Nytt grafikkort till hösten

Permalänk

Nytt grafikkort till hösten

Hej. Jag har en rätt hyffsad dator. i5 processor och 4 GB ddr3 minne. Men grafikkorten är sådär, har 2 st Radeon 5770 i crossfire. Ett nytt spel i min favorit serie släpps i höst, The Elder Scrolls V. När det kommer vill jag kunna maxa det. Lär väl ha kommit ut nya modeller då, men dom ligger högt i pris.

Jag letar efter ett grafikkort som är dubbelt så bra som 5770x2. Och som är single GPU (eftersom crossfire inte var så lyckat). Och som kostar >3000 kr. Kan man köpa ett sådant om ca 1 år? GTX 580, är inte det dubbelt så bra som 5770x2? det lär väl vara rejält mycket billigare än det är nu då? Kommer mitt 650 W Corsiar nätagg palla det? Vad säger ni?

Visa signatur

Asus P55 EVO,Corsiar TX 650w PSU, 8 GB Corsiar xms3 1600 Mhz, i5 750 @ 3.2 Ghz, Geforce GTX 570, cooler master elite.

Permalänk
Antielefant

Ska du inte byta förrän till hösten frågar du till hösten. 8-9 månader är extremt lång tid inom hårdvarubranschen, och innan dess väntar vi både en ny generation processorer och moderkort för båda lagen (Sandy Bridge och Bulldozer) samt en ny generation grafikkort (Kepler och Southern Islands).

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync