Xbox 360 Emulator till PC?

Permalänk

Xbox 360 Emulator till PC?

Är det någon som vet en bra emulator för Xbox 360 till PC?
För det fungerar att spela med vanlig 360 kontroller via pc i en emulator va?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBengtsson:

Är det någon som vet en bra emulator för Xbox 360 till PC?
För det fungerar att spela med vanlig 360 kontroller via pc i en emulator va?

Tack!

Nej, och det finns ingen PC som skulle orka med det heller.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

Nope, det finns det inte. Dagens datorer skulle aldrig klara att emulera 360.

Permalänk
Medlem

Dock så kan du ju använda en 360-kontroller till datorn, och vissa Xbox 360 spel finns ju till datorn också(portade/utvecklade till dator alltså, det finns ingen halvfärdig emulator).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

"hösta" som går att emulera idagslägen är väll xbox, gamecube å ps2

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Vadå skulle inte en dator klara av att emulera en 360? Vad jag vet är väl en medelmåttig dator idag starkare än vad konsollerna är eller? o.o

Dock finns det inte då det verkar för krångligt för folk att fixa

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Skrivet av Tyran26:

"hösta" som går att emulera idagslägen är väll xbox, gamecube å ps2

och wii
Finns det nån bra xbox emulator alltså? Jag hittade nån för några år sen, men den hade bara stöd för Halo

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem

Har ju gått att köpa en slim ny för runt 2000:- när dom stora kedjorna kör kampanjer.

Begagnade boxar för under 1000-lappen på blocket ibland... inte direkt några större pengar att snacka om...

Permalänk
Skrivet av Shinjed:

Vadå skulle inte en dator klara av att emulera en 360? Vad jag vet är väl en medelmåttig dator idag starkare än vad konsollerna är eller? o.o

Dock finns det inte då det verkar för krångligt för folk att fixa

här finns det en länk till va en 360s hårdvara innehåller så en dator kan vara mycket bättre en än xbox 360

Sjunde generationens konsoler - Wikipedia

Visa signatur

Mobo:ASUS B85M-E|CPU:Intel I5-4570S|RAM:Corsair CMV4GX3M2A1333C9|GPU:GeForce GTX470 1280MB|GPU2:Virtu MVP: Intel HD4600|

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiderzork:

Nope, det finns det inte. Dagens datorer skulle aldrig klara att emulera 360.

varför skulle inte det fungera? Jag tycker att grafiken t ex på tbogt i datorn är väldigt mycket bättre än på 360. Så det känns ju ologiskt om datorerna inte skulle klara av det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evolved:

varför skulle inte det fungera? Jag tycker att grafiken t ex på tbogt i datorn är väldigt mycket bättre än på 360. Så det känns ju ologiskt om datorerna inte skulle klara av det?

Men du kör inte samma cpu + grafik som xbox vilket betyder att den inte utnyttjar din dator optimalt. Troligtvis är windows en liten flaskhals också. Enda fördelen med konsol är att de är ett stängt system. En utvecklare vet exakt vad som finns att tillgå han kan göra det optimalt.

Permalänk
Medlem

problemet med en emulator är väll att få den att jobba rätt då en xbox 360 är uppbyggd på ett annat sätt än en pc.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd

En dator är bättre än vilken konsoll som helst på denna planet. Men för att kunna emulera ett PS3 eller 360 så måste en dator vara 10ggr bättre än vad det ska emulera.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Vad emulatorn gör är att den simulerar en virtuell hårdvara för spelet och en virtuell hårdvara är inte ens hälften så stark som riktig hårdvara idag.

Om datorn kunde köra spelet helt och hållet rakt av så hade det fungerat perfekt. Så enkelt är det däremot inte. Du behöver emulatorn emellan hårdvaran och spelet så det är det emulatorn som är lite av en flaskhals. Koderna i spelet skickas till emulatorn som sedan skickas till hårdvaran, annars hade det gått direkt till hårdvaran. Därför går det så långsamt.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Skrivet av Lontarus:

Vad emulatorn gör är att den simulerar en virtuell hårdvara för spelet och en virtuell hårdvara är inte ens hälften så stark som riktig hårdvara idag.

Om datorn kunde köra spelet helt och hållet rakt av så hade det fungerat perfekt. Så enkelt är det däremot inte. Du behöver emulatorn emellan hårdvaran och spelet så det är det emulatorn som är lite av en flaskhals. Koderna i spelet skickas till emulatorn som sedan skickas till hårdvaran, annars hade det gått direkt till hårdvaran. Därför går det så långsamt.

precis

det tar kraft att få en intel I7 att se ut som en 360 cpu i programmet

jag menar kolla bara på wii/gc emulatorn... den emulerar typ hårdvara som motsvarar en Pentium3 dator ungefär i prestandaklassen dvs ca 1999-2000 hårdvara

och det är i princip omöjligt att få ut över 15 fps i spel via emulatorn. tror jag fick ut typ 25fps i double dash sist jag testade efter typ 3 dagars testande och konfigurerande med brorsans double dash skiva till GC.

det var ändå knappt spelbart microstutering och och den låga fps'en fick karten att typ hoppa fram.

dvs min hårdvara var för klen och då var den det senaste på marknaden typ med 8800 gts kort och 2 kärnig c2d prolle, 4gb ram...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Varför vill du emulera 360? De flesta 360-spel finns ju till Windows och går att spela med 360-kontroll.

