Desperat behov av service på min Nox..vart kan jag vända mig??

Permalänk
Medlem

Desperat behov av service på min Nox..vart kan jag vända mig??

Hej!

Råkade spilla kaffe (m mjölk o socker) över min lilla go´bit. Övre högra hörnet. Stängde av den omgående och lät den stå i 2 dagar o torka.

Nu startar den men tangenterna är i princip döda, lyckades få fram nått tecken men då vill muspekaren inte vara med utan hoppar stadigt tillbaka o lägger sig framför första tecknet.(login)

Kontaktade mitt försäkringsbolag då jag inte vill in o meka i burken själv, de säger lämna in för kostnadsförslag, få svar på 2 frågor: Går det att fixa/är det värt att fixa?

Lämnade in den till El-giganten som lämnade tillbaka den samma dag o säger vi kan inte fixa reservdelar om det skulle behövas...

Svar på frågorna? nej
Pratade åter igen med försäkringsbolaget idag, hon säger lämna in o få svar på frågorna. Punkt.

Vill inte gå till samma ställe igen, men vart ska jag vända mig???
Finns det någon som känner till något ställe här i Jönköping med omnejd??

Ni behöver inte påpeka det extremt dumma med att sitta med kaffekoppen så...tro mig..den läxan är lärd den sura vägen

Permalänk
Medlem

Jag kan tycka att det är konstigt att ditt försäkringsbolag refererar dig till inköpsstället. Ett drulletillägg på din hemförsäkring innebär att du till en självrisk får skador på någon av dina prylar åtgärdade om något oförutsett händer, och i värsta (bästa?) fall får den utbytt mot en ny. Så allt vad har med värdering av vad det kan kosta att reparera skadorna borde falla på dem.

Permalänk
Medlem

Jo men det var tydligen inte så enkelt enl den damen jag fick som handläggare på mitt ärende.

Efter lite mer letande och förfrågningar fick jag av en hjälpsam kille på Expert (A6) tipset att gå till KeyRosenbergs inne i centrum. (fd Rosenbergs kontorsmaskiner) de hade enl honom egna servicekillar.

Sagt och gjort, idag tog jag mig dit, beskrev mitt ärende/problem och han sa bara okej det fixar vi! De skulle ha kontakt med IF och så fick jag bet undersökningsavgiften där, men det får jag igen av IF om jag förstod det rätt (av henne själv på IF)

Så om någon vecka eller 2 bör IF höra av sig till mig, med domen på min lilla älskling.

Så med ett ypperligt bemötande och servicemind kan jag rekommendera Rosenbergs i Jönköping!

Känns skönt att fått den första biten ur världen, nu är det bara frågan går den att rädda? Har jag tur räcker det med rengöring. Trist ifall det inte räcker..den är väl inte värd många kronor idag ? Nån som är bra på o gissa?
Spec: 2,26ghz, 2gb ram, 120gb (7200rpm)hdd, billiga skärmen 1280xnått?

Trevlig helg!

Permalänk
Medlem

En sista uppdatering.

Fick idag sista svaret. Moderkortet har troligen tagit skada och iom konkursen finns det inget utbyte.
Ej värd att reparera enl. försäkringsbolagets utsaga..

Datorn värderades till 5795kr för att matcha prestanda el nått sånt blaha. Minus självrisk på 1500kr=4295kr

Ska in idag och hämta hddn så jag kan hämta det jag vill ha från den.
Återigen vill jag ge rosor till Rosenbergs, inga problem nu heller när jag ringde och frågade. Har bara positivt att säga, 5/5 i betyg!!!

Och med det sagt, påbörjas jakten på nått nytt...