Värt att köpa HD5970 för 3000:-?

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Hehe, i like that. You'r like me.

Men ärligt, denna tråd handlar om HD 5970. Varför la du in länken här?

Har ju varit med i diskussionerna i denna tråd...så varför inte...vi Sweclockare kan behöva andra nyheter än hårdvarunyheter ifrån turkiska Donanimhaber...
Annars blir vi ju helt insnöade;)
Dessutom är det lite mjukvarurelaterat...då gamle Fidel är med i Call of Duty Black Ops:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Just så är det...du är den första som förstått...det är nämligen min favoritdrink!
Du är kung!

Hah, du har god smak, med andra ord Görs med fördel på Captain Morgan, om du frågar mig!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Eller på 7 årig Havanna club...även det för att reta folk som tycker att den är för fin för att blanda drinkar på:)

Edit: Nu får vi snart börja prata 5970 igen...innan vi får en varning av någon moderator.
Det vore alldeles för sent för på kvällen en datornörd som mig själv att bli upphetsad genom att bryta mot forumets regler:)
Nästan som att köra mot rött eller att pressa familjebilen till max på motorvägen och då bryta mot hastighetsbegränsningen...(känner hur hornen börjar växa fram).

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

denna tråden blev längre än väntat ^^

Visa signatur

En dator

Permalänk
Webhallen

Ny information:

Alla kort är nu uppbokade och som vi tidigare sagt går det inte att få tag på fler tyvärr.
Produkten göms nu på sidan för att det inte ska bli några missöden med folk som bokar men sedan inte kan få något kort.
Ni som bokat innan 2011-08-14 01:00 (natten mellan lördag och söndag) ska, som det ser ut nu, få era kort.

Priset:
Det som står på er orderbekräftelse gäller. (dvs 2990 för ett kort, 4990 för ett par och så några få undantag som lyckades beställa till annat pris vilket vi kommer att stå fast vid som vi tidigare lovat)

Leverans:
Leverans till huvudlagret blir enligt senaste informationen på fredag.
Leverans hem blir någon dag senare, likaså leveranserna till butikerna.
MEN så att alla är med på noterna: vi flyttar vårt huvudlager den kommande helgen och det här kan innebära visa förseningar i hanteringen. Vi öppnar sedan upp på måndag som vanligt igen. Med andra ord finns det lite risk att det här drar ut på tiden någon extra dag.

Känner ni att ni inte vill vänta den här tiden så går det givetvis utmärkt att avbeställa er order genom att höra av er till vår kundtjänst.

Viktig information kring garantin:
Eftersom det här en begränsad leverans av produkter kommer vi inte att kunna erbjuda utbyte eller reparation av korten helt enkelt eftersom det inte finns möjlighet för varken det enda eller det andra.
Det vi kommer att kunna göra om det är fel på produkten är att erbjuda återbetalning.
(Hade vi haft några andra alternativ så hade vi såklart erbjudit det men i dagsläget finns det inga andra möjligheter.)

Samma sak här, faller det inte er i smaken så går det givetvis bra att avbeställa.

(Jag uppdaterar kontinuerligt denna tråd med leveransinformationen så får ni det direkt från mig istället för att behöva ringa/maila kundtjänst.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxX watercooling:

denna tråden blev längre än väntat ^^

Fler o fler inser vilken bra deal det är kommer bli tight i mitt bygge, har 36 cm vägg till vägg.. o de går inte att flytta på..

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem

Tja webhallen, jo jag bokade ett 5970 för 2 timmar sedan, du menar att jag inte kommer få nu eftersom 65% som ni får in är redan uppbokade. Men skulle nån avboka blir jag först i tur då eller lägger ni in den igen så jag måste göra om min beställning igen?

Mvh

Visa signatur

Ryzen 7 5800X @ 4.8Ghz - Cooler Master ML240L RGB V2 | ASUS RTX 3080 TUF OC | 32GB DDR4 3600Mhz Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 1TB Samsung 860 EVO | Seasonic FOCUS GX 850W | Kolink Observatory RGB Svart | Windows 10 - 64bit | Asus MG248QR 144hz

Permalänk
Medlem

Om någon har beställt 2st men bara vill ha ett av dem, PMa mig! Helst i Sthlm. Måste bara hem och kolla så att kortet går in i chassit.

EDIT: Kortet passar perfekt i chassit efter lite modifiering, så om det är någon i Sthlm som har köpt en bundle och vill dela, skicka ett PM!

