Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Köper man Medal of Honor Limited Edition så får man tillgång till Battlefield 3 betan. Allt för att marknadsföra deras buggiga skit spel. Betas används tydligen bara för marknadsföring nuförtiden...

Inte nog med det så kommer Battlefield 3 bli en lika dåligt portning från konsolerna till PC som BC2.
Nej usch, DICE, ni är inte vad ni en gång va...

Permalänk

Låter som många här redan har spelat den färdiga versionen av BF3 och att de är bland de sämsta spelet som någonsin gjorts! Tråkigt att höra... (ironi)

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk

Why BattleField 3 will be a success tror inte det kommer bli en konsol port....
inte iallefall på den extrema nivån som mw2 var

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shivers:

Köper man Medal of Honor Limited Edition så får man tillgång till Battlefield 3 betan. Allt för att marknadsföra deras buggiga skit spel. Betas används tydligen bara för marknadsföring nuförtiden...

Inte nog med det så kommer Battlefield 3 bli en lika dåligt portning från konsolerna till PC som BC2.
Nej usch, DICE, ni är inte vad ni en gång va...

vi får väl hoppas att spelet gjorts för pc sen stympas till lite och sen säljas till konso! ska det vara 64 spelare till pc så vill jag se det på konsol!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiip:

BF:BC2 d.v.s. 1 spel = An endless series of console ports? Jo tjena.

Nä folk dags att sluta gnälla, spelet kan säkert bli bra.

Jag var ju hundra procent seriös med det där Lite mer syftar det också på den generella riktningen som PC-spelandet verkar ta.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wingman92:

Why BattleField 3 will be a success tror inte det kommer bli en konsol port....
inte iallefall på den extrema nivån som mw2 var

Spelar ingen roll hur bra det blir, så länge det kommer ut på någon annan plattform än pc kommer det bli gråt och gnäll, och allt som inte är exakt som i den helige ark (bf2) kommer vara ett resultat av att spelets kod knappats fram på en ps3 sixaxis och sedan portats tillbaka till pc av outsourcade indier. You'll see..

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Spelar ingen roll hur bra det blir, så länge det kommer ut på någon annan plattform än pc kommer det bli gråt och gnäll, och allt som inte är exakt som i den helige ark (bf2) kommer vara ett resultat av att spelets kod knappats fram på en ps3 sixaxis och sedan portats tillbaka till pc av outsourcade indier. You'll see..

Men hur kan du (och nästa alla andra) vara så säker på de? Visst Bc2 på pc har sina skavanker men det var ju första spelet där FB användes till ett pc spel och då är det ju klart att de uppstår problem. Men nu har dom ju haft ett bra tag på sig att utveckla och förfina FB 2.0 till pc och sen finns det inget som säger att det kommer at vara en konsol port. Sen tror jag (eller jag hoppas iaf ) att DICE inte är så jävla dumma att dom sabbar bf3 genom att göra en konsol portning. Med tanke på hur framgångsrikt bf2 var så har dom inte råd att förstöra serien.

"Battlefield Bad Company 2 is NOT a sequel to Battlefield 2 or 2142, it is a sequel to Battlefield Bad Company and as such the list of features matches that of the original game and not that of past Battlefield games."

Och låt oss inte ta förgivet att BF3 har störa likheter med bc2 och dess problem.

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jacke0247:

Men hur kan du (och nästa alla andra) vara så säker på de?

Vilka andra? Jag trodde inte överdrivet misantropiska sarkasmer om bf-communityn var så populära..

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Vilka andra? Jag trodde inte överdrivet misantropiska sarkasmer om bf-communityn var så populära..

