Diskimage (Spegling av C:) hur fungerar det?

Permalänk
Avstängd

Diskimage (Spegling av C:) hur fungerar det?

Hej
har börjat tröttna på att behöva formatera om datorn nu då jag gjort detta 3 gånger på kort tid pgr av trasig hårdvara och lite annat.Jag gjorde en (vad jag tror) säkerhetskopia av hela hårddisken (C:SSD) på 160gb ~80gb använt utrymme

Kör windows 7 x64 ultimate

Dock så innehåller den säkerhetskopian en massa filer!Trodde den skulle göra en enda fil men så var inte fallet.Det verkar som att den speglat hela C: !

Dock undrar jag.Om jag nu vill ha tillbaks systemet som ligger i säkerhetskopian,hur gör jag då?
Säkerhetskopian ligger på en annan disk då den är rätt stor ~80gb

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det är ju grejen med en säkerhetskopia.. Hur gjorde du den?

Permalänk
Avstängd

Jag gjorde en säkerhetskopia.Ingen startskiva.Sen valde jag bägge partitionerna på SSD,n en på 100mb och en på ca 80gb och valde vart den skulle sparas.I det här fallet på min D: disk

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A