Permalänk
Medlem

Ny hårddisk!

Tänkte införskaffa mig en hårddisk idag, Så jag tänkte passa på och fråga er som kan.

Verkar som dom flesta rekomenderar samsung hårddiskar! så jag tänkte lite på dom här!

Samsung SpinPoint F1 1TB / SATA II / 7200rpm - Hitta bästa pris, recensioner och produktinformation på PriceRunner Sverige
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om 3,5 tums S-ATA-hårddiskar
Eller finns det bättre hårddiskar/snabbare som man kan lägga pengarna på?

Skillnaden som jag kan se är att den andra heter F1/F3 vad menas med det? Vilken tycker ni man ska satsa på?

Vill gärna ha tips på nån bra datorbutik i stocholm också om ni känner till
MvH

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Hedersmedlem

F1-F3 generationer har jag för mig. Iaf så är F3 nyare och har högre datatäthet på sina skivor. Jag skulle säga F3'an.

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan vanliga billiga konsumentdiskar och tillverkare är idag mycket liten. Vissa personer har förkärlek för något märke men deep down så är det minimala skillnader. Prestanda, temperaturer, ljud är identiska nära på (man kan kanske se någon skillnad i någon orealistisk bench).
Gå på priset och återförsäljarens kundvård.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Medlem

Ok , tack ska ni ha .. blir en F3 hårddisk

EDIT!!!! Hårddisken passar passar mitt moderkort hoppas ja? : )

Gigabyte GA-MA770-UD3 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

Läser ofta om just samsung som verkar vara lite av högrisk när det kommer till diskkrascher, likaså seagates modell.v11

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zeagan:

Läser ofta om just samsung som verkar vara lite av högrisk när det kommer till diskkrascher, likaså seagates modell.v11

Kan bero på att Samsungs diskar säljs "en masse" vilket gör att de förekommer oftare i felhistorien, en tanke iaf

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Så nu köpte jag samsungs f3 hårddsik. Testade hårddisken men tyvär säger dom här siffrorna inte ett skit för mig. Nån som vet om min hårddisk funkar som den ska?

Test @ pici.se

Edit: Spelar det nån roll vilken sata kontakt på moderkortet man kopplar in hårddisken?

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dimuman:

Så nu köpte jag samsungs f3 hårddsik. Testade hårddisken men tyvär säger dom här siffrorna inte ett skit för mig. Nån som vet om min hårddisk funkar som den ska?

Test @ pici.se

Edit: Spelar det nån roll vilken sata kontakt på moderkortet man kopplar in hårddisken?

Det skall inte spela någon störe roll vilken kontakt nej, bara du sätter rätt hdd som boot/startdisk

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)