Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

USB-hårddisken syns ingenstans

Permalänk
Medlem

USB-hårddisken syns ingenstans

Ja, det har blivit ett litet problem med min dlyttbara hårddisk. Datorn känner av att den är ansluten för den lilla ikonen dyker upp nere till höger "Safely Remove Hardware"

Men saken är den att hårddisken inte finns att hitta i utforskaren, vilket är mycket enerverande. Disken är ju ändå på 200 gb. I och för sig så är den tom men den ska ju synas ändå.

Tilläggas ska väl att det inte fungerat efter en formatering av datorn.

Tacksam för alla svar

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Syns den i Diskhantering (skriv "diskmgmt.msc" i Start | Kör)?

Permalänk
Medlem

Ja det gör den faktiskt..men den heter ingenting alls...hmmm. Jag fattar noll Det är första gången jag ser den igen efter ominatalationen av windows hehe.

Men ska jag formatera den för att få den att funka igen eller? i och med att den inte ser ut att ha någon enhetsbokstav tänkte jag...

Vidare så står det att den är Healthy "Active", men det stämmer ju inget vidare med tanke på att jag inte kommer åt den...

Permalänk
Medlem

högerklicka på den och ta change drive letter and paths sen tar du change och tilldelar disken en enhetsbeteckning...

Visa signatur

Lian Li PC76, Asus P5E WS Pro, Intel Core 2 Duo E8400 4005 MHz , 2 GB Kingston HyperX DDR2 PC9600/1200 MHz , 9.38 TiB, Asus ATI Radeon X1600 Pro 512Mb

Permalänk
Medlem

Jag kan inte göra så mycket då jag högerklickar på den...det är kanske inte så bra? Ursäkta för den dåliga bilden..ska försöka fixa en bättre screen...