jag undrar om någon lite snabbt skulle kunna uppdatera mig på statusen på spelet? Buggar, does and don'ts osv så skulle det vara väldigt trevlig

Förresten, vet ni om Punkbuster (detta avskyvärda och hemska program!) fungerar bra ihop med ATI Tray Tools? Jag hade stora problem förut med det när jag använde Rivatunner nämligen.

Är inte ati tray tools från typ 90 talet?

PB borde fungera med det ja, rivatuner vet jag inte dock. Vet att PB kickar en om man har Steam overlay i cod4 & waw. Finns sätt att fuska genom overlays btw, så det är därför.

Spelet är kul, om man har ett par bra serverar i sin fav list och lirar med kompetenta medspelare som inte sitter och campar eller inte ens försöker defusa objectives XD

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Gotland och tv 2, ( oftast hc för mig ) är det mkt svenskar och lite mer vettiga

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jockesjö:

Gotland och tv 2, ( oftast hc för mig ) är det mkt svenskar och lite mer vettiga

Gotland har ofta inga svenskar och det är ofta inga vettiga spelare på svenska serverar heller, dom sitter oftast och campar och sedan whinar nån och säger NOOBS etc.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Mer vettiga än på många andra ställen då ... Jag tycker det är väldigt mkt svenskar på hc när jag spelat

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

Svenskar är i regel skittråkiga att spela med. Så fort jag ser någon med svenskt namn sitter den och campar i en buske eller med en stridsvagn längst bak i banan. Blä. Holländska servrar brukar vara kul.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Verkar som att det inte är några problem med PB, tog och installerade klassikern BF2 och körde en snabb runda (fick silver, I still got it!) och inga PB kicks eller andra tråkigheter

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tofupunk:

Svenskar är i regel skittråkiga att spela med. Så fort jag ser någon med svenskt namn sitter den och campar i en buske eller med en stridsvagn längst bak i banan. Blä. Holländska servrar brukar vara kul.

UK serverar och "Adult" serverar är skönast imo. Inga omogna flickor där inte.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Nån får ta o slänga upp en swecloc för "vuxna män" Män som vågar kliva fram

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |