Permalänk
Medlem

BF3 Q6600 värt det?

Sitter på en 775 plattform och vill vänta lite med uppgradering av nytt system. Nu kommer juh BF3 och jag sitter på en e8400 och funderar på om jag skaffar mig en beggad q6600 istället kommer det boosta prestandan något nämnvärt. Kan juh tillägga att jag kommer överklocka den isf.

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört så är en Quadcore att rekommendera till BF3 så du borde få ut en prestandaökning utav det.

Permalänk
Hedersmedlem

Får du den billigt så kanske, men annars nej.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

För Battlefield 3 blir det antagligen en bra prestandaökning(BC2 älskade fyra kärnor), men i de spel som inte utnyttjar mer än två kärnor skulle ju Q6600 vara långsammare

Permalänk

Q6600 brukar ju klocka rätt bra. Har du bara en ok kylare borde det gå att nå 3 GHz rätt smärtfritt.. och en quadcore på 3GHz även om den e lite äldre borde ju ge rätt bra kräm.
Om du däremot får tag på något ur 8xxx eller 9xxx serien (t ex 9550) så är ju de ganska mkt bättre..

Visa signatur

Kaffe, bullar och choklad!

Permalänk
Medlem

Beror helt och hållet på priset.
Q6600 Skulle nog ge det en hyffsad förbättring beroende på vilket grafikkort du använder dig utav, ytterligare ett allternativ är om du kan hitta något am2+ moderkort och en passande am2+/am3 processor beggagnat vilket kan vara ett bättre allternativ beroende på pris givetvis.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Q6600 kommer helt klart öka prestandan, har updaterat två datorer från dual core till quad "dock bara phenom 2 quads och athlon quads" och det har blivit sjukt mycket bättre prestanda i många spel, typ badcompany 2 och gta 4.

Som sagt hittar du en riktigt billigt så ska du självklart slå till, eller möjligtvis väntat till bulldozer.

Permalänk
Medlem

Ok får se vad jag hittar för nått billigt. Q9XXX är svåra o få tag på o ganska mycket dyrare. Jag vill lägga så lite pengar som möjligt när BF3 kommer för att sedan uppgradera hela burken.
Har dock bara ett GTX260 just nu frågan är om det kommer stå sig något?