Permalänk
Medlem

läckande Cooler Master Aquagate Mini R120

Hejsan det är morsan dator
Allt började med att Skärmen var svart så jag började pilla och trode det var G-kortet som var sönder med det var det inte.
Nästa steg så kollade jag om nätdelen var sönder men det var den ej
Så fick de stå på golvet i några dager när jag städade rummet så kunde jag inte förstå varför det fanns vatten på golvet.

Så ser jag att det kom ifrån CPUblocket och det är fuktigt på M-kortet runt där CPU sitter

SÅ nu undrar jag
1) är det vatten elr sån där specialvätska ?
2) hur får man bort det ??

http://www.dvhardware.net/news/coolermaster_liquid_cooling.jp...

Tackar i förskott

Permalänk
Medlem

Om jag förstår rätt så använder du dig inte av vattenkylning ?
Om inte är det väldigt lustigt, i alla fall jag har inte sätt något liknande.
Inte råkat välta ut vattenglas eller har ac eller något sånt i närheten ?

Mvh

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

som sakt det är morsans dator som hon köpte av en bekant som jobbade på en datorfirma så hon fick delarna för inköpspris

jag sysslar inte med vattenkylning så jag har inte habla om det så

Permalänk
Medlem
Skrivet av HogeN:

som sakt det är morsans dator som hon köpte av en bekant som jobbade på en datorfirma så hon fick delarna för inköpspris

jag sysslar inte med vattenkylning så jag har inte habla om det så

Okej, mycket lustigt.. Nej okej men bäst och fråga i alla fall :).
Jag har tyvär inget bra svar på ditt inlägg och aldrig sätt förut ?

Mvh

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

pjära han använder vattenkylning, samma som H50 typ, dvs ngt måste ha gått sönder och det läcker på moderkort,

TS byt ut kylare

Permalänk
Medlem

tänkt göra det men jag undrar vad jag kan göra för att få bort resterna på moderkortet

Permalänk

Beror på vad som kan lösa upp vätskan som kommit dit, men du kan använda i princip vad som helst så länge det dunstar bort helt och hållet efteråt om inte jag är ute och cyklar nu...