Permalänk
Medlem

Vilken grön färg är det?

Visa signatur
Permalänk

Har missat det här projektet totalt

Kul att någon annan än jag väljer grönt ^^
Snyggt lackat btw, ser inte ut som om du har fått några rinningar.

Skrivet av Skarhed:

Vilken grön färg är det?

Fluorescerande Grön från biltema. Den jag använder i mitt projekt.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

En väldigt försenad update!

Nu var det dags för en liten update igen tycker jag. Datorn blev klar precis innan DH,
Har haft så pass mycket att göra och fick problem med bygget så jag fick inte tid till denna tråden.
Nu är iallafall 1.0 av denna datorn klar. Men blev verkligen inte nöjd så hade tänkt att Fortsätta modda
den efter Jul.

Problemen jag fick var att färgen tog slut och Moderkortet jag hade beställt pajjade efter några timmars användande. Fick Det nya moderkortet kvällen innan Dreamhack så hann inte ta några bilder. Sen misslyckades jag med att spraya en dekal på sidan som det slutade med att jag fick skrapa bort... så nu är det en svart ruta på högra sidoplåten...

Här kommer dock lite bilder (dock inte på den klara datorn):

Har tejpat dit mallen och ska precis börja måla.

Första lagret färg!

Efter några lager och en stunds torkande blev det såhär!

Men, såklart gföljde det med vit färg när jag drog bort mallen! detta hände på flera ställen.
Det slutade med att jag skrapade bort färgen från sidan av plåten... Kommer göra om den,
och då ska jag göra rätt

Mitt andra projekt var att byta den blåa Pwr Led'n till grön!

några lödningar senare och det ser ut såhär!

Nya LED'n på plats och det blev snyggt!

Här är delarna som sitter i datorn just nu! inte det bästa men helt klart tillräckligt!

V 2.0 - Framtidsplaner

Måla insidan och övriga delar av chassit vitt
Måla H50 vit
Måla 6870 kortet vitt med gröna detaljer
Måla Nätagget vitt
Måla alla kontakter gröna (molex, 24-pin, PCI-e etc.)
Ev. Minimera det röda på Asus Formula kortet
Skaffa vit och grön Sleeving
Sätta in mer dioder i chassit
Fixa Fist loggan på sidan
En till 140mm i fronten
Ljud känsliga lysrör/dioder

Kan börja efter Jul!

Visa signatur

Öl är gott och nyttigt.

Permalänk
Medlem

Fint Ser fram emot detta

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

Väntar med spänning! Ska bli coolt att se ett custom-målat 6870 samt en vit H50 också.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Har tänkt att Sätta dit en liten platta på undersidan av Grafikkortet (blir toppsidan när det är i datorn). Men har tänkt lite och kom fram till att det kanske inte är så bra, Kan det göra så att grafikkortet överhettas?

Vill ni ha bilder på hur datorn ser ut nu? eller ska jag vänta tills jag börjar modda igen efter jul?

Visa signatur

Öl är gott och nyttigt.

Permalänk
Medlem

bilder hur det ser ut atm

Permalänk
Medlem

Slänger upp en bild från DH lite fort. Kommer ta fler bilder när jag får tid!

Som ni ser Så är det en svart rand mellan sidoplåten och toppen som jag inte räknat med.
Men det ska fixas i V 2.0.

Citat:

Har tänkt att Sätta dit en liten platta på undersidan av Grafikkortet (blir toppsidan när det är i datorn). Men har tänkt lite och kom fram till att det kanske inte är så bra, Kan det göra så att grafikkortet överhettas?

För de som missade den posten

Visa signatur

Öl är gott och nyttigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swij:

Slänger upp en bild från DH lite fort. Kommer ta fler bilder när jag får tid!

http://i289.photobucket.com/albums/ll215/MapperSwij/PC-K62/PC...

Som ni ser Så är det en svart rand mellan sidoplåten och toppen som jag inte räknat med.
Men det ska fixas i V 2.0.

För de som missade den posten

den ser sjukt snygg ut och jag tkr att du ska ha kvar den svarta randen, men det är ditt val

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltiiz:

den ser sjukt snygg ut och jag tkr att du ska ha kvar den svarta randen, men det är ditt val

Hade tänkt att måla allt vitt! Om du kollar lite på listan så är dett i princip hela datorn förutom den svarta front mesh'en som ska målas... Och sen har jag inte visat andra sidan av den än, Den är helt förstörd!

Visa signatur

Öl är gott och nyttigt.

Permalänk
Medlem

håller med saltiiz, tycker att den svarta randen är extremt snygg, det blir liksom ett helt nytt djup på hela färgschemat

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att den svarta randen är snygg. Men ifall den andra sidan är förstörd så kanske det inte är så snyggt.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

Röstar för att du låter randen stanna där, förutsatt att den är lika snygg irl som på bilden.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk

Säger samma som de tre överstående: Behåll den svarta randen!!

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag säger dumpa den svartra randen. Det ser inte alls like snyggt ut IRL som på bilden, tycker jag.

Ser lite halvfärdigt ut med den..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Detta skall följas

Permalänk
Medlem

PC-K62: Bygglogg - Fas 2 påbörjad!

Efter att jag råkat ta sönder frontpanelen på Dreamhack winter så blev jag less på denna lådan och
gav helt enkelt upp. Men nu när Dreamhack summer är antågande och solen skiner så bestämde jag
mig för att fortsätta moddandet av mitt Dragonlord chassi. Jag hade tänkt att ta mig an punkterna i
V2-listan. Igår spray-målade jag hela chassit och nätagget vitt. Här kommer lite bilder.

Såhär såg det ut innan jag började.

baksidan visar spåren efter ett misslyckat stencil-projekt

Insidan, inte av-dammad på ett bra tag.

Hela datorn i bitar utspritt över min säng...

Note to self: Sätt inte H50 på att suga in luft utan dammfilter.

Slipat ner chassit och hårddiskburarna

Första lagret primer på burarna

Och ett lager på chassit

Det började regna lite så fick dra in chassit och hunden under trädet.

Några lager vit färg på chassit

Och några lager på burarna

till sist är chassit och nätagget vitmålade!

Nätagget blev bättre än förväntat

Nätagget och chassit

baksidan med nätagg

Till sist en bild med alla komponenter insatta.

Det som är kvar att göra nu är att:

  • Måla H50 vit

  • Måla 6870 kortet vitt med gröna detaljer

  • Måla alla kontakter gröna (molex, 24-pin, PCI-e etc.)

  • Minimera det röda på Asus Formula kortet

  • Skaffa vit och grön Sleeving

  • Fixa logga på sidan

  • En till 140mm i fronten

  • Diodlist Under datorn

Visa signatur

Öl är gott och nyttigt.

Permalänk
Hedersmedlem

Välkommen till klubben, kan det har något med att vita chassin är snygga

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Välkommen till klubben, kan det har något med att vita chassin är snygga

Har haft det vitt sen i höstas

Visa signatur

Öl är gott och nyttigt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swij:

Har haft det vitt sen i höstas

Inte insidan väl?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Inte insidan väl?

Iförsig :P... men det var vitt!

Visa signatur

Öl är gott och nyttigt.

Permalänk
Medlem

Härligt att du är på gång igen! Hoppas på lite mer fina updates!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Ze awesome.

När de lite mer unika moddarna som målning av moderkort dyker upp, då blir det riktigt awesome!
Tycker dock du borde byta ut ziljonerna lysrör mot lysdioder istället. Ger bättre sken, och mindre kabelkaoz att ta hand om. Dessutom känns det mer professionellt att ha hemmagjorde diodlister och det, än färdiga p12-rör.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Ze awesome.

När de lite mer unika moddarna som målning av moderkort dyker upp, då blir det riktigt awesome!
Tycker dock du borde byta ut ziljonerna lysrör mot lysdioder istället. Ger bättre sken, och mindre kabelkaoz att ta hand om. Dessutom känns det mer professionellt att ha hemmagjorde diodlister och det, än färdiga p12-rör.

Fun fact: Jag har inga rör

Visa signatur

Öl är gott och nyttigt.

Permalänk
Medlem

H50 och 6870

Nu har jag satt igång med att lackera min H50 och mitt 6870. Jag har suttit i någon
timme och maskerat alla komponenterna(det var klurigt). Men nu är de iaf klara för
lackering. Här kommer lite bilder från första delen. Håller på att lacka just nu så bilder
på det kommer senare.

Isärplockat utan att skruva bort en enda skruv! smidigt AMD.

Efter en massa pill har jag maskerat H50'n och dess 120 mm fläkt.

Märkte att det satt en lös klisterlapp på radialfläkten till 6870.

under den gömde sig denna loggan... undrar varför xfx bestämde sig för att gömma den.

Till sist var även radialfläkten klar för målning!

men eftersom jag inte fick loss den så får kortet också följa med på målningen

Visa signatur

Öl är gott och nyttigt.

Permalänk
Medlem

Nya bilder från H50 och 6870

Nu har jag hållit på i ett dygn med att lacka min H50 och mitt 6870.
Jag har stött på några problem men inga allvarliga. Här kommer lite bilder:

Under tiden lacken torkade så passade jag på att löda ihop 2 st Lysdiods-lister. Dessa ska
vara ljudaktiverade.

Blev rätt bra med 2 st serier med 4 lysdioder på en molex utan motstånd.

Den ena H50 fläkten fick sig ett lager färg, hoppas inte den ballar ur helt av den extra färgen.

H50 blev klar först av de jag målade. funderar på att lägga dit en logga på pumpen, men det
blir nog till V3.

'
Båda Lysdiods-listerna monterade på 2 diskreta ställen.

Skalet till mitt 6870, blev riktigt bra, håller på att lägga ett lager klarlack på det.

Det klurigaste var dessa fårorna, färgen ville inte fästa på åsarna så jag fick helt enkelt vända
kortet upp och ned och spraya underifrån...

Visa signatur

Öl är gott och nyttigt.

Permalänk
Medlem

Snabb uppdatering:

Såhär blev 6870 för tillfället, ska lacka gröna stripes på sidan och en ev logga

Hela högen i datorn, det enda som fattas är att fixa bort det fula röda från moderkortet ^^

Visa signatur

Öl är gott och nyttigt.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu blev det ju fel färg på grafikkortet, det är ju nvidia som är gröna

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Nu blev det ju fel färg på grafikkortet, det är ju nvidia som är gröna

Hahah tänkte samma sak
btw, kan man inte byta ut slagarna på H50n? Skulle ju vara sjysst att ha vita slangar.