Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Du behöver ett google-konto för vissa funktioner (såsom market), visst, men det kan du bara ha liggande. Du måste alltså inte använda ditt google-konto för mail, kalender, mm. Jag har mitt google-konto "passivt" och använder det bara för att synka kalendern och komma åt Market.

Hur synkar man kalendern? är det med .isv (eller vad det nu var) filer eller googles webbkalender som man får med google kontot?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Batteriet

Är det någon som vet vad man kan göra för att få batteritiden bättre, pendlar och reser mycket och då är det inget vidare att behöva dra med laddaren varje dag för att den inte ska ladda ur, batteriet håller max en dag och då har jag inte gjort så mycket mer än att pratat och smsat, skickat något mms och så.

Är det några program man ska se till att stänga av som drar mycket på batteriet som körs utan att man tänker på det? har haft telefonen i snart 5 dagar och har inte använt blåtanden eller GPS eller något som man rent av kan tänka sig drar...

Någon som vet? eller har tips och råd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Hur synkar man kalendern? är det med .isv (eller vad det nu var) filer eller googles webbkalender som man får med google kontot?

Det är webkalendern, i.a.f. om man använder googles kalender.

Skrivet av S@ndy:

Är det någon som vet vad man kan göra för att få batteritiden bättre, pendlar och reser mycket och då är det inget vidare att behöva dra med laddaren varje dag för att den inte ska ladda ur, batteriet håller max en dag och då har jag inte gjort så mycket mer än att pratat och smsat, skickat något mms och så.

Är det några program man ska se till att stänga av som drar mycket på batteriet som körs utan att man tänker på det? har haft telefonen i snart 5 dagar och har inte använt blåtanden eller GPS eller något som man rent av kan tänka sig drar...

Någon som vet? eller har tips och råd?

Se till att uppkoppling mot 3g och WLAN är avstängt, de brukar dra en del. Ha en mörk bakgrund så drar skärmen mindre.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Orici:

Hur synkar man kalendern? är det med .isv (eller vad det nu var) filer eller googles webbkalender som man får med google kontot?

Du kryssar i autosync i options, du kan även synca manuellt. Syncar rubbet mot googles tjänster(kontakter, apps osv om du vill det).

Permalänk

Tack!!!

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem

Fick tag i en sprillans Desire idag!:P Fan va glad jag blev när jag gick in på Mediamarkt i Gävle och bara tänkte titta runt lite. O jo va ser man där då, dom har fått in 8st Desire idag så såklart man var tvungen att slå till. By by HTC Hero!

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Det är webkalendern, i.a.f. om man använder googles kalender.

Skrivet av thereal_twisted:

Du kryssar i autosync i options, du kan även synca manuellt. Syncar rubbet mot googles tjänster(kontakter, apps osv om du vill det).

Ok, tack för svaren. Jag tror att jag min mobil håller tills Andriod 3.0 kommer.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Bra att få rensat lite men det jag vill ha bort är fortfarande kvar!

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem

Går telefon att synka med MS Outlook, och har den Internet Sharing via USB å BT?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Skrivet av Kicken:

Går telefon att synka med MS Outlook

Ska gå via HTC Sync (har inte testat själv dock). Går att synka direkt mot Exchange också (det har jag testat).

Skrivet av Kicken:

, och har den Internet Sharing via USB å BT?

Via USB och WiFi. Dock inte via BT vad jag vet, men WiFi är ju bättre ändå.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

När får Telia's kunder 2.2 då?..

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

För länge sedan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ish:

När får Telia's kunder 2.2 då?..

Samtidigt som alla andra fick den.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ish:

När får Telia's kunder 2.2 då?..

Jag har 3 och håller just nu precis i denna stund på att ta emot uppdateringen. Hade sökt som en galning innan utan resultat men nu när jag kom hem från jobbet och provade igen så dök uppdateringsrutan upp:P Dom har ju ett kösystem så det är väl bara o vänta tills din telefon kommer längst fram i kön. Eventuellt köra det manuellt som vissa har gjort.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milky Way:

Ska gå via HTC Sync (har inte testat själv dock). Går att synka direkt mot Exchange också (det har jag testat).

Via USB och WiFi. Dock inte via BT vad jag vet, men WiFi är ju bättre ändå.

Säkert att den kan agera WiFi sändare? Du menar inte att den kan surfa via WiFi för det är ju klart, jag vill asså isf att telefonen ska skicka WiFi till datorn och inte tvärtom, eller från ngt SurfZon till mobilen för det förutsätter jag att den kan...

Enligt egen prod.spec verkar bara USB stödjas

Kan inte ngn som har telefonen verifiera?

Tack!

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kicken:

Säkert att den kan agera WiFi sändare? Du menar inte att den kan surfa via WiFi för det är ju klart, jag vill asså isf att telefonen ska skicka WiFi till datorn och inte tvärtom, eller från ngt SurfZon till mobilen för det förutsätter jag att den kan...

Enligt egen prod.spec verkar bara USB stödjas

Kan inte ngn som har telefonen verifiera?

