Följ Black Week på SweClockers

Dags för ny spelrigg och skulle va najs med lite hjälp.

Permalänk

Dags för ny spelrigg och skulle va najs med lite hjälp.

Nu börjar datorn ha gjort sitt o är sugen på att bygga nytt. Men eftersom det går fort frammåt så har man inte hängt med så bra i utvecklingen nu på slutet o skulle gärna behöva lite hjälp o få ihop en riktigt bra dator som klarar av alla spel och som kommer hålla ett tag framöver också. Budget? ja upp till en 20 tusen skulle jag kunna lägga i alla fall.

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig lägga 20 000kr på en stationär dator idag, lägg 12 00kr så kommer du bli minst lika nöjd. Spar dina pengar och uppgradera om något år, eller börja investera i aktier.

Kommer med en lista imorgon.

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem

Jag kan inte hålla med föregående talare. Jag tycker det är värt att ha en dator bra nog för att spela alla spel underbart och som är väldigt kompetent. Sen köper du en bra dator håller den längre och möjligheterna att expandera håller i längre

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.