Förslag på spelsätt gems/enchants till priest.

Permalänk
Medlem

Förslag på spelsätt gems/enchants till priest.

(healer/holy) ska denna gemmas +INT och enchantas mana regen?
jag har ofta problem att jag får slut på mana så det känns att mana regen är något jag vill ha mer av.
(ligger på +200 mana / 5 sec när jag är in combat)

finns ju flaskor att köpa som ger +50 mana / 5 sec tror jag men vill komma åt grundproblemet

sen funderar jag på att köra dual-spec med prästen för att enklare kunna köra quests te.x..
jag får ingen koll alls på damage när jag kör holy så jag antar jag ska specca shadow?
vilka spells kör ni med på mobs isåfall?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

sen funderar jag på att köra dual-spec med prästen för att enklare kunna köra quests te.x..
jag får ingen koll alls på damage när jag kör holy så jag antar jag ska specca shadow?
vilka spells kör ni med på mobs isåfall?

Öh, blir inte prällen bara bättre när den levlar? Är endast 22:a och en total noob på WoW, men jag har tagit alla mobs jag mött än så utan större problem (solo, bara quests och en random dungeon). Har 3 talents i shadow och 0 i holy.

Permalänk
Medlem

Jaa du borde Dual-specca, om du planerar att lira seriöst med prällen... tycker även du ska kolla upp allt du vill veta om han på MMO-Champion. Priest

Visa signatur

Hemmabygge: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5, Intel(R) Dual 3,0ghZ Quad core, Crossair VX550.

Permalänk
Medlem

om du fortfarande questar så specca shadow om du tänker levla genom quests. Annars levlar du som healer i random dungeons och kör då holy.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

om du fortfarande questar så specca shadow om du tänker levla genom quests. Annars levlar du som healer i random dungeons och kör då holy.

Jag är lvl80 och kör HC m.m men måste få upp min mana regen, quests kör jag endast om jag behöver lite guld & grönt gear och disenchanta.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Jag är lvl80 och kör HC m.m men måste få upp min mana regen, quests kör jag endast om jag behöver lite guld & grönt gear och disenchanta.

När jag gearade min holy priest gearade jag först spirit spirit spirit.

Sen när jag hamnade runt Toc/ICC gear blev det int/SP för nästan hela slanten. Tänk på att du som holy även har 2 st regen spells, (shadowfiend och hymn of hope)

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

När jag gearade min holy priest gearade jag först spirit spirit spirit.

Sen när jag hamnade runt Toc/ICC gear blev det int/SP för nästan hela slanten. Tänk på att du som holy även har 2 st regen spells, (shadowfiend och hymn of hope)

Shadowfiend använder jag oftast på bossar, humn of hope hur lång cooldown har den?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Skrivet av daevilb:

Shadowfiend använder jag oftast på bossar, humn of hope hur lång cooldown har den?

Hymn of Hope - Spell - World of Warcraft 6 minuter

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem

Skulle säga att du kör shadow upp till 60-65, då du kan specca disc. Healade i instancer upp till 55 som shadow jag, cake.
Hymn of hopes cd ligger på 6min om jag inte tar helt fel, men man har ju pet! Tvingas man använda hymn har man på tok för låg mp5.

Angående GEMningen så skulle jag kolla upp shadowpriest.com (tror adressen är rätt). (Om du ska lira spriest.)
Annars är det 20+ int på allt förutom på riktigt braá sockbonusar. (disc.)

Permalänk
Medlem

Ah okey, ja då borde man klara sig lite bättre

6 minuter på hymn och 5 minuter på shadowfiend.

Hymn hade jag helt glömt bort faktiskt

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag inte åt Armory från jobbet men om ni kollar på Frostmane / Munkis

vad har ni för rekommendationer?
(jag kanske enchantat pajas men endast eftersom jag vill levla i enchanting)

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Nu kommer jag inte åt Armory från jobbet men om ni kollar på Frostmane / Munkis

vad har ni för rekommendationer?
(jag kanske enchantat pajas men endast eftersom jag vill levla i enchanting)

OK .. kan tipsa om en bra site jag använder:
WoW Heroes - World of Warcraft PvE character info & ratings
Den är bra på att rekommendera enchants och sådant som är fördelaktigt.
Skall du questa och köra saker solo så är dualspec och Shadow vägen att gå.

Spec:
Din holyspec är ju helt okej finns dock lite saker att tänka på som du kan ändra berooende på din spelstil , din spec är utmärkt om du kör med mycket Greater heal och flashheals i din rotation.

Men om du vet med dig att du inte använder Greater Heal så speciellt ofta så kan du ta bort poäng i Divine Fury , Improved Healing och även poäng i Empowered Healing.
För att ta mig som exempel , jag kör mest med Renew , Prayer of mending och flashheal och ytterst sällan behöver bränna iväg en greater då jag kör 5manna.
Jag kör med denna spec:Talent Calculator - World of Warcraft
Jag älskar Body & Soul mest för att man hinner ifatt tanks som rushar som dårar i 5manna

Om du kör raids ofta bör du byta spec till nåt som boostar Circle of healing & Prayer of healing ,
tex: Talent Calculator - World of Warcraft
Man kan mixa en hel del bland talents utan att för den delen ha FEL , det skall passa din egen spelstil och om man raidar eller kör 5 manna.
Här är cookie cutter raid specs:
Talent Calculator - World of Warcraft (Pom/Renew/Circle of healing spec)
Talent Calculator - World of Warcraft (Serendipity spec)

Glyphs:
Glyph of inner fire , ganska onödig förutom då man kör solo grejer.
Byt den mot nån av följande:
Glyph of Prayer of healing
Glyph of Guardian spirit
Om du du kommer att raida då måste du ha:
Glyph of Circle of healing.

Personligen så använder jag inte Renew glyph heller då jag föredrar en längre renew så man slipper uppdatera den ofta men det är en smaksak.
Samma sak med Guardian spirit glyph , jag glömde alltid o kasta GS så den har jag tagit bort , men jag har blivit bättre så snart kanske jag skall byta tillbaka.

Enchants:
Kolla in Wow Heroes sidan ,den listar bästa enchants per slot , 15 poäng är bäst och sedan minskar poängen.

Gems:
Meta: Insightful Earthsiege diamond (+21 int & chance to restore mana on spellcast)
Röda slots: Runed Cardinal ruby (+23 spellpower)
Gula: Reckless Ametrine (+12 spell and +10 haste) alternativt för dig som behöver regen - Seers Eye of Zul (+10int and +10spirit)
Blå: Purified Dreadstone (+12spell and +10spirit) visst man kan pressa in en Sparkling majestic Zircon (+20 spirit) men du vinner mer på den andra.

Spanade lite mera på din gubbe o det ser ju ut som att om du skulle specca Discipline istället så skulle din nuvarande gear funka riktigt bra då en discipline spec inte alls är berooende av spirit på samma sätt.
Iallafall tills du har fler delar som har spirit än Handskar/Bälte/Staff.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Shadowfiend använder jag oftast på bossar, humn of hope hur lång cooldown har den?

Well det är lixom bara på bossar du behövar ha mana regen som "räcker" övrig "trashmobs" är det ju helt upp till hur snabbt tanken tappar liv och pullar. Om du har låg regen kan du ju be tanken ta det lite lugnt så att du hinner regenna. Dock, om tanken är imba kommer han knappt tappa hälsa. Som ICC25 gearad tank tappar man knappt hälsa i en hc 5man (bortsett från icc5)

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Well det är lixom bara på bossar du behövar ha mana regen som "räcker" övrig "trashmobs" är det ju helt upp till hur snabbt tanken tappar liv och pullar. Om du har låg regen kan du ju be tanken ta det lite lugnt så att du hinner regenna. Dock, om tanken är imba kommer han knappt tappa hälsa. Som ICC25 gearad tank tappar man knappt hälsa i en hc 5man (bortsett från icc5)

Jo exakt bossarna brukar man få tid att dricka en snabbis innan så det är lugnt men jag har en liten rolig historia från i förrgår, jag lirade daily hc och fick ett jättebra lag förutom tanken som mycket riktigt hade gearscore 6500+

alla andra låg runt 4000-5000, vi satte igång och lirade (tror det va utgarde keep?) allt gick superbra förutom att tanken verkade vara ute på att sätta världsrekord och bli klar på 2 minuter, tillslut skrev både jag (healern) och en mage att "slow down ffs"... han vägrade och skrev typ n00bs osv..

jag slängde iväg en kommentar "lets see how far you will run without healing"... jag hade helt slut på mana och tänkte att shadowfiend drar jag fan inte av på trashmobs..

killen fortsätter springa, och alla andra satte sig ner och körde olika /emotes typ "sits down and eats popcorn osv osv

slutade allafall med att tanken blev förbannad och ville ha pengar för repaircost! haha..

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

igår fixade jag lite gems på head + en enchant från wyrmrest accord.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Har funderat lite sen igår och tycker nog att du ska köra som discipline istället för att kunna spela lättare med den gear du har tills du sparat ihop till T9 delar och saker med mera spirit.

Men det är rätt annorlunda spelsätt mot holy så du kanske inte gillar det?
Kör ett test och respecca till discipline och testa några 5manna.

Tex denna spec:
Talent Calculator - World of Warcraft

När man tittar på din gear så är den ju rätt perfekt att köra som shadow med , rätt mycket +hit på grejerna som man har nytta av om man ska köra shadow i raids.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Har funderat lite sen igår och tycker nog att du ska köra som discipline istället för att kunna spela lättare med den gear du har tills du sparat ihop till T9 delar och saker med mera spirit.

Men det är rätt annorlunda spelsätt mot holy så du kanske inte gillar det?
Kör ett test och respecca till discipline och testa några 5manna.

Tex denna spec:
Talent Calculator - World of Warcraft

När man tittar på din gear så är den ju rätt perfekt att köra som shadow med , rätt mycket +hit på grejerna som man har nytta av om man ska köra shadow i raids.

Jag har funderat lite på detta också men kom fram till att DPS kör jag med min warlock / destruction och att jag absolut vill ha en healer..

Random HC 5-manna kör jag utan några som helst problem idag som holy (om tanken är ok) och ändra till disc är jag lite tveksam till, har inte testat men känns fel

när jag får råd med dual spec blir det nog shadow / holy. har rätt mycket emblems så tipsa gärna vilket man ska byta ut först av det jag har, tror jag har 75 tirumph och 30 frost

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

OK , då kan du ju köra randoms till du stupar och spara ihop T9 gear.
Du får ju byta ut Robe först (den kostar 50 tokens)
Conqueror's Velen's Raiment - Item Set - World of Warcraft

För dina frosts kan du satsa på Ring , Trinket eller T10 set.
T10 handskar och byxor kan man har tur och få i VOA snabb raids hos Frost bossen.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Jo exakt bossarna brukar man få tid att dricka en snabbis innan så det är lugnt men jag har en liten rolig historia från i förrgår, jag lirade daily hc och fick ett jättebra lag förutom tanken som mycket riktigt hade gearscore 6500+

alla andra låg runt 4000-5000, vi satte igång och lirade (tror det va utgarde keep?) allt gick superbra förutom att tanken verkade vara ute på att sätta världsrekord och bli klar på 2 minuter, tillslut skrev både jag (healern) och en mage att "slow down ffs"... han vägrade och skrev typ n00bs osv..

jag slängde iväg en kommentar "lets see how far you will run without healing"... jag hade helt slut på mana och tänkte att shadowfiend drar jag fan inte av på trashmobs..

killen fortsätter springa, och alla andra satte sig ner och körde olika /emotes typ "sits down and eats popcorn osv osv

slutade allafall med att tanken blev förbannad och ville ha pengar för repaircost! haha..

Lol.

Dock förstår jag både dig och tanken. Som tank är det väldigt roande att försöka pulla sig igenom en instans i ett kör. Om man klarar det. Medans det som healer givetvis i det läget är irriterande. Personligen tycker jag det är kul men det kanske inte är något man ska göra med folk man inte känner, iallaf inte utan att man kommit överens om det från början. Jag brukade säga åt tanken på randoms att pulla så snabbt han bara kunde. Men det hade jag givetvis inte gjort om jag inte var gearad tillräckligt för att hålla folk uppe. Men det är rätt kul när man gör UK på typ 10 min.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Ska du heala som låglevel är det helt klart disc du ska köra, inget snack om saken. Holy har helt enkelt för dålig reg oavsett vilken gear/spirit du har. Meditation däremot får du tidigt i discträdet, och glyphar du PW:S och flash heal så kommer du lösa många av dina manaproblem. Dessutom är det mycket roligare och folk slipper vänta på dig för att du måste dricka hela tiden.

Fördelen med holy är väl isf. att man kan questa som det iom. att det är ganska bra dmg, men ett disc/shadow dualspec är för mig optimalt..

edit: Sorry, såg att du redan var 80. Kanske kan gälla även då iofs.. Hur som helst är disc grymt om man vill heala randoms medan man levlar.

Visa signatur

TimelineX 3820tg
iAudio M3/Meizu M6/Cowon D2/Grado SR80/Beyerdynamic DT150+DT250/Audio-Techica ATH-2
I've seen things you people wouldn't believe.. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time... like tears... in the rain. Time to die.

Permalänk
Medlem

Spirit!

Jag gillar spirit. Det må vara lite okonventionellt då många anser att int räcker för manareg men jag tycker spirit känns tryggt. Det är svårt att säga hur mkt man behöver specifikt men i princip tänker jag spirit tills mana slutar vara ett problem, därefter SP SP SP. Jag har nu full 264 dvs rätt bra gear och det var ett tag sedan jag kände att manan var ett problem. Dock har jag ju också sprungit runt med grön gear och vet hur det är. Har du mana så att du klarar en lång fight med hjälp av din shadowfiend skulle jag satsa på SP.

Permalänk
Medlem

Saken är den att man kan:

a) Skaffa större manapool (dvs Intel)

b) Skaffa högre regen (MP5/Spirit)

Att ha en större manapool kommer också ge dig de fördelarna du eventuellt får av regen, fast den är konstant och där från början. Allt är dock relativt, har man såpass dålig regen att man inte hinner regenna under trash tex är det klart att man bör skaffa mer regen. Men annars tycker jag Intel och SP funkar bra. Jag gearade grymt mkt på Intel ett tag i början av ICC

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

427 mana regen while not casting
261 while casting.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

well känner du att du behöver mer, skaffa det

Bara regen är svårt att gå på. T.e.x om man har ashög SP kommer ju varje heal att ge mkt mer effekt (vilket gör att du behöver kasta färre heals)

osv. Det är helheten som avgör så att säga. Men det verkar ju som att du känner att du oomar för lätt och då är det klart MP5/Spirit kan vara najs. ALternativt Intel för större manapool.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden. Men när jag började så var det Disc som gällde.. Hade väldigt sällan problem med mana, En grej du kan tänka på är att kasta shield på tanken innan han går in i fighten sedan sätta dig ner och dricka om du har mindre en t.ex 50%..

Hursom.. Rekommenderar Disc build i början tills du har bättre gear, jag tyckte det var både roligt och lättare en holy!

MVH MS