Tack!

Jag sitter ju nu och skriver på min bärbara med mobilen som WiFi hotspot.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Kicken:

Säkert att den kan agera WiFi sändare? Du menar inte att den kan surfa via WiFi för det är ju klart, jag vill asså isf att telefonen ska skicka WiFi till datorn och inte tvärtom, eller från ngt SurfZon till mobilen för det förutsätter jag att den kan...

Enligt egen prod.spec verkar bara USB stödjas

Kan inte ngn som har telefonen verifiera?

Tack!

Jag har telefonen och den kan agera WiFi-hotspot så att man kan surfa med datorns WiFi-mot telefonen och sen vidare med telefonens 3G.

Det är en ny funktion som kom med Android 2.2 som Desire precis fick från HTC.

Stavning
Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Skrivet av davyp3:

Nu står det 2 veckor leveranstid. Jag som tänkte beställa en desire, eller möjligen iphone 4. Men ingen av dem finns i lager och det verkar högst osäkert när någon får in någon av modellerna.

Lagom tills jag får en om jag beställer nu har det väl kommit någon ny modell som är mycket häftigare.

Avbeställde idag, dåligt av dem att det står att den var i lager och de hade 13st. när man väl beställde och sen inte ha det. Men gjorde ett försök iaf

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Skrivet av Milky Way:

Jag har telefonen och den kan agera WiFi-hotspot så att man kan surfa med datorns WiFi-mot telefonen och sen vidare med telefonens 3G.

Det är en ny funktion som kom med Android 2.2 som Desire precis fick från HTC.

Med root funkar det även på 2.1 och 1.6 också tror jag.

Permalänk
Medlem

Jag har ett elände att logga in på sweclockers med min legend. Loginrutan bara hoppar runt när jag försöker trycka på de olika rutorna för logininfo
Är det samma för er med desire?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Tryck på profil(fliken längst till höger) och logga in där istället så slipper du den där popup rutan som bara krånglar.

Permalänk
Medlem

Ahh, bra nu funkade det. Tack för tipset.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milky Way:

Jag har telefonen och den kan agera WiFi-hotspot så att man kan surfa med datorns WiFi-mot telefonen och sen vidare med telefonens 3G.

Det är en ny funktion som kom med Android 2.2 som Desire precis fick från HTC.

Har förstått det nu, och idag har jag fått tag i en egen telefon!
På laddning atm, tips på apps som är bra att ha? (:

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kicken:

Har förstått det nu, och idag har jag fått tag i en egen telefon!
På laddning atm, tips på apps som är bra att ha? (:

Läs mer på Android Sverige | Swedroid
Du hittar mängder av trådar som handlar om apps.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kicken:

Har förstått det nu, och idag har jag fått tag i en egen telefon!
På laddning atm, tips på apps som är bra att ha? (:

Sedan finns ju även: http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/900730-and...

Permalänk
Medlem

Har fått ett lite irriterande problem i min webbläsare. Ej efter 2.2 uppdateringen eftersom det fungerade några dagar efter den också. Men i alla fall så när jag surfar på Aftonbladets hemsida så optimerar sig ej sidan riktigt som den ska. Från början var det precis rätt storlek och man behövde aldrig scrolla vågrätt utan allt höll sig inom skärmens storlek så fort jag gick ut på sidan. Både i liggande och stående läge. Har såklart kontrollerat inställningarna och försökt ändrat det som kan tänkas vara boven men utan resultat. Ända sidan jag upptäckt detta på är just Aftonbladet också.
Någon som har fått ett liknade problem och hur löste ni detta?

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Skrivet av club01:

Har fått ett lite irriterande problem i min webbläsare. Ej efter 2.2 uppdateringen eftersom det fungerade några dagar efter den också. Men i alla fall så när jag surfar på Aftonbladets hemsida så optimerar sig ej sidan riktigt som den ska. Från början var det precis rätt storlek och man behövde aldrig scrolla vågrätt utan allt höll sig inom skärmens storlek så fort jag gick ut på sidan. Både i liggande och stående läge. Har såklart kontrollerat inställningarna och försökt ändrat det som kan tänkas vara boven men utan resultat. Ända sidan jag upptäckt detta på är just Aftonbladet också.
Någon som har fått ett liknade problem och hur löste ni detta?

Har du testat nån annan webbläsare?

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Avstängd

Värt o skaffa Desire idag eller vänta på något nytt som kmr väldigt snart? är sjukt sugen på en.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalbast:

Har du testat nån annan webbläsare?

Nej det har jag inte gjort. Testade Opera förut men gillade inte den alls. Men det har ju fungerat i orginal förut så det borde ju gå att få o göra de igen. Har för övrigt ställt in fabriksinställningarna så det borde ju inte vara någon inställning?

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

En kompis som har en LG-lur och kör android, kunde få fram QR-koder för varje kontakt, går det på desire oxå? Var ju sjukt smidigt att bara få kontakten via barcode scanner! ;P

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)