Vem har mest hårddisk utrymme på swec?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hypercube
Har följande med externa diskar och hela köret.

1.32 TB i datorn
NAS med 2 TB
My Bock 500 GB(har haf två men en dog )

Totalt 3,82 TB

Dog ena bocken? Det var inte bra. Vad hette den?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macatonia
Frågan är egentligen "Hur mycket mer porr har mänskligheten". MYCKET!

Porr är förmodligen upphovsrättsskyddat och får inte lagras på disk.
Själv har jag nyligen startat inspelning av radio, drygt 1 vecka, och har lyckats att få ihop ca 16.000 unika melodier. Jobbar med 15-20 radiokanaler åt gången.

Har ca 860 GB disk varav musik drygt 60 GB och plats för mycket mer.

Permalänk

2x320gb 5400rpm

Mer kvantitet än kvalitet (inte mycket kvantitet heller dock )

Permalänk
Medlem

3x1000Gb
2x500Gb
1x250Gb
1x200Gb
2x36Gb (system)

Diskarna uppdelade på Desktoppen och Filservern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av willesakken
1000gb = 1tb (inte 10)

Vi lever kvar i den binära världen här. Varje ändrat steg kräver 1024.
1024 GB = 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abki
Vi lever kvar i den binära världen här. Varje ändrat steg kräver 1024.
1024 GB = 1 TB

+1

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Flest TB

Tror jag har 12-14 TB, varav mer än hälften är backup.

Detta stycke är OT så du behöver inte läsa det: Håller på sen flera år att komma på en bra backupmetod, och tror att jag nu är en på spåren. Utgångspunkten för backup är att det mesta datat inte ändras, vill inte köra raid eftersom virus eller operativet självt kan skriva sönder data, bättre då med kopia av datat på en disk i en annan dator (server), brand eller stöld kan ju inträffa, har köpt en 5,25"-kassett där man kan snäppa upp luckan och stoppa in en 3,5" sata, ta backup till den och sen ta ut disken för förvaring på annat ställe. Kassetten sitter i den för ett år sen etablerade backupservern som nu har 4 st 1TB-diskar och 1 st 500GB och 2 st 250GB-diskar, men jag har nu insett att denna server som jag bara haft igång när jag gjort backup, den ska jag nu använda som filserver och ha påslagen jämt. Därför ska jag ta backup från min arbetsdator + 2 servrar + den filservern till lösa diskar framöver. Backup tas då manuellt via olika skript jag startar, i princip ett skript för varje disk jag vill ta backup på. Plus att jag måste ta ner filservern när jag byter disk i kassetten, men den startar snabbt och är en ren filserver så det ska nog gå bra. Eftersom jag inte råkat ut för några större diskhaverier tar jag backup relativt sällan, utom för viktigt data jag jag ändå kopierar till en annan disk (i annan server). Alltså både hängslen och livrem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abki
Vi lever kvar i den binära världen här. Varje ändrat steg kräver 1024.
1024 GB = 1 TB

Inte i hårddisktillverkarnas värld.

Permalänk
Medlem

Jag har:
//--- i datorn ---
2x640GB i RAID 0
//--- utanför datorn ---
1x40GB
10x20GB

~1520GB

Permalänk
Medlem

200GB
250GB
250GB
320GB
750GB
1TB
1,5TB

~4240GB Minus alla förluster man får

Det var fan mer än vad jag trodde O_o

Vem har rekordet och vad ligger det på?

Någon som följt hela tråden, kan ingen göra en top-tio med namn och antal gb/tb? :]

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

12,5Tb ungefär speglat så 6,2 effektivt eller något

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

I dagsläget har jag 6TB i min filserver. 3TB i mina mediacenter, men det kommer inte räcka särskilt länge. Håller på och lagrar alla inspelningar från dvd och dylikt på min WHS som video_ts, det tar plats.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Dog ena bocken? Det var inte bra. Vad hette den?

Citat:

Har följande med externa diskar och hela köret.

1.32 TB i datorn
NAS med 2 TB
My Bock 500 GB(har haf två men en dog )

Totalt 3,82 TB

Har ni getter utanför burkarna

My Book hoppas jag nu menar.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
+1

Word

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Inte i hårddisktillverkarnas värld.

och Word..

Faktum är att hårddisk tillverkarna kör efter specen att 1000mb är 1gb
medans mjukvarutillverkarna kör efter specen att 1024mb är 1gb

Permalänk
Avstängd

Vem leder? Vem orkar läsa hela tråden? Kan första inlägget uppdateras med en topplista?