Jag tror jag missuppfattade dig! Ledsen för de! Men jag blir bara så trött på allt gnäll om att det kommer att bli ett skit spel innan dom ens har visat spelet. Visar det sig att det blir en värdelös konsol portning, visst då köper jag gnället men vi kan väl alla vänta med de till vi får lite mer kött på bena

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

Börjar bli många battlefield spel nu. Jag hoppas bara dom lyckas hålla det tillräckligt varierat mellan serierna så man känner att man verkligen vill köpa och inte bara för att det är en uppföljare till BF2.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

Låter som många här redan har spelat den färdiga versionen av BF3 och att de är bland de sämsta spelet som någonsin gjorts! Tråkigt att höra... (ironi)

De flesta som uttalar sig negativt kanske har erfarenheter sen förut vad gäller Dice?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Tråkigt för oss PC spelare om det kommer ut till PS3 och 360. Har en känsla av att spelet kommer vara rätt kasst om det gör det...

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Tråkigt för oss PC spelare om det kommer ut till PS3 och 360. Har en känsla av att spelet kommer vara rätt kasst om det gör det...

Även fast spelet nu ser ut att bli en multiplatforms titlel tror jag ändå vi i slutändan får en bra produkt. För efter vad man har läst verkar det som att dem lägger fokus på PC versionen och möjliga konsol versioner ser mer ut att bli en eftertanke, allt annat vore väl ett misstag av EA/Dice när den största delen av fansen fortfarande är PC spelare.

Dock finns det ju en risk att dem kan få kompremissa med vissa saker som spelar antalet och storleken på kartorna etc men inget är inte 100% säkert än. Det kan ju hända att PC versionen separerar sig helt från konsolversionerna och att Dice fått göra det spel dem vill, detta kanske inte är en omöjlighet heller eftersom tex DX9 som konsolerna använder inte ens verkar stödjas på PC.

Det blir mycket spekulationer, risk för missförstånd och att man överreagerar när det finns lite information, speciellt efter allt det här knaset med nya Medal of Honor (aka Bad Modern Warfare) och BF3 betan vilket jag själv reagerade starkt till. Man tycker ju att en så stor och betydelsefull titel som Battlefield 3 borde hanteras bättre men men… business is still business.

Förhoppningsvis kommer det väl senare finnas möjligheter för dem som inte köper MoH Limited Edition att även få spela betan genom betakey giveaways och liknande. Konstigt vore väl annars men det är klart ibland vet man inte riktigt hur dem tänker på EA och Dice och man har ju på senare tid blivigt mer skeptisk mot dem efter allt strul med updates, servrar samt hur dem överlag hanterat oss PC spelare. Battlefield 3 tror jag därför kommer bli avgörande för hur många kommer att se på Dice framöver vilket jag hoppas dem har förstått.

För det vore ytterst tragiskt om spelet misslyckas pga att dem ger oss en halvdan BF2/BC2 klon med lite bättre grafik för att ge dem en snabb penning på mainstream marknaden istället för att ge oss en innovativ och någorlunda originell produkt med kvalité som kan spelas flera år framöver med och gratis updates och dlc etc. Ett spel som man märker att utvecklarna verkligen lagt ner sin själ på, som kan leva upp till seriens tidiga spel men även sätta nya gränser för hur multiplayer shooteres kan vara osv.

Jag som många andra tvivlar nu dock om vi kommer få det spel vi verkligen vill ha och längtat efter men oavsett tror jag ändå som sagt att vi får något bättre än vad som brukar erbjudas idag vilket i slutändan inte är helt fel heller, eller som filosofen Jagger en gång sa, 'You can't always get what you want.'

Permalänk
Medlem

alla som flugit helikopter på BC2 vet varför BF3 kommer bli sämst.

Sätter in spärrar i styrningen för att hindra att konsoltrattarna ska råka volta över osv.

BF2 var knappast ett spel som skulle fungerat på konsol, för stort, det var helt enkelt ett måste att ha en mus och tangentbord.
BF3 kommer bli ett BF2 med finare grafik anpassat till konsoler.

Allting utvecklas främst till konsol och portas till PC, sen säger dom PC inte är lönsamt.
Såklart ingen köper era skitspel när ni avsiktligt gör dom värdelösa.

Titta på Valve, titta på Blizzard, är inte PC lönsamt säger ni?

Ifall man vill undvika piratkopiering är det LÄTT.

GÖR ETT BRA MULTIPLAYER SPEL SÅ KOMMER FOLK KÖPA DET.

Trist att utgivarna och konsolanpassningen har gjort att folk fått för sig att pc inte är lönsamt.
Anledningen det inte är det är ju som sagt att dom inte ens försöker göra ett dugligt spel för PC längre.

BF3 borde utvecklats till PC only och sedan portas till konsol, efter PC spelet är klart, så kan de ta bort sakerna som inte fungerar på konsolerna.
DICE kommer sakta och säkert förstöra sitt rykte och bli ännu en av pissutvecklarna under EA's fana.

Skulle gärna se ett BF2 med nya features, ny grafik, mer innehåll, och ett djupt stöd för klanspel, så att ett battlefield spel äntligen kan få en stor tävlingscommunity.

Inbyggda chatchannels i stil med Warcraft 3's (irc style, skapa egna), stöd för att arrangera turneringar, inbyggd klanfunktion, inbyggd sökning efter match/medlemmar, osv osv.
Skulle garantera att spelet lever kvar länge, sen kan de ha någon reklam banner i menyn på detta system så har dom inkomsten ifrån reklam också.

Känns som att utvecklarna inte ens orkar tänka logiskt längre, det är inte deras hobby, utan endast ett yrke, vilket reflekteras i resultatet.

Sure, det är inte släppt ännu, men jag tvivlar STARKT på att jag har fel.
Kommer bli ett "okej" spel, inte mer än det.

edit:
Kommer ni ihåg tiden när BETA test var för att kvalitetstesta spelet samt lägga till sådant folk ansåg fattades?

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Jag hoppar på tåget som hoppas att det inte blir multiplattform. Jag kommer in i det sista förneka möjligheten att det kommer ske.

Jag är defaitistisk vad gäller PC spel. Man kan tydligt se kronologin, utvecklingen när och hur det började gå utför. Det har befunnit sig i fritt fall ett tag nu. Här är ett annat lågvattenmärke: X-com blir en konsolshooter

Min enda förhoppning är att nuvarande generation konsoller blir ganska långlivad och att man får något år av bra PC-exklusiva titlar innan nästa generation konsoller lanseras.

Annars hoppas att vi är på väg mot något sånt här igen: video game crash of 1983

Permalänk
Medlem

Nu har de öppnat ett forum för Bf3 på EA.com: Battlefield 3 - Electronic Arts UK Community

Inte så mycket matnyttigt än, bara önskemål och lite gnäll.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 1guy:

alla som flugit helikopter på BC2 vet varför BF3 kommer bli sämst.

Sätter in spärrar i styrningen för att hindra att konsoltrattarna ska råka volta över osv.

Apachen och dess ryska motsvarighet har ändrats rejält i senaste patchen.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Apachen och dess ryska motsvarighet har ändrats rejält i senaste patchen.

Ja, innan var det pest, nu är det kolera.
Du kan fortfarande inte luta dig med den i valfri vinkel, är ett "lås" på dom.
Konsolanpassad skit.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

Ja, innan var det pest, nu är det kolera.
Du kan fortfarande inte luta dig med den i valfri vinkel, är ett "lås" på dom.
Konsolanpassad skit.

Eller så är det helt enkelt så att DICE inte vill att helikoptern ska vara så förbaskat överlägsen som den är i BF2.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiip:

Eller så är det helt enkelt så att DICE inte vill att helikoptern ska vara så förbaskat överlägsen som den är i BF2.

helikoptern är underpowered.
kan ta ner en heli helt ensam med en tracer + rocketlauncher.

missilerna skadar knappast någon alls, krävs två direkta träffar för att döda infantry.
blackhawken är seg, lätt att träffa, skotten sprider sig som tusan, och dödar på ~5 hits på hög höjd, 4 på normal.

gunner seat är inte direkt overpowered heller, duglig at it best.

Heli vs Heli battle är väl bland det tråkigaste och mest frustrerande som finns.
inte alls actionfyllt, utan sker på 3 mils avstånd oftast där man ska skjuta emot varann tills någon väljer att komma närmre och då ofta träffas och stryker med.

hellfire missiles är värdelöst emot allt utom tank, och då endast när den är tracead, hellfire borde man ha oavsett ifall man har alt fire eller inte, däremot borde inte gunner ha tracers utan alt fire.

imo borde man kunna tracea väggar så man kan spränga en vägg med en person bakom.

osv osv.

helikoptrar är uselt balanserade på BC2, förstår inte hur man kan säga annorlunda.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Helis i Bf2 var totalt OP. Med en bra pilot och gunner eller nån soloseatande idiot så kunde den dominera hela spelet. I BFBC2 är det inte så utan även om de som flyger är väldigt bra så är den inte OP och man kan ta ner den. Dock är tracern dålig som den är nu och borde vara som den var efter första patchen.
Problemet i Bf2 har hela tiden varit att AA:n som funnits varit värdelös. Kass räckvidd, lång omladdning och seg lock. Hade AA varit bättre hade det inte gjort nåt att Helis och flyg är så bra.
Förhoppningsvis är detta något man tänker på när man gör BF3, men det missas nog.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 1guy:

helikoptrar är uselt balanserade på BC2, förstår inte hur man kan säga annorlunda.

Förstår inte hur man orkar vara så otroligt negativ hela tiden. Med en bra pilot och en bra gunner är apachen grym, med countermeasures och en engineer ombord kan man dominera länge. För övrigt spränger man tanks även med oguidad hellfire, krävs bara lite träning och lågflygande.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Skrivet av aphex:

förstår inte hur man orkar vara så otroligt negativ hela tiden. Med en bra pilot och en bra gunner är apachen grym, med countermeasures och en engineer ombord kan man dominera länge. För övrigt spränger man tanks även med oguidad hellfire, krävs bara lite träning och lågflygande.

1+

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk

Så jävla najs!

"DICE har nyligen kommit ut med detaljer rörande Battlefield 3. Spelets PC-version kommer skilja sig från konsolversionen, vilket kan få PC-spelarna att pusta ut."

"En annan intressant detalj är att Battlefield 3 kommer vara det första spelet som nyttjar Frostbite 2.0-motorn och grundas på DirectX 11. Spelet kommer INTE stödja DirectX 9 och således inte vara körbart med Windows XP."

Detta får en tårögd av lycka!

Kombo Article | Battlefield 3 PC Details Emerge

BFHQ.se - Forum - Nyheterna - Detaljer om Battlefield 3 till PC släppta

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Skrivet av jacke0247:

Så jävla najs!

"Spelet kommer INTE stödja DirectX 9 och således inte vara körbart med Windows XP."

Detta får en tårögd av lycka!

[/url]

Jag ser det som lite synd, säkert kortare utvecklingstid, men vill att så många som möjligt ska kunna ta del utav det! Mer folk på servrarna

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Förstår inte hur man orkar vara så otroligt negativ hela tiden. Med en bra pilot och en bra gunner är apachen grym, med countermeasures och en engineer ombord kan man dominera länge. För övrigt spränger man tanks även med oguidad hellfire, krävs bara lite träning och lågflygande.

negativ?
jag är en realist.
tycker det är ett fullt spelbart spel, kanske t.o.m. det bästa publiret, men det stör mig hur lite intresse dice visar pc spelarna.

helikoptrar är värdelösa ända tills man hittar en server där alla motståndare är värdelösa.
en lågt flygande helikopter kommer jag träffa 100% av mina tracer skott på, och jag skulle även kunna skjuta ner den med en salva av en antiair, alternativt träffa den med tanken, eller dra en CG utan tracer.

en högt flygande helikopter tar det mig ~3 tracers innan jag träffar, och dom hinner kanske döda 2-3 pers innan jag kan få ner den, alternativt är det en mapp med antiair på, då skjuter jag ner den på 2 sekunder med den.

