Uppgradera RAM i Macbook Air

Permalänk
Medlem

Uppgradera RAM i Macbook Air

Finns det möjlighet att uppgradera Air med mer minne i efterhand?

Permalänk
Avstängd

Nej.

Eller jo, för en fantasisumma.
Du kan nästan köpa en ny för priset för ny ram.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hjälpsam

Nya Macbook Air, nej, RAM är fastlött på moderkortet.

Gamla MBA, möjligt dock osäker.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Om man kollar på iFixits teardown på gamla MBA så verkar minnet fastlött på moderkortet även på denna.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk

det är inte ram som i huvudsak är begränsande på airen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boppleplutten:

det är inte ram som i huvudsak är begränsande på airen.

Nja, kör man 2gb ram kommer man säkerligen uppleva onödig swapping som man enkelt kommer ifrån med 4gb. Så jo, ram kan vara det som begränsar mest.

Permalänk

det är 4gb i airen numera.

nu har jag inte senaste utan förra generationen, men jag upplever inget problem med swapping... inte heller på första.. fast jag har haft SSD på båda mina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boppleplutten:

det är 4gb i airen numera.

nu har jag inte senaste utan förra generationen, men jag upplever inget problem med swapping... inte heller på första.. fast jag har haft SSD på båda mina.

Du bör köpa 4gb i den nya, det var lite av min poäng i inlägget. Den levereras med 2gb om man inte specar upp den. Och om man måste swappa så är det helt klart den största flaskhalsen i en macbook air.