Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

koppla in en 2,5" sata disk till stationär dator, går det?

Permalänk

koppla in en 2,5" sata disk till stationär dator, går det?

Jag behöver koppla in min 2,5" sata hdd från den bärbara datorn i min stationära dator för att rädda lite filer. Sata anslutningen har jag förstått är den samma oavsett om det är en 2,5" eller en 3,5" hdd.

Men hur är det med strömmen, vad för anslutning behövs för att koppla in ström till en 2,5" hdd i en stationär dator?

Permalänk
Medlem

Det ser du väl när du plockar ut den ut ut laptopen? Jag skulle tro att det är en vanlig molex, det hade ju varit logiskt men bara för det är det säkert inte så.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Hedersmedlem

Molex lär det nog inte vara, men en SATA-strömkontakt som finns på alla moderna vanliga 3,5" SATA-diskar kan det nog vara.
Har du ingen sådan från ditt nätaggregat får du köpa dig en adapterkabel (ska inte vara så dyrt).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk