Electronova OÜ - Trovärdiga?

Permalänk
Electronova
Skrivet av ODDNAME:

Om det nu verkar reko, har ni planer på att ta in någon vettig Tablet med Windows 8 samt Core i3/i5 processor?

Hej.

Ja vi har denna just nu: Samsung Ativ Smart PC Pro 700T1C-H01SE

Kan den funka för dig ??

Vi hoppas låsa partiet under morgondagen, och lite beroende på volymen och Euron kan vi nog landa ner den till 12.300 sek till kund, kanske något billigare om vi har tur.

Hälsningar i natten // Kundservice

Glömde prisbilden....
Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronova:

Hej.

Tack för du blivit vår kund.

Självklart bjuder vi på hela frakten, även express!

Vi har mottagit din order får jag besked om, som kan vara den som stämmer med din beställning. Du har rätt och ett bekräftelse mail kommer inom kort skickas till dig där vi beskriver hur du går vidare. Ditt slutpris blir givetvis 4083 sek och leveransen skickas i morgon med express via UPS.

Önskar fortsatt trevlig kväll och tack för ordern // Kundservice

Dold text

Känns väldigt B när ni tar upp personliga ordrar med pris och lev. datum i ett offentligt forum där folk ifrågasätter er trovärdighet.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Electronova
Skrivet av Mixe:

Känns väldigt B när ni tar upp personliga ordrar med pris och lev. datum i ett offentligt forum där folk ifrågasätter er trovärdighet.

Sorry.....skall tänka på detta till nästa gång, så vi inte stör i onödan. Var sent i går och man drogs bara med i strömmen när vi snackade.

Hälsningar // Kundservice

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Electronova:

Sorry.....skall tänka på detta till nästa gång, så vi inte stör i onödan. Var sent i går och man drogs bara med i strömmen när vi snackade.

Hälsningar // Kundservice

För mycket Viru Valge efter arbetstid?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag undrar seriöst vad ni gör på kundeservicen på ditt/erat företag. Borde ni inte ta hand om kunder istället för att svara på massor av frågor från Sweclockers som är helt oreleterade angående köp från er?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Electronova
Skrivet av azz0n^:

Jag undrar seriöst vad ni gör på kundeservicen på ditt/erat företag. Borde ni inte ta hand om kunder istället för att svara på massor av frågor från Sweclockers som är helt oreleterade angående köp från er?

Hej där,

Det är precis det vi gör, vi tar hand om frågor och svarar efter bästa förmåga. Vi försöker även på ett gott sätt bemöta frågor som kan i vissa ögon anses om orelaterade i detta forum. Men tyvärr brukar det bli en stor lavin av en liten snöboll och när lavinen minskat är det blötsnö och tö

....beträffande tidigare lite humoristiska inlägg med Viru Valge....ja den som ändå haft tid med det

Hälsningar // Kundservice

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Står att mitt paket är på väg och att jag kommer få den i slutet på dagen. Det kommer garanterat en update ikväll... ^^

Känslan är det inget fel på!

Permalänk

Hej!

Jag beställde ett en B&O stereo från Electronova via groupon den 26 dec, har inte fått något mail eller någon bekräftelse på att den är skickad. Heller inget kolliid eller trackingnumber så jag kan spåra var den är.

Har försökt att ringa till er kundservice men jag får ingen information därifrån..

Permalänk
Electronova

Hej Runebrune,

Jag har skrivit privat till dig, eftersom detta är en kundservice fråga.

Lämna möjlighet där så vi kan kontakta dig omgående.

Eller varför har du inte skickat e post till oss om detta? kundtjanst@electronova.se

Hälsningar // Kundservice

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Jag har en Nexus 4!!!

Utan att ge Electronova allt för mycket creds... Så är det här det absolut bästa köpet jag gjort. Då menar jag inte bara produktmässigt... Vilken service! Blev uppringd av någon engelsktalande person och berättade att de inte kunde hitta mig på adressen och att jag var tvungen att kontakta UPS. Det är service.

Jag är helnöjd och jag tog risken och blev en försökskanin.

För mig är Electronova helt perfekt och inget bluff. Jag fick min vara snabbare än om jag hade beställt från en nätbutik i Sverige. Jag återkommer när nästa Nexus släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av opaso:

Jag har en Nexus 4!!!

Utan att ge Electronova allt för mycket creds... Så är det här det absolut bästa köpet jag gjort. Då menar jag inte bara produktmässigt... Vilken service! Blev uppringd av någon engelsktalande person och berättade att de inte kunde hitta mig på adressen och att jag var tvungen att kontakta UPS. Det är service.

Jag är helnöjd och jag tog risken och blev en försökskanin.

För mig är Electronova helt perfekt och inget bluff. Jag fick min vara snabbare än om jag hade beställt från en nätbutik i Sverige. Jag återkommer när nästa Nexus släpps

Precis vad som sades om kameraexperten också.

Hade nog gått lika snabbt att hämta en på backaplan,

Permalänk
Electronova
Skrivet av opaso:

Jag har en Nexus 4!!!

Utan att ge Electronova allt för mycket creds... Så är det här det absolut bästa köpet jag gjort. Då menar jag inte bara produktmässigt... Vilken service! Blev uppringd av någon engelsktalande person och berättade att de inte kunde hitta mig på adressen och att jag var tvungen att kontakta UPS. Det är service.

Jag är helnöjd och jag tog risken och blev en försökskanin.

För mig är Electronova helt perfekt och inget bluff. Jag fick min vara snabbare än om jag hade beställt från en nätbutik i Sverige. Jag återkommer när nästa Nexus släpps

http://dl.dropbox.com/u/32727466/1.jpg

http://dl.dropbox.com/u/32727466/2.jpg

http://dl.dropbox.com/u/32727466/3.jpg

Hej.

Som sagt vi gillar nöjda kunder, lycka till!!

Hälsningar // Kundservice

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Efter att inte ha fått någon respons från dem på lagd order (förutom de automatiska svaren) så drog jag öronen åt mig och gick till MediaMarkt istället och utnyttjade deras Prisgaranti vilket fick ner priset till några hundralappar över Electronovas.

Sorry att jag inte kunde bidra med ett reellt fall till funderingarna kring deras validitet.

Ursprunglig text under Spoilern...

Har nyss lagt en beställning på en Canon 650D.
Skrev i kommentaren att jag var Sweclockers medlem och ville ha frifrakt. Hoppas det räcker.

Och jag återkommer med information efter avklarat köp.

Dold text
Permalänk
Medlem

Det roliga med detta är att alla dessa människor som beställer saker från Electronova endast har ungefär 10 sammanlagda inlägg på Sweclockers, smells weird. Inte direkt några "riktiga" swecare.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Electronova
Skrivet av Lizzer:

Efter att inte ha fått någon respons från dem på lagd order (förutom de automatiska svaren) så drog jag öronen åt mig och gick till MediaMarkt istället och utnyttjade deras Prisgaranti vilket fick ner priset till några hundralappar över Electronovas.

Sorry att jag inte kunde bidra med ett reellt fall till funderingarna kring deras validitet.

Ursprunglig text under Spoilern...

Har nyss lagt en beställning på en Canon 650D.
Skrev i kommentaren att jag var Sweclockers medlem och ville ha frifrakt. Hoppas det räcker.

Och jag återkommer med information efter avklarat köp.

Dold text

Hej där....

Order 7290

Jag har just nu väldigt svårt att förstå din ställning i detta ärende. Du har lagt en order men inte verifierat vem du var, och vi kan heller inte finna någon inkommande betalning. Du påstår du får automat svar, men vem från då och hur är dessa utformade?

När en kund gör en order skapas ett ordernummer som alltid skall bejakas vid frågor till oss. Vi har inte sett något som överenstämmer med detta du anger, och personligen tycker jag inte detta är en sak att diskutera i detta forum då vi har direkt kundtjänst och vi har angivna e psot adresser för detta.

Ring oss gärna i stället så vi kan reda ut detta så snart vi kan.

Bästa Hälsningar // Electronova Kundservice On line

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Medlem

Kanske ska förtydliga mig lite ytterligare.
Det jag syftar till med Automatiserade svar är att jag vid beställningsläggandet fick ett svar om lagd order. Samt kort efter det ett mail om hur betalningen skulle gå till.
Dvs inget konstigt alls!

Därefter så svarade jag på Orderbekräftelsen och ville få verifierat att jag skulle skippa Fraktavgiften på min inbetalning för att slippa några oklarheter kring det. På det mailet fick jag inget svar förrän nu ikväll. Dessvärre kom det ca 2 timmar försent.
Jag kanske gav er ovanligt kort tidsfrist. Men så gick det till i alla fall.

Så här i efterhand kan jag bara beklaga att jag smutsade ner tråden med mitt inlägg.
Men jag hoppas att folk inte tar det som ett bevis för att ni inte är ärliga. För det handlar bara om att jag ångrade mig efter lagd beställning men innan jag betalde för beställningen.

Permalänk
Medlem

Nyreggad här, landade i tråden eftersom jag själv googlade Electronova. Ligger dryga tusenlappen under konkurrenterna på prisjakt för projektorn Epson EH-TW3200. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=718731

Skickar ni utan fraktkostnad på express om jag beställer via sweclockers? Kan nog också ställa upp med mitt "omdöme" vad det nu kan vara värt för folk. Om jag ska riska pengarna är det ju också intressant att höra från andra forummedlemmar - vad kan jag göra för att bevisa att jag inte jobbar åt Electronova och att det e på riktigt? Så kanske detta får ett värde för framtida personer som kommer att googla "Electronova Ou Bluff"

Permalänk
Electronova
Skrivet av Electronova:

Sorry folk´s att vi inte varit aktiva att följa upp era trådar.

Men efter en riv start under julförsäljning 2012 har tiden inte räckt till, men vi ser med stor glädje på ännu nytt år med nöjda kunder.

http://www.tryggehandel.se/butik/917

För ALLA registrerade Sweclockers medlemmar erbjuder vi köp genom hemsidan, där vi levererar alla köp fraktfritt till er under hela perioden Januari, Februari samt Mars månader. (undantag express leveranser)

Gott Nytt 2013 från oss alla på Electronova

Skrivet av dragazzo:

Nyreggad här, landade i tråden eftersom jag själv googlade Electronova. Ligger dryga tusenlappen under konkurrenterna på prisjakt för projektorn Epson EH-TW3200. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=718731

Skickar ni utan fraktkostnad på express om jag beställer via sweclockers? Kan nog också ställa upp med mitt "omdöme" vad det nu kan vara värt för folk. Om jag ska riska pengarna är det ju också intressant att höra från andra forummedlemmar - vad kan jag göra för att bevisa att jag inte jobbar åt Electronova och att det e på riktigt? Så kanske detta får ett värde för framtida personer som kommer att googla "Electronova Ou Bluff"

Hej där.

Glädjer oss att du hittat våra trevliga priser.

Självklart levererar vi fraktfritt till SWECLOCKERS men som du själv ser i tråden 2012-12-31 är det undantaget Express leverans.

Vi ser fram mot din order, och du glöm inte bort att ange ditt användar ID här så vi ser att du är du. Även efter lagd order kan du skriva privat till oss här och ange ditt order nr så är det fri frakt som gäller.

Visa signatur

Vänliga Hälsningar / Best regards

Kundservice electronova.se

Permalänk
Skrivet av azz0n^:

Det roliga med detta är att alla dessa människor som beställer saker från Electronova endast har ungefär 10 sammanlagda inlägg på Sweclockers, smells weird. Inte direkt några "riktiga" swecare.

Ett tips azz0n: Innan du skriver här på tråden och ifrågasätter folks trovärdighet (som tex min) kan du gå in på prisjakt och läsa omdömen om Electronova. Där hittar man nästan bara goda kommentarer varav en del är skrivna av folk som reggats för flera år sedan. Hur förklarar man det på något annat sätt än att företaget verkligen finns och är legitimt?

Själv har jag tagit mig mycket tid för att försöka bidra till diskussionen och delat med mig mitt kollinummer, postat skärmdump på orderbekräftelse samt lagt upp youtubeklipp på ankommen leverans så man blir ju lite trött på folks konspirationsteorier då man egentligen bara försöker hjälpa.

Permalänk
Medlem

Om Electronova vill få positivare bemötanden på Swec kanske ni borde ta lärdom av de andra företagen som är registrerade på detta forum? Vad jag menar med detta är att skriva så sakligt som möjligt, ta inte upp för mycket privatinformation om kunder, inte hålla på med ordlekar och 90-tals smileys, sitt inte uppe sent på natten och sufra på Swec och ge oss ren fakta/sanning

När jag läser t.ex trådarna om Inet, MSI, be quiet!, Dustin och så vidare framstår de som mycket mer professionella. Visst gör de klanterier men de har i alla fall god förmåga att svara på inlägg och framstå seriöst. Detta är fullt förståeligt då de varit i branschen i många år, men Electronova kan bättra sig på denna punkt. Ni anar inte vad några rader text på Swec kan göra för ryktet, vi läser ivrigt och granskar Ta inte detta som ett påhopp, jag är faktiskt intresserad av att se nya företag dyka upp och konkurrera. Ta vara på möjligheterna!

Permalänk
Medlem

Beställde en Nexus 4 igår, återkommer med hur det går. Hittills väldigt trevlig kontakt med kundtjänst.
Hoppas mina 11 år som medlem på Swec talar för min trovärdighet förresten

Uppdatering
Uppdatering: Levererad

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Floot:

Beställde en Nexus 4 igår, återkommer med hur det går. Hittills väldigt trevlig kontakt med kundtjänst.
Hoppas mina 11 år som medlem på Swec talar för min trovärdighet förresten

Konspirationsteoretiker förena eder! Blissings konto har kapats!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Floot:

Beställde en Nexus 4 igår, återkommer med hur det går. Hittills väldigt trevlig kontakt med kundtjänst.
Hoppas mina 11 år som medlem på Swec talar för min trovärdighet förresten

Kommer den fram och du är nöjd så anser jag att electronova bevisat sig tillräckligt.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

FYI så beställde jag inte projektorn, känns som en för stor risk. Hade vart sweet att klara sig en tusenlapp billigare men att betala på banköverföring i förväg känns bara för mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragazzo

FYI så beställde jag inte projektorn, känns som en för stor risk. Hade vart sweet att klara sig en tusenlapp billigare men att betala på banköverföring i förväg känns bara för mycket. jd

Nu kan du köpa den från Sverige för 1kr billigare om man nu vågar lita på Kikistore
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=718731

Permalänk
Medlem

UPS ringde mig nyss och ville leverera, men eftersom jag sitter på jobbet så bad jag dem leverera till jobbet imorgon istället. Återkommer med slutbedömning då

Uppdatering: Levererad

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Skrivet av Floot:

UPS ringde mig nyss och ville leverera, men eftersom jag sitter på jobbet så bad jag dem leverera till jobbet imorgon istället. Återkommer med slutbedömning då

Lustigt, jag beställde en nexus 4 med expressfrakt den 19 (visserligen en lördag, men ändå) och betalade den direkt. Betalningen blev överförd i måndags enligt banken. Trots det har jag inte hört någonting, ingen bekräftelse på att paketet är skickat och inget samtal från UPS. :/ Får se vad som händer imorgon.

Permalänk
Skrivet av nej_simon:

Lustigt, jag beställde en nexus 4 med expressfrakt den 19 (visserligen en lördag, men ändå) och betalade den direkt. Betalningen blev överförd i måndags enligt banken. Trots det har jag inte hört någonting, ingen bekräftelse på att paketet är skickat och inget samtal från UPS. :/ Får se vad som händer imorgon.

Jag gjorde min beställning precis som du: beställde och betalade på helgen och pengarna drogs på måndag. På tisdag kl 21:50 fick jag ett bekräftelsemail från Electronova att varan är på väg. På Handelsbankens (min bank) hemsida står det angående EU-betalningar att 'mottagaren får normalt pengarna inom två bankdagar' vilket i ditt fall väl betyder att pengarna kommer fram senast på onsdag.

Edit: Jag valde också expressfrakt. Jag skulle ha fått luren redan på torsdag men i och med att jag inte var hemma då utkörningen skedde fick jag den till jobbet nästa dag, dvs på fredag.

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Jag gjorde min beställning precis som du: beställde och betalade på helgen och pengarna drogs på måndag. På tisdag kl 21:50 fick jag ett bekräftelsemail från Electronova att varan är på väg. På Handelsbankens (min bank) hemsida står det angående EU-betalningar att 'mottagaren får normalt pengarna inom två bankdagar' vilket i ditt fall väl betyder att pengarna kommer fram senast på onsdag.

Edit: Jag valde också expressfrakt. Jag skulle ha fått luren redan på torsdag men i och med att jag inte var hemma då utkörningen skedde fick jag den till jobbet nästa dag, dvs på fredag.

Verkar som att något hade strulat till sig med banken, de hade återbetalat pengarna. Gjorde om betalningsproceduren nu och hoppas på att det går bättre den här gången.

Permalänk
Skrivet av nej_simon:

Verkar som att något hade strulat till sig med banken, de hade återbetalat pengarna. Gjorde om betalningsproceduren nu och hoppas på att det går bättre den här gången.

Ouch, tråkigt. Vet du vad problemet var? En sak jag kom att tänka på att det ju lätt blir fel om man själv ska konvertera SEK -> EUR pga. att valutakurserna är konstant i rörelse. Istället för att konvertera valde jag EUR som valuta direkt i min internetbank för att vara säker att rätt summa kom fram.