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Webhallen

OBS: senaste infon: #11261503

Skrivet av SolidR:

Tja webhallen, jo jag bokade ett 5970 för 2 timmar sedan, du menar att jag inte kommer få nu eftersom 65% som ni får in är redan uppbokade. Men skulle nån avboka blir jag först i tur då eller lägger ni in den igen så jag måste göra om min beställning igen?

Mvh

Hej alla som har beställt bör få sina kort som det ser ut nu. Jag stoppade precis systemet från att ta emot fler beställningar.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

[QUOTE="furuliden;11256884"]

Skrivet av XxX watercooling:

Wtf, ser du inte att det är finska? Ryska har ett helt annat alfabet, det kallas för det kyrilliska alfabetet.

HAHA har adam verkligen sagt sådär !?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

va inget.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av anon160366:

fan fan fan, att man ännu en gång missar nåt sånt
om någon har beställt och ångrat sig, eller beställt 2 och vill bara ha den ena hör av dig gärna. bor i GBG.

Missar?

Det är ju samma pris fortfarande, bara att beställa

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Missar?

Det är ju samma pris fortfarande, bara att beställa

Testa att läsa några inlägg upp.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Testa att läsa några inlägg upp.

sedär sedär

Btw, jobbar han/hon från webhallen nattetid en helg?:s

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

sedär sedär

Btw, jobbar han/hon från webhallen nattetid en helg?:s

Tja, hade jag en välbesökt webbutik hade jag haft koll på den dygnet runt.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Skrivet av anon160366:

fan fan fan, att man ännu en gång missar nåt sånt
om någon har beställt och ångrat sig, eller beställt 2 och vill bara ha den ena hör av dig gärna. bor i GBG.

Compassion har efterlyst någon i GBG att dela med... säkert ett tiotal gånger i tråden...han har blivit övergiven minst 5 gånger:(
Ett tips mät din låda innan du bestämmer dig:).

Hittar han ingen får jag väl söka visum för utresa ifrån Skåne och åka upp för att köpa ett av honom.
Kanske bjuder han även på en perfekt Fidel Castro...med Captain Morgan...I can be one of the four guys...:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Compassion har efterlyst någon i GBG att dela med... säkert ett tiotal gånger i tråden...han har blivit övergiven minst 5 gånger:(
Ett tips mät din låda innan du bestämmer dig:).

Hittar han ingen får jag väl söka visum för utresa ifrån Skåne och åka upp för att köpa ett av honom.
Kanske bjuder han även på en perfekt Fidel Castro...med Captain Morgan...I can be one of the four guys...:)

Captain isthe only thing:p haha samlar på flaskorna när jag druckit upp dem x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ny information:

Alla kort är nu uppbokade och som vi tidigare sagt går det inte att få tag på fler tyvärr.
Produkten göms nu på sidan för att det inte ska bli några missöden med folk som bokar men sedan inte kan få något kort.
Ni som bokat innan 2011-08-14 01:00 (natten mellan lördag och söndag) ska, som det ser ut nu, få era kort.

Priset:
Det som står på er orderbekräftelse gäller. (dvs 2990 för ett kort, 4990 för ett par och så några få undantag som lyckades beställa till annat pris vilket vi kommer att stå fast vid som vi tidigare lovat)

Leverans:
Leverans till huvudlagret blir enligt senaste informationen på fredag.
Leverans hem blir någon dag senare, likaså leveranserna till butikerna.
MEN så att alla är med på noterna: vi flyttar vårt huvudlager den kommande helgen och det här kan innebära visa förseningar i hanteringen. Vi öppnar sedan upp på måndag som vanligt igen. Med andra ord finns det lite risk att det här drar ut på tiden någon extra dag.

Känner ni att ni inte vill vänta den här tiden så går det givetvis utmärkt att avbeställa er order genom att höra av er till vår kundtjänst.

Viktig information kring garantin:
Eftersom det här en begränsad leverans av produkter kommer vi inte att kunna erbjuda utbyte eller reparation av korten helt enkelt eftersom det inte finns möjlighet för varken det enda eller det andra.
Det vi kommer att kunna göra om det är fel på produkten är att erbjuda återbetalning.
(Hade vi haft några andra alternativ så hade vi såklart erbjudit det men i dagsläget finns det inga andra möjligheter.)

Samma sak här, faller det inte er i smaken så går det givetvis bra att avbeställa.

(Jag uppdaterar kontinuerligt denna tråd med leveransinformationen så får ni det direkt från mig istället för att behöva ringa/maila kundtjänst.)

Ni skriver att det är en begränsad leverans som vi alla här på forumet förstår & att ni inte kan erbjuda utbyte eller reparation eftersom det inte finns möjlighet & det förstår vi också eftersom ni inte kan få tag i fler kort. MEN:
"Det vi kommer att kunna göra om det är fel på produkten är att erbjuda återbetalning"
"Hade vi haft några andra alternativ så hade vi såklart erbjudit det men i dagsläget finns det inga andra möjligheter.)"

Gör inte ni som andra internetbutiker & erbjuder kunden en likvärdig produkt och, eller, återbetalning? Eller om kunde vill så kan han lägga en mellanskillnad & ta ett dyrare kort?

Permalänk
Skrivet av Duveke:

Ni skriver att det är en begränsad leverans som vi alla här på forumet förstår & att ni inte kan erbjuda utbyte eller reparation eftersom det inte finns möjlighet & det förstår vi också eftersom ni inte kan få tag i fler kort. MEN:
"Det vi kommer att kunna göra om det är fel på produkten är att erbjuda återbetalning"
"Hade vi haft några andra alternativ så hade vi såklart erbjudit det men i dagsläget finns det inga andra möjligheter.)"

Gör inte ni som andra internetbutiker & erbjuder kunden en likvärdig produkt och, eller, återbetalning? Eller om kunde vill så kan han lägga en mellanskillnad & ta ett dyrare kort?

Vad är problemet? får du återbetalning kan du ju köpa ett nytt kort varsomhelst ändå liksom?

Permalänk
Medlem

Oj då. Det gick minsan allt ruskigt snabbt!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Compassion har efterlyst någon i GBG att dela med... säkert ett tiotal gånger i tråden...han har blivit övergiven minst 5 gånger:(
Ett tips mät din låda innan du bestämmer dig:).

Hittar han ingen får jag väl söka visum för utresa ifrån Skåne och åka upp för att köpa ett av honom.
Kanske bjuder han även på en perfekt Fidel Castro...med Captain Morgan...I can be one of the four guys...:)

Hah, en perfekt castro blandar jag, men det är folk på tråden om kortet igen. Nu ska jag dock ha en liten handpenning för att hålla kortet, så vi får se hur seriösa folk är, det borde ge sig de närmaste dagarna Intressenter får helt enkelt ställa sig i kö

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Duveke:

Gör inte ni som andra internetbutiker & erbjuder kunden en likvärdig produkt och, eller, återbetalning? Eller om kunde vill så kan han lägga en mellanskillnad & ta ett dyrare kort?

Om du får pengar tillbaka så kan du ju såklart lägga till mer pengar och köpa ett dyrare kort. Vi kommer inte vägra att låta dig handla något annat.

Men angående likvärdig produkt så finns det inte direkt något likvärdigt att byta mot just nu. Om det finns något annat grafikkort i vårt lager med motsvarande pris/funktionalitet/prestanda vid det tillfälle ett kort går sönder så kan man ju såklart titta på att byta mot det.
Det är något som vår kundtjänst/RMA tar ställning till om eller när det händer.

Vi vet ju dock av erfarenhet att en viss mån av avbokningar brukar ske och vi jobbar på att försöka få tag i ett fåtal kort till. Förhoppningsvis kan vi använda detta som en buffert vid eventuella garanti- eller reklamationsärenden.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

ifall nån beställt 2 men bara vill ha 1 PM mig.

Permalänk

lol ångrade mig, blir 2st 560 eller 1 580 ist

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Men ett 580 presterar väl bättre än ett 5970?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkes:

Men ett 580 presterar väl bättre än ett 5970?

Bara i väldigt höga upplösningar.

http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1029162-vart-att-...

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Antingen det eller den kubanska advokaten/kommunisten/gerillaledaren:P

Glöm inte massmördaren. Fast det kanske klingar fel i alla hippa snorvalpar som bär hans blodbestänkta tryne på sina t-shirts.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Glöm inte massmördaren. Fast det kanske klingar fel i alla hippa snorvalpar som bär hans blodbestänkta tryne på sina t-shirts.

Det är väl oftast Che Guevara som blir t-shirttryck? Men nu gällde det ju faktiskt drinken och inte diktatorn

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Nu snackas det ju dock om 5970 som är snabbare än både 6950 och 6970 eftersom det har dubbla GPU.

Snackar o snackas, det är ett faktum.

Sen är frågan huruvida 5970 är att föredra över exempelvis 2x6870 etc.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Skrivet av Lösbonde:

Snackar o snackas, det är ett faktum.

Sen är frågan huruvida 5970 är att föredra över exempelvis 2x6870 etc.

Det enda läget då 5970 är att föredra framför 6870 crossfire är väl om man saknar crossfirestöd på brädan, har för få portar eller uppgraderar från något mycket dåligt och får ett galet bra erbjudande?

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3