Permalänk
Medlem

Interna
1x74GB
1x120GB
1x320GB
2x500GB

Externa
1x250GB
1x500GB
1x1000GB

Total: 3264GB

Permalänk
Medlem

Jag sitter på 1,5TB

500 i laptopen och 1TB extern :3

Permalänk
Medlem

filserver:

1x60GB
1x250GB
1x500GB
3x1000GB

Ungefär 3.5TiB

Speldator:

2x74GB

Laptop:
320GB

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih

Faktum är att hårddisk tillverkarna kör efter specen att 1000mb är 1gb
medans mjukvarutillverkarna kör efter specen att 1024mb är 1gb [/B]

Well, k M G osv. är SI-prefix och är därmed baserad på basen 10. När man menar att nästa prefix är 1024 gånger större menar man alltså binära prefix dvs 931 GiB ~ 1TB.

Varför skall det vara så svårt att använda binära prefix när det är det som egentligen används (mjukvarutillverkarna borde alltså ange i GiB).

OT: Har 2 TB i denna dator.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

2x1000
3x500
1x320
1x250
1x150

=4220

Visa signatur

Plexi dator: Intel i7 920@2.66Ghz | Asus P6T Deluxe | Corsair 2x2gb 2000mhz | Xfx hd5870 1gb |WD Raptor 150GB | Corsair HX1000 | Samsung T220 |
HTPC: Thermaltake DH101 | Intel i7 950 + h50 | Asus Sabertooth X58 | Gigabyte 9600GT Heatpipe | 3x2gb corsair 1600mhz | Corsair F60, 2xSeagate 1tb, Samsung 500GB, Seagate 500GB | Corsair vx450

Permalänk
Medlem

I den primära stationära:
500 GB
640 GB
1000 GB

Permalänk
Medlem

Har ni inte över 15tb så var vänliga och skriv inte i denna tråden, man blir lika besviken varje gång man öppnar denna tråden!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abki
Porr är förmodligen upphovsrättsskyddat och får inte lagras på disk.
Själv har jag nyligen startat inspelning av radio, drygt 1 vecka, och har lyckats att få ihop ca 16.000 unika melodier. Jobbar med 15-20 radiokanaler åt gången.

Har ca 860 GB disk varav musik drygt 60 GB och plats för mycket mer.

Moralkärring, du har bara hittat ett sätt att kringgå upphovrättslagen, du ska inte vara mer stolt än någon annan här på forumet inkluderat mig själv. Jag ska inte dra upp debatten om det är rätt eller fel men det jag vill säga är att du inte gynnar artisterna mer än oss andra.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abki
Porr är förmodligen upphovsrättsskyddat och får inte lagras på disk.
Själv har jag nyligen startat inspelning av radio, drygt 1 vecka, och har lyckats att få ihop ca 16.000 unika melodier. Jobbar med 15-20 radiokanaler åt gången.

Har ca 860 GB disk varav musik drygt 60 GB och plats för mycket mer.

Hah! och du tror att spela in musik från radiokanaler är tillåtet att spela in och lagra?

Det är minst lika upphovsrättsskyddat som vilket annat medium.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk

Jag röstar för att någon moderator stänger denna tråd då den gått mycket off topic. Ingen vill veta om du sitter på 200 eller 1,1 gb. Allt under 10TB är ointressant.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Jag röstar för att någon moderator stänger denna tråd då den gått mycket off topic. Ingen vill veta om du sitter på 200 eller 1,1 gb. Allt under 10TB är ointressant.

a, fast lite intressant skulle de allt vara att veta om någon faktiskt sitter på 1,1 gb nu för tiden

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Vi kan väl fortsätta på den, för oss som vill se vem som har mest och inte alla mainstream 200gb system.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
Well, k M G osv. är SI-prefix och är därmed baserad på basen 10. När man menar att nästa prefix är 1024 gånger större menar man alltså binära prefix dvs 931 GiB ~ 1TB.

Varför skall det vara så svårt att använda binära prefix när det är det som egentligen används (mjukvarutillverkarna borde alltså ange i GiB).

OT: Har 2 TB i denna dator.

Bra att det finns nån här som kan skilja mellan GB och GiB. Blir lika irriterad varje gång nån säger saker som "Men det står ju 1 TB på hårddisken, sen i Windows är det bara 931 GB, vilken bluff!". Gigabyte är inte gibibyte. Själv skyller jag på Windows som FORTFARANDE kör på SI-prefix (KB/MB/GB) istället för vad det egentligen är, nämligen binära prefix (KiB/MiB/GiB). Så länge som Windows fortsätter skriva fel enhet så kommer vanligt folk aldrig förstå skillnaden om man inte säger det till dem rakt av.

1 TB = 1000000000000 bytes = 931.32257 GiB
1 TiB = 1099511627776 bytes = 1024 GiB

On topic så har jag runt fem TiB totalt över alla hårddiskar jag äger (inte allt i samma dator).

Edit: Ursäkta inlägget om ni känner att denna tråd ska dö ut, men jag ville skriva lite. Har hårddiskproblem idag så jag fick glömma bort mig en stund.

Permalänk
Hedersmedlem

Då tråden både blivit stor och gått en hel del offtopic fortsätter vi i en ny.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.