16x DVD skivor i en 2.4x brännare?

Permalänk

16x DVD skivor i en 2.4x brännare?

Hejsan!

Har sett att det blir mer och mer av 16x DVD skivor istället för 8x. Jag läste en gång på förpackningen på en 16x skiva och där stod det att det antagligen inte kommer att gå att bränna på 16x skiva med en brännare som skriver i lägre hastighet. Min brännare bränner nämligen bara i 2.4x (det har funkat bra med 8x skivor). Jag tycker själv det låter lite konstigt att det inte skulle gå, men innan man köper skivor för 200:- så tänkte jag höra för säkerhets skull att kommer att funka att bränna utan att det blir fel!

Så därför vänder jag mig till er, kommer det att gå?

Tacksam för svar!

Visa signatur

i5 3450 @ Turbo 3.9GHz || Asus GTX 660Ti || 8gb Corsair Vengeance LP @ 1600MHz || Asus P8Z77-V LX || Intel 535 SSD 120gb || Corsair VX550W || Cooler Master Silencio 550

Det var inte jag!...... Förresten var det inte bara jag!

Permalänk

Varför ska du köpa 16x skivor då? De är väl dyrare än 8x skivor? Och jag tror nog att det kommer att gå att bränna 16x skivor i 2,4x, 16x är ju maxhastigheten bara. En brännare på 16x bränner ju inte i den hastigheten hela tiden, den hoppar ju fram och tillbaka mellan hastigheterna..

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dalledalle
Varför ska du köpa 16x skivor då? De är väl dyrare än 8x skivor? Och jag tror nog att det kommer att gå att bränna 16x skivor i 2,4x, 16x är ju maxhastigheten bara. En brännare på 16x bränner ju inte i den hastigheten hela tiden, den hoppar ju fram och tillbaka mellan hastigheterna..

Varför jag ska köpa 16x skivor är för att det finns knappt inga 8x skivor kvar på dom ställen där jag köper! det skiljer inte så mycket i pris!
Okej, det är vell bara att testa och se då!

Visa signatur

i5 3450 @ Turbo 3.9GHz || Asus GTX 660Ti || 8gb Corsair Vengeance LP @ 1600MHz || Asus P8Z77-V LX || Intel 535 SSD 120gb || Corsair VX550W || Cooler Master Silencio 550

Det var inte jag!...... Förresten var det inte bara jag!

Permalänk

Uppdatera brännarens firmware så har du större chans att lyckas.

http://dvdrwservices.com/

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Uppdatera brännarens firmware så har du större chans att lyckas.

http://dvdrwservices.com/

Jaha, vad blir skillnaden.. den kommer ju inte kunna bränna fortare?!

Min brännare: NEC ND-1100A

Visa signatur

i5 3450 @ Turbo 3.9GHz || Asus GTX 660Ti || 8gb Corsair Vengeance LP @ 1600MHz || Asus P8Z77-V LX || Intel 535 SSD 120gb || Corsair VX550W || Cooler Master Silencio 550

Det var inte jag!...... Förresten var det inte bara jag!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _stuntman_
Jaha, vad blir skillnaden.. den kommer ju inte kunna bränna fortare?!

Min brännare: NEC ND-1100A

Men läs själv för sjutton.
Det är en gammal sida som inte verkar ha uppdaterats på flera år då 8x-media benämns som "nytt", men tekniken är så klart densamma.

Visa signatur

««« »»»