Autoattack funkar inte längre som den gjorde före patchen..

Permalänk
Medlem

Autoattack funkar inte längre som den gjorde före patchen..

Före senaste patchen så kunde jag spamma mina attacker när jag rusade in i en hög med mobbs. klickade/tryckte jag på mina attacker så började gubben slåss med närmsta target och när den targeten var nere så tog han en ny target direkt och köttade ner.. utan att jag måste klicka på targeten ..

Nu efter patchen så är det inte så..
Nu måste jag själv högerklicka på en target för att min warrior ska gå i attack ställning och slåss när man kommer tillräckligt nära.. Sedan när man köttat ner motståndaren så står min gubbe där å glor medans jag spammar mina attack knappar som tidigare... Måste då klicka på ny target, kötta på,, osv..
Jag har provat alla möjliga inställningar tycker jag.. Auto attack på / av mm.. Någon som vet hur man gör?
Hoppas någon fattar ovanstående har lite svårt att förklara...

Permalänk
Medlem

Vissa inställningar resetades i patchen. Exempelvis sticky targetting. Stäng av det.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Har med detta problem, skitdrygt. Ska gå lösa med ett "start attack" macro. Kan försöka skaka fram det.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Vissa inställningar resetades i patchen. Exempelvis sticky targetting. Stäng av det.

Njäe det funkade ändå inte..
Men jag lyckades göra ett mackro så att gubben auto attackerar bara jag trycker på en valfri knapp:)
Så här der det ut.

#showtooltip
/cast attack
/cast Thunder Clap

Thunder clapp kan ju bytas till vad som helst..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Njäe det funkade ändå inte..
Men jag lyckades göra ett mackro så att gubben auto attackerar bara jag trycker på en valfri knapp:)
Så här der det ut.

#showtooltip
/cast attack
/cast Thunder Clap

Thunder clapp kan ju bytas till vad som helst..

Jag brukar även slänga in en /cleartarget först på det macro jag inleder striden med, för annars har det hänt mig ibland att en dead mob "fastnar" som target och den skriker då ''can't attack that target''.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

Själv har man ju alltid gjort så att de 5-6 knappar du spammar som mest, gör du till macros. Väldigt smidigt faktiskt, med /startattack i dom så ser du till att du alltid autoattackerar något, och du kan även lägga in andra abilities som inte har någon GCD, som du vill använda så ofta som möjligt. Är du orc tillexempel, och spelar en melee class:

#showtooltip
/startattack
/cast Blood Fury
/cast abilityX

Som Warrior, nu då med 4.0.1 då dom gjorde Heroic Strike och Cleave instants, så kan du enkelt lägga in andra abilities som du vill prioritera före dom, så att du alltid använder din rage optimalt. T.ex som jag har på min warrior tank:

#showtooltip
/startattack
/cast Revenge
/cast Heroic Strike

Och en till för Cleave. Detta gör att om en Revenge är möjlig, så läggs alltid min rage på Revenge först, sedan Heroic Strike om det finns tillräckligt med rage över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morris164:

Själv har man ju alltid gjort så att de 5-6 knappar du spammar som mest, gör du till macros. Väldigt smidigt faktiskt, med /startattack i dom så ser du till att du alltid autoattackerar något, och du kan även lägga in andra abilities som inte har någon GCD, som du vill använda så ofta som möjligt. Är du orc tillexempel, och spelar en melee class:

#showtooltip
/startattack
/cast Blood Fury
/cast abilityX

Som Warrior, nu då med 4.0.1 då dom gjorde Heroic Strike och Cleave instants, så kan du enkelt lägga in andra abilities som du vill prioritera före dom, så att du alltid använder din rage optimalt. T.ex som jag har på min warrior tank:

#showtooltip
/startattack
/cast Revenge
/cast Heroic Strike

Och en till för Cleave. Detta gör att om en Revenge är möjlig, så läggs alltid min rage på Revenge först, sedan Heroic Strike om det finns tillräckligt med rage över.

Har du något färdigt dps mackro till warrior åxå? Jag kör med ditt tank mackro och det funkar bra