jag är en bra pilot, tro vad du vill, men missilerna är fortf underpowered.
krävs två DIREKTA träffar på infantry med 100% hp för att döda dom, whats up with that?
Heli borde antingen bli mer rörliga, så man kan hålla sig på lägre höjd utan att bli tracead direkt, (smoken funkar inte alltid, och den har seg reload time osv) alternativt en damageboost på missilerna.

finns en massa lätta exempel på saker som bevisar att dice inte bryr sig så mycket om att patcha spelet efter de släppts.
patrolboats t.ex, finns det något sämre?
kan de iaf inte göra granatkastarna kapabla att snurra 360 grader, då fungerar den iaf någorlunda som en slags artilleripjäs.
Allvarligt nu, hur många ggr har en patrolboat dödat er? 0?

Och ifall det finns en enda persons om tycker heli vs heli är kul, förklara hur.
tycker man kunde ha tänkt igenom det och försökt göra duellerna roliga.
jag tycker inte helikoptern ska vara lika OP som i BF2, där var den för bra, men den måste inte vara usel för det.

Ska en ensam infanterisoldat kunna sänka en HIND helikopter? :/

edit
Något annat de borde fixa är hur överdrivet lätt man kraschar ifall man snuddar något.
nuddar du en lyktstolpe? då får man en rejäl spin, detta gör det effektivt att hindra lågdykningar, dom är mer än risky ifall det finns något man kan slå in i.
tycker också de borde göra landningar lättare att genomföra, tror inte BC2 helikoptrarna var tänkta att landa med över huvudtaget.
Lättaste sättet är att hoppa ur den, då stängs motorn av (man kan inte själv få av den) och den kommer inte flippa över när man landar.
Det löjliga är att helin inte tar skada när man hoppar ur den och låter den krascha, tycker det är lite OP, vi abusear det en hel del.
Blir däremot till att ta motståndarens heli på conquest då heli vs heli tar för lång tid och är riktigt trist.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

De sa även att BC2 utvecklades separat för PC för bästa optimering men det visade sig vara en ren konsolportning. Saken är den att dom sagt en hel del som visat sig vara skitsnack, vilket gör att man är skeptisk till BF3. Det är märkbart att DICE har konsolerna som sin prioritet och framtiden för BF kommer upplevas bäst på konsol.

BC2 var en besvikelse till PC. Allt för många problem och fruktansvärd support. Sen deras så kallade "DLC" visar var DICE står.

Permalänk
Medlem

Idag handlar det väl mest om att tjäna så mycket pengar såfort som möjligt. Då måste man väl utveckla till konsol, 1 sorts hårdvara som är samma i alla miljontals konsoler som alla kan spela med. Tänk vad skönt som utvecklare att slippa handskas med alla hundra tusentals problem som kan uppstå på dator pga olika hårdvara:p Men visst det finns ju gott om fungerande spel, det spel som bråkat mest med mig det är fanimej BC2, aldrig haft så många random CTD, BSOD med något spel någonsin.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av shivers:

De sa även att BC2 utvecklades separat för PC för bästa optimering men det visade sig vara en ren konsolportning. Saken är den att dom sagt en hel del som visat sig vara skitsnack, vilket gör att man är skeptisk till BF3. Det är märkbart att DICE har konsolerna som sin prioritet och framtiden för BF kommer upplevas bäst på konsol.

BC2 var en besvikelse till PC. Allt för många problem och fruktansvärd support. Sen deras så kallade "DLC" visar var DICE står.

Vad gör BC2 till en "konsolport"? Ordet missbrukas nåt så in i helvete these days.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiip:

Vad gör BC2 till en "konsolport"? Ordet missbrukas nåt så in i helvete these days.

Såklart det inte missbrukas.
Konsolportning betyder inte att det är ett uselt spel, utan att det utvecklades för konsol och sedan portades till PC, vilket uppenbart är fallet.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+