Permalänk
Medlem

Bästa musen - MAXFPS

Vilken är den bästa musen, max 700:-, om man ska köpa den på maxfps.se?

Den ska vara ett pris i en tävling så storlek och andra generella saker blir svårt att ta hänsyn till eftersom man inte vet vinnarens preferenser.

Permalänk
Medlem

Qpad 5K skulle jag säga.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2579 - Razer DeathAdder RESPAWN

Enligt mig en utav de bästa mössen där ute!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Mionix naos 5000!

http://www.maxfps.se/product_list.aspx?action=search&searchva...

Jag undviker Razer pga deras dåliga kvalitets möss.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gely:

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2579 - Razer DeathAdder RESPAWN

Håller med. DeathAddern är bland dem bekvämaste mössen för gaming.

Har själv en SteelSeries XAI och tycker att SteelSeries produkter är överprissatta jämfört med deras funktioner. Så kör med DeathAddern, kan inte gå fel.

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem

Tycker Zowie EC1 är grymt bra. Fick den med min benq skärm och har inte släppt musen sen dess. Inga lull lull program, du kan ändra dpi under musen och den har 1000hz från scratch.
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3092

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gely:

Skrivet av phreec:

Håller med. DeathAddern är bland dem bekvämaste mössen för gaming.

Har själv en SteelSeries XAI och tycker att SteelSeries produkter är överprissatta jämfört med deras funktioner. Så kör med DeathAddern, kan inte gå fel.

Vill Ts ha en mus som går sönder efter 1 år så har jag inget att säga emot.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

NIL

Permalänk
Medlem

Naos eller 5K utan tvekan. Razer har ju den lägsta kvalitén på marknaden.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Bara för att du har haft otur/inte kan sköta dina möss betyder inte att Razer är skit.Har haft min DA i 4år nu utan problem.Däremot har jag haft otur med både Logitech(g5) och Steelseries (Ikari) som har slutat fungera som de ska efter bara några veckor,men jag säger inte att dom är skit för det.

Har du stora händer så skulle jag nog också rekomendera den här http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2025 Mycket råtta för pengarna!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Bara för att du har haft otur/inte kan sköta dina möss betyder inte att Razer är skit.Har haft min DA i 4år nu utan problem.Däremot har jag haft otur med både Logitech(g5) och Steelseries (Ikari) som har slutat fungera som de ska efter bara några veckor,men jag säger inte att dom är skit för det.

Har du stora händer så skulle jag nog också rekomendera den här http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2025 Mycket råtta för pengarna!

Aktivt användande med en razer går inte ihop (Ordentligt använd och inte misshandlad på något sätt). Vet inte hur mycket du har använt din men Jag har då aldrig vart med om så dålig kvalitet. Du kan ju fråga andra så får du ungefär samma svar som jag har.

Permalänk
Medlem

Jag älskar min Qpad 5k!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Håller med. Har själv en Razer Mamba (tror jag det är) och standarden känns lite sådär. Det värsta är hur scrollhjulet gnekar, mycket irriterande. "Bloatig" programvara. Inga fler Razer tror jag det blir, om inte priset skulle vara väldigt bra.

EDIT: Den kan ju såklart hålla i 10 år även fast det inte känns som det.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk

Det där stämmer inte för fem öre. Det är möjligt att den går sönder efter ett tag om man kastar musen i väggen/golvet titt som tätt, men om man inte gör det så håller den hur länge som helst. Har själv en Deathadder som jag köpte när musen släpptes, och den håller än idag. Lägg ner skitsnacket nu bara för att du gillar någon annan mus bättre.

ONT: De bästa mössen när det gäller komfort, prestanda och programvara är imo Logitech MX518 och Razer Deathadder. Jag har provat många möss i mina dagar som gamer, bland annat MS 3.0/1.1, Zowie EC1, Razer Lachesis/Imperator/Diamondback/Copperhead, Logitech G500. Skulle dock vilja känna på Qpad 5k och Mionix Naos 5000, har hört mycket gott om dessa möss.

Det bästa vore om du kunde åka någonstans och känna på mössen innan du köper. Lycka till!

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem

Usch på razer. Små möss och obekväma i handen.

Permalänk
Medlem

Aktivt användande med en razer går inte ihop (Ordentligt använd och inte misshandlad på något sätt). Vet inte hur mycket du har använt din men Jag har då aldrig vart med om så dålig kvalitet. Du kan ju fråga andra så får du ungefär samma svar som jag har.

Aktivt användande går väldigt bra ihop med DA.Själv så har jag aldrig varit med om så dålig kvalitet som SS Ikari,men jag skriver inte att den är skit då jag vet att många andra tycker den är bra.

Skulle jag fråga andra så skulle nog svaret bli att DA är en väldigt bra mus då den är mycket populär.

Att du inte gillar Razer produkter är helt ok,men försök inte inbilla andra att din smak/tycke är det enda rätta.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Det där stämmer inte för fem öre. Det är möjligt att den går sönder efter ett tag om man kastar musen i väggen/golvet titt som tätt, men om man inte gör det så håller den hur länge som helst. Har själv en Deathadder som jag köpte när musen släpptes, och den håller än idag. Lägg ner skitsnacket nu bara för att du gillar någon annan mus bättre.!

Det verkar som folk har blandade åsikter om razer. När jag köpte den så hade jag hört så mycket bra om den men det visade sig vara bullshit. hade den i ca 1 år dock gick klicken sönder efter ca 10 månader. Scrollen ballade nästan ur också.

"Det är möjligt att den går sönder efter ett tag om man kastar musen i väggen/golvet titt som tätt, men om man inte gör det så håller den hur länge som helst."

Jag är inte en lite unge som dampar sönder framför datorn när jag spelar. Visst blir jag arg iblan men har aldrig haft sönder nånting av min utrustning. Jag är mycket rädd om det eftersom det är nödvändigt vid datoranvändning. Trotts detta gick min Razer sönder. Förklara det? Daglig användning, Vänlig använd. Om jag själv får säga det så så är jag mer försiktig än andra.

"Lägg ner skitsnacket nu bara för att du gillar någon annan mus bättre.!"

Jag snackar inte skitsnack. Jag tar direkt efter mina egna och vänners erfarenheter. Även om jag inte skulle gillat en annan mus bättre så skulle jag kasta skit på razer.

Lite mer förtyglade. Jag känner inte någon som inte har haft problem med sin razer, Därefter kan jag återigen dra slutsaten = Skitkvalitet!.

Skrivet av tEan:

Att du inte gillar Razer produkter är helt ok,men försök inte inbilla andra att din smak/tycke är det enda rätta.

Försöker inte inbilla andra att jag tycker min smak är den ända rätta. Vart fick du det ifrån?

Permalänk
Inaktiv

5K är den bästa, om den är förstor för din han så gäller mionix naos 5000 ^^ -> http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2533

Permalänk
Medlem

Är väl ett ganska bra exempel på dina egna väldigt subjektiva åsikter ska gälla alla andra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Är väl ett ganska bra exempel på dina egna väldigt subjektiva åsikter ska gälla alla andra.

ändå så ser jag inte hur jag har uppmanat folk till att det ända jag säger måste vara rätt. Har inte folk rätt till en egen åsikt?

Permalänk
Medlem

Inte funderat på den nya Logitech musen ?

G400 med rea hos komplett . beställde 1 st själv

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=638445

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

ändå så ser jag inte hur jag har uppmanat folk till att det ända jag säger måste vara rätt. Har inte folk rätt till en egen åsikt?

Jo visst har de det,men när du skriver saker som "Vill Ts ha en mus som går sönder efter 1 år så har jag inget att säga emot" eller "Aktivt användande med en razer går inte ihop", så går dina uttalanden från att vara "av egen uppfattning" till att bli "så här är det ",även fast du motbevisats flera ggr om.

Alltså skriv gärna om dina egna upplevelser/erfarenheter men lämna "så här är det" tills du har fasta bevis för dina påståenden...tack

Ont: Ts,har du små händer/kör med clawgrip så kan jag verkligen rekommendera http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=807769 Mycket skön för clawgrip o ett väldigt trevligt pris.

Visa signatur

Permalänk

Det verkar som folk har blandade åsikter om razer. När jag köpte den så hade jag hört så mycket bra om den men det visade sig vara bullshit. hade den i ca 1 år dock gick klicken sönder efter ca 10 månader. Scrollen ballade nästan ur också.

"Det är möjligt att den går sönder efter ett tag om man kastar musen i väggen/golvet titt som tätt, men om man inte gör det så håller den hur länge som helst."

Jag är inte en lite unge som dampar sönder framför datorn när jag spelar. Visst blir jag arg iblan men har aldrig haft sönder nånting av min utrustning. Jag är mycket rädd om det eftersom det är nödvändigt vid datoranvändning. Trotts detta gick min Razer sönder. Förklara det? Daglig användning, Vänlig använd. Om jag själv får säga det så så är jag mer försiktig än andra.

"Lägg ner skitsnacket nu bara för att du gillar någon annan mus bättre.!"