De som inte finns passar väl rätt bra att spela på konsolen i fråga, hade du spelat det i en emulator så hade ju inte spelet blivit snyggare eller bättre om någon trodde det, snarare buggigare och krångligare att använda. Dessutom är ju 360n väldigt billig nu, kostar bara en bråkdel av vad en bra speldator kostar, och begagnade spel går att få tag på för en liten penning eller så kollar man bara på www.spelbutiken.se

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem

Dackis:
Han kanske vill spelar resten av Halo serien som bara finns till xbox360 (1 och 2 finns till Windows men inte resten).

Permalänk

Eller spelet Limbo som bara finns på 360.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

precis

det tar kraft att få en intel I7 att se ut som en 360 cpu i programmet

jag menar kolla bara på wii/gc emulatorn... den emulerar typ hårdvara som motsvarar en Pentium3 dator ungefär i prestandaklassen dvs ca 1999-2000 hårdvara

och det är i princip omöjligt att få ut över 15 fps i spel via emulatorn. tror jag fick ut typ 25fps i double dash sist jag testade efter typ 3 dagars testande och konfigurerande med brorsans double dash skiva till GC.

det var ändå knappt spelbart microstutering och och den låga fps'en fick karten att typ hoppa fram.

dvs min hårdvara var för klen och då var den det senaste på marknaden typ med 8800 gts kort och 2 kärnig c2d prolle, 4gb ram...

Jag kör Wii, Gamecube (via Dolphin) och PS2 emulatorer med 60fps låsta, full antialiasing i 1080p upplösning utan problem, det med en i7'a, Intel SSD och 12gb ram. Borde inte vara några svårigheter att emulera 360'n, så jävla vackert är det inte. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag kör Wii, Gamecube (via Dolphin) och PS2 emulatorer med 60fps låsta, full antialiasing i 1080p upplösning utan problem, det med en i7'a, Intel SSD och 12gb ram. Borde inte vara några svårigheter att emulera 360'n, så jävla vackert är det inte. ^^

nja, det har väl mer med att göra med att 360n har väldigt mycket mer kraftfull hårdvara. Wii (som är den mest kraftfulla maskinen i ditt exempel) har cirka 700MHz single core cpu, medan 360n har 3.2GHz triple core cpu. grafikkortet är också betydligt kraftfullare i en 360.

i övrigt tycker jag det är lite konstigt att det inte kommit någon ordentlig xbox 1 emulator till PC.

Permalänk
Avstängd

lol ni kan inte bara tro att det går att emulera för pc hårdvaran är bättre.
Emulering är inget som går i 1:1 ratio direkt, inte ens i närheten.

Kräver en hel del.

Permalänk
Medlem

Okej så det här var 2011 . Finns detta nu ?

Permalänk
Avstängd

nope det göre inte..fortfarande problemet att ingen dator pallar det ännu.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Okej så det här var 2011 . Finns detta nu ?

Nej

Problemet är inte att datorerna inte klarar det, utan optimeringen av mjukvaran till hårdvaran.

Dvs, anledningen till varför OSX flyter på skitbra på mediokra datorer, jämfört med samma hårdvara med en Windows-dator är bra nära ett bra exempel.

OSX behöver bara funka till vissa bestämda hårdvarukonfigurationer, säg en 10 - 20 olika. Windows däremot behöver funka till 1000 olika konfigurationer med olika minnen etc etc etc, vilket gör att man får mindre tid till att optimera mjukvaran, till varje hårdvarukonfiguraion.

Alltså, även ifall en dator är bra mycket kraftfullare, så kommer den fortfarande inte kunna lira en o-optimerad emulator, eller spel. (Läs, GTA IV som var helt ospelbart första..2 åren?)

Edit*

Vill minnas att jag läste att dem faktiskt hade några emulatorer på G, iaf till PS3. Men absolut inte detta året, sent 2014, tidigt 2015 ifall det går bra

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Testade www.google.se och använde xbox 360 emulator i söken. Detta kom upp på andra plats tror jag de va.

http://xbox360emulator.net/

Har ingen aning om de funkar. Sidan ser lite sketchy ut men är man intresserad kan man ju alltid testa och googla lite mer...

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

du kan koppla in en xbox kontroll och spela med den dina spel på datorn.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Ehh ja, jag hittade på första googleförsöket. Btw, jag har säkert haft project64 eller liknande emulatorer redan för 4-5 år sedan. Jag älskade Zelda så mycket att jag spelade det om och om på datorn. Finns dock lite grafikproblem och är inte lika lätt att styra ibland. Dessutom kan den "hacka" när det är "för mycket på skärmen, men det beror lite på hur pass bra emulatorn är optimerad samt hur pass bra din dator är.

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk
Medlem

Är det någon som har vågat testa http://xbox360emulator.net/ och har något att säga om det?

Permalänk
Inaktiv

Rent prestandamässigt så kan en PC emulera det mesta, men att utveckla portningen är en annan femma. Det är troligtvis för mycket arbete för att någon ska orka göra det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av perper:

Är det någon som har vågat testa http://xbox360emulator.net/ och har något att säga om det?

Det är fejk. Jag kunde ladda hem ZIP-filen med filerna för själva emuleringen i, men jag var även tvungen att ladda hem BIOS för Xbox 360. När jag försökte göra det, var jag tvungen att genomföra en undersökning för att fortsätta, typ "klicka här för att vinna en resa till solen" eller något liknande. Googlar man sedan på detta, visar det sig att xbox360emulator.net är en scam-sida (ett av resultaten och en varnings-tråd om detta på samma forum).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.