Permalänk
Medlem

ang. SSD

Först vill jag säga att jag är medveten om att det skrivits förr angående detta men jag tyckte mig inte hitta nån nyare information så därför skriver jag en ny tråd, ber om ursäkt om jag missat nåt.

Jag tänkte mig att köpa en SSD till min laptop, storlek nånstans mellan 60 och 80gb. Större känns inte så meningsfullt då det egentligen är win7 och nåt enstaka program som jag tänkt slänga in i den.

Jag blir inte klok på vad man ska köpa helt enkelt, OCZ verkar inte ha så bra discar enligt vissa test medan andra säger att de är helt ok. Corsair och Intel verkar ha toppdiscar i många test men jag får inte in i skallen vad skillnaderna är.

Kan någon hjälpa?

/H

Permalänk
Medlem

vilka specifika ssd's är det du pratar om?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

jag skulle isf rekommendera 80gb och det finns väl bara intels som har det (Inet.se SSDer

SSDs är ju väldigt snabba så är ju trots allt att välja mellan bra och lite bättre så man borde ju inte kunna välja för mycket fel vilket som...

Visa signatur

I just love PIE !

Permalänk
Medlem

Jag ska väl i ärlighetens namn säga att jag inte har full koll på de olika diskarna, vilket föranleder min fråga. Jag skulle gärna få konkreta tips om bra ssd. och gärna om det finns några större skillnader mellan de märken som finns på marknaden. Men det är alltså bara intel som kör 80, det är ju bra att veta iaf.

Permalänk
Medlem

vänta tills sweclockers gör sitt stora ssd test