Jag snackar inte skitsnack. Jag tar direkt efter mina egna och vänners erfarenheter. Även om jag inte skulle gillat en annan mus bättre så skulle jag kasta skit på razer.

Lite mer förtyglade. Jag känner inte någon som inte har haft problem med sin razer, Därefter kan jag återigen dra slutsaten = Skitkvalitet!.

Försöker inte inbilla andra att jag tycker min smak är den ända rätta. Vart fick du det ifrån?

Som du ser så stämmer inte din slutsats överens med verkligheten och därför behöver du inte skriva massa strunt. Om alla på forumet höll med dig så hade det varit en sak, men folk har sagt emot dig gång på gång så lägg ner skitsnacket. Du får gärna tycka att det är dålig kvalitet på deras produkter, men du behöver inte citera alla som skriver motsatsen och säga att dom har fel.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Jo visst har de det,men när du skriver saker som "Vill Ts ha en mus som går sönder efter 1 år så har jag inget att säga emot" eller "Aktivt användande med en razer går inte ihop", så går dina uttalanden från att vara "av egen uppfattning" till att bli "så här är det ",även fast du motbevisats flera ggr om.

Alltså skriv gärna om dina egna upplevelser/erfarenheter men lämna "så här är det" tills du har fasta bevis för dina påståenden...tack

Var nog lite otydlig när jag skrev det.

"Aktivt användande med en razer går inte ihop (Ordentligt använd och inte misshandlad på något sätt)" (av mig) Just den delen menade jag med egen erfarenhet. Det är också det jag menar på att musen gick sönder efter 1 år, att det inte går ihop. (det borde hålla enligt mig. Den kostade ändå ca 700kr)

Så jag tycker inte att jag har sagt att "Såhär är det" utan mera "såhär blev det för mig" och jag rekommenderar dom inte.

Ang motbevis/bevis så finns det både och. Jag ser det som att en större del av dom som köper just razer har problem med dom.

Som du ser så stämmer inte din slutsats överens med verkligheten och därför behöver du inte skriva massa strunt. Om alla på forumet höll med dig så hade det varit en sak, men folk har sagt emot dig gång på gång så lägg ner skitsnacket .

Jag förstår inte dit argument riktigt. Alla tycker inte som mig, Sant. Men flera håller också med mig?

Permalänk

Var nog lite otydlig när jag skrev det.

"Aktivt användande med en razer går inte ihop (Ordentligt använd och inte misshandlad på något sätt)" (av mig) Just den delen menade jag med egen erfarenhet. Det är också det jag menar på att musen gick sönder efter 1 år, att det inte går ihop. (det borde hålla enligt mig. Den kostade ändå ca 700kr)

Så jag tycker inte att jag har sagt att "Såhär är det" utan mera "såhär blev det för mig" och jag rekommenderar dom inte.

Ang motbevis/bevis så finns det både och. Jag ser det som att en större del av dom som köper just razer har problem med dom.

Jag förstår inte dit argument riktigt. Alla tycker inte som mig, Sant. Men flera håller också med mig?

Du skrev med andra ord att alla Deathadders går sönder inom 1 år, vilket är falskt. Jag tycker det är märkligt hur Deathaddern kan ha hållit så bra för mig och massa andra under flera år men för dig håller den inte ens 12 månader. Måndags-ex?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du skrev med andra ord att alla Deathadders går sönder inom 1 år, vilket är falskt. Jag tycker det är märkligt hur Deathaddern kan ha hållit så bra för mig och massa andra under flera år men för dig håller den inte ens 12 månader. Måndags-ex?

Nej läs igen. Jag förtydligade att det var min erfarenhet att Razer möss brukar gå sönder efter ca 1 år.

Om det är intressant så var min inte en DA utan en diamondback 3g. Dock känner jag folk som har haft problem med Da också.

End of Story?...

Permalänk

Nej läs igen. Jag förtydligade att det var min erfarenhet att Razer möss brukar gå sönder efter ca 1 år.

Om det är intressant så var min inte en DA utan en diamondback 3g. Dock känner jag folk som har haft problem med Da också.

End of Story?...

Haha, du är då för skön. Du har uppenbarligen ingen aning om hur Deathadder är som mus, hur kan du då påstå att det är skit? Pga att din gamla Diamondback gick sönder?

Jepp, end of story.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du vill ha en bra och skön dator mus ta en 5k Qpad, själv har jag en Razer Naga och det är dog den bästa musen jag har haft hittils. Annars har jag haft en gammal Logitech som har fungerat i sisådär 5 år. Men nu blev den dålig så köpte Razer Naga för har hört mycket bra om den! Kvaliteen känns riktigt bra och känns skön i handen.
/Alex

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)