Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Funkar finfint på max med dx10, dx11 lagga apa för mig >.< Tycker spelet är sjuuukt läskigt!

Konstigt - jag tryckte igång DirectX11-egenskaper samt allting annat på högsta (ingen xAA, 4xAF) på 1920*1080 funkade respektabelt bra på min fräscha HD5850. Vi snackar inte sextio bilder per sekund, men absolut spelbart med några tunga områden.

Märkte en smula Tesselering vid tillfällen också, mest smådetaljer.

Härligt att se att programmet ändå ville tugga i sig 99% belastning på grafikkortet vilket jag tolkar på hälsosam användning av grafikresurserna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
[.Spoiler] tags för att inte avslöja för mkt kanske ?

Jo, i början på D6 när fanskapet står längst bort och kollar mot en med sina äckligt lysande scary ögong, fan vad man ryser

Dold text

Spelet riktigt trevligt och läskigt på sina ställen:).

d6 säger inte mycket om man inte har spelat spelet och monstret med lysande ögonen fanns redan när de första bilderna släpptes. så spoiler tags tycker jag är onödigt. men ja, det är en smaksak.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Konstigt - jag tryckte igång DirectX11-egenskaper samt allting annat på högsta (ingen xAA, 4xAF) på 1920*1080 funkade respektabelt bra på min fräscha HD5850. Vi snackar inte sextio bilder per sekund, men absolut spelbart med några tunga områden.

Märkte en smula Tesselering vid tillfällen också, mest smådetaljer.

Härligt att se att programmet ändå ville tugga i sig 99% belastning på grafikkortet vilket jag tolkar på hälsosam användning av grafikresurserna.

Verkar lite skumt med tanke på att mitt 5870 inte har en chans på 1680*1050 på Dx11 med Tesselation + DOF(eller vad den heter) i DX11 inställningarna, på Very High utan AA och 4AF..

Får 15FPS på vissa ställen och det är enligt mig absolut inte spelbart, för att inte tala om mus lagg osv...

Permalänk
Medlem

kör med ett oklockat ASUS hd5850, när man har på high så märker man att det är lite hackit. fpsen ligger runt 20 - 30, klart det går att spela då.. men det är ju inte direkt njutbart, det tar ju en del från upplevelsen från spelet också.. så jag brukar köra på normal

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem

Humm.. Detta ser lovande ut. Grafiken ser väldigt bra ut, det enda spelet som faktiskt någonsin sett bra ut är ju Crysis, inga andra spel kan mäta sig med det om ni frågar mig. Men det kanske Metro kan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Humm.. Detta ser lovande ut. Grafiken ser väldigt bra ut, det enda spelet som faktiskt någonsin sett bra ut är ju Crysis, inga andra spel kan mäta sig med det om ni frågar mig. Men det kanske Metro kan?

Nu vet jag inte vad motorn klarar av men tror knappast det kan mäta sig med Crysis av allt jag sett i Metro 2033. Crysis har ju mycket öppnare miljöer som man kan röra sig fritt på, men som sagt, jag vet inte vad motorn klarar av.
Sen får man ju inte glömma om att Crysis är rätt "gammalt" nu

Grafiken i Metro känns endå fräsch ut med härliga effekter och atmosfären i omgivningarna.

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Nu vet jag inte vad motorn klarar av men tror knappast det kan mäta sig med Crysis av allt jag sett i Metro 2033. Crysis har ju mycket öppnare miljöer som man kan röra sig fritt på, men som sagt, jag vet inte vad motorn klarar av.
Sen får man ju inte glömma om att Crysis är rätt "gammalt" nu

Grafiken i Metro känns endå fräsch ut med härliga effekter och atmosfären i omgivningarna.

Absolut, atmosfären och stämningen är helt underbart i spelet:)

Permalänk
Medlem

Grafiken i Metro är sjukt bra.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Sötast

Här har jag spelat in hela kapitlet "Ghosts" så det är absolut en enorm spoiler om man inte spelat det innan.

http://www.youtube.com/watch?v=nlhIMu61uUc

Permalänk

Jaha nu har man klarat spelet Riktigt najs spel måste jag säga, lite för kort dock Atmosfären o stämmningen är riktigt bra Nu är det bara o läsa klart boken också

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Det jag tänker på när jag säger grafik är tex texturer. Och hur allt är byggt i 3d.. Crysis har ju högupplösta texturer, och det är ju skit nice när man stannar och glor lite. Man kan nästan se detaljerna som om det vore en helt vanlig bild man tittade på. Som sagt, crysis är sen 2008 va? Och spöar fortfarande de flesta spelen

Permalänk
Medlem

Btw, håller på att uppgradera datorn. Dock går det segt eftersom att jag inte har alla pengar nu på en gång.
Min första investering kommer att bli ett Radeon 5850. Mitt 3870 hänger inte med så bra längre.

Sen om ca en månad byts min Athlon x2 3.0 ghz ut mot en 955..

I övrigt, ett gigabyte ga-ma790x-DS4. 4 gig ocz reaper 1066 mhz. 500watt psu osv.

Vad tror ni? Håller det för metro med directx 11 1280x1024 ?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Btw, håller på att uppgradera datorn. Dock går det segt eftersom att jag inte har alla pengar nu på en gång.
Min första investering kommer att bli ett Radeon 5850. Mitt 3870 hänger inte med så bra längre.

Sen om ca en månad byts min Athlon x2 3.0 ghz ut mot en 955..

I övrigt, ett gigabyte ga-ma790x-DS4. 4 gig ocz reaper 1066 mhz. 500watt psu osv.

Vad tror ni? Håller det för metro med directx 11 1280x1024 ?

Du lär ju inte få nåra 60FPS direkt men det går nog hyfsat på näst högst, eller högsta inställningar.

Mitt rullar från allt mellan ~25-50fps på dubbla GTX260 och en 940

Permalänk
Medlem

Klarade precis ut det, fan vilket spännande spel, alltid på helspänn!
Fick "bad" ending, men vafan, visste inte att man skulle göra goda gärningar för att få "good" ending. Tycker ändå det slutet jag fick var helt rätt.
Edit: boken anländer förmodligen på tisdag, då blir det läsa 24/7.

Permalänk
Sötast

Klarade också ut det nu.

Fan vilket bra spel alltså! Det förtjänar utan minsta tvekan en mycket större tron än vad det har fått.

Hade det däremot varit ett annat företag som hade släppt det (LÄS: AMERIKANSKT) så hade det utan tvekan fått topp poäng i alla reviews

Har aldrig sett maken av ett så varierat FPS.

Det finns ju nästan allt!
Både i landskapsväg och i fiender.

Permalänk

Nej usch... på tok för få fiendetyper och enormt enformiga strider...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Spelet är helt klart snyggt, dock kan jag inte ställa in DX10 bara DX9 i Vista 64 i Video Options. Men spelet flyter på bra på min XPS M1730 i 1920x1200, inte så dåligt av en laptop ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=6E_olvr5dNg

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem

Roligt å komma till chapter tre hade då helt plötsligt inget vapen =S

Löste sig genom att spela om från laddningen innan =D

I övrigt riktigt roligt än så länge!

Permalänk
Medlem

Boken är ju fan fantastisk! Brukar aldrig läsa böcker men efter att jag spelat genom spelet så var det ju självklart, och den är grym. Man får ju mycket mer insikt i spelet och alla personerna, episkt.
Metro 2034 (boken) ska ju släppas nu till hösten 2010, spännande. En film vore kul om de kunde göra också.
Spelar även igenom spelet nu för andra gången, ska försöka få det andra slutet. :):):) Älskar Metro 2033.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makarov
Boken är ju fan fantastisk! Brukar aldrig läsa böcker men efter att jag spelat genom spelet så var det ju självklart, och den är grym. Man får ju mycket mer insikt i spelet och alla personerna, episkt.
Metro 2034 (boken) ska ju släppas nu till hösten 2010, spännande. En film vore kul om de kunde göra också.
Spelar även igenom spelet nu för andra gången, ska försöka få det andra slutet. :):):) Älskar Metro 2033.

Metro 2034 är släppt för länge sen, och håller helt med om boken! Läser den nu. Kommit drygt halvvägs. Läser du den på Engelska?
Måste säga att det är en av de längsta böckerna jag nånsin läst. Tycker jag har läst i åratal men jag kommer fasen inte igenom den. Vilket inte gör nåt eftersom den är så bra!
Ibland måste jag säga att han spinner lite på en del saker... typ där hos de kristna typerna...

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk

gubbs är det dx10 eller dx11 på detta spel?

Visa signatur

Asus Striker II Formula - GTX 275 - Corsair DDR2 1066mhz 4gb - Intel Q8200

Permalänk

Både och

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk

fan finns det inte fler dx11 spel? känns som det är lite onödigt av graffe tillverkarna att släppa dx11 kort till rekord höga priser när det inte ens finns spel för dom :S

Visa signatur

Asus Striker II Formula - GTX 275 - Corsair DDR2 1066mhz 4gb - Intel Q8200

Permalänk

Korten kommer väl före spelen?

Det finns fler. bad company 2 t.ex.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_man550
Metro 2034 är släppt för länge sen, och håller helt med om boken! Läser den nu. Kommit drygt halvvägs. Läser du den på Engelska?
Måste säga att det är en av de längsta böckerna jag nånsin läst. Tycker jag har läst i åratal men jag kommer fasen inte igenom den. Vilket inte gör nåt eftersom den är så bra!
Ibland måste jag säga att han spinner lite på en del saker... typ där hos de kristna typerna...

Ojävlar, finns 2034? Nej jag läser på svenska, är för lat för att läsa på engelska - haha.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makarov
Ojävlar, finns 2034? Nej jag läser på svenska, är för lat för att läsa på engelska - haha.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9188858901

Kom ut för ett år sen

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_man550
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9188858901

Kom ut för ett år sen

Den boken du länkade till är den jag köpt, och det är ju 2033.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makarov
Den boken du länkade till är den jag köpt, och det är ju 2033.

Öh. Fail

Den är visst bara ute på Ryska och Tyska. Bör väl inte ta så lång tid tills Engelska/Svenska är ute hoppas jag

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_man550
Öh. Fail

Den är visst bara ute på Ryska och Tyska. Bör väl inte ta så lång tid tills Engelska/Svenska är ute hoppas jag

Jaha okej, kanske var därifrån jag fick hösten 2010 ifrån då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makarov
Jaha okej, kanske var därifrån jag fick hösten 2010 ifrån då.

Mycket möjligt

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E