Permalänk
Medlem

Råd till speldator

Hej!

Sitter och funderar på att köpa mig en ny dator och har suttit och knåpat lite på hur en sådan skulle kunna se ut. Det här är det som jag kommit fram till skulle passa mig bäst just nu med den budgeten jag har:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/909107/2011-09-25

Borde allt detta funka bra tillsammans eller är det något jag missat/bör ändra?

//Fysme

Permalänk
Skrivet av Fysme:

Hej!

Sitter och funderar på att köpa mig en ny dator och har suttit och knåpat lite på hur en sådan skulle kunna se ut. Det här är det som jag kommit fram till skulle passa mig bäst just nu med den budgeten jag har:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/909107/2011-09-25

Borde allt detta funka bra tillsammans eller är det något jag missat/bör ändra?

//Fysme

Ser bra ut i de stora hela!
Dock är de billigare att köpa ett färdigt paket med två stycken 4gb ramminnen...blir någon hundring mindre än att köpa två lösa.
Sen tänkte jag bara höra varför du valt define mini chassit, då standardstorleken kostar typ en hundring mer?
Standardstorleken gör de ju enklare till uppgraderingar i framtiden med kanske SLI eller liknande...
Sen när du sparar in en hundring på ramminnena kan du ju lägga de på chassit:P

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Sen när du sparar in en hundring på ramminnena kan du ju lägga de på chassit:P

När man ändå håller på kan man ju byta upp sig till ett ATX-moderkort för samma pris. Om man skaffar ATX-chassi, menar jag.

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Skrivet av Cyklar.:

När man ändå håller på kan man ju byta upp sig till ett ATX-moderkort för samma pris. Om man skaffar ATX-chassi, menar jag.

Precis, de också. Ser egentligen ingen anledning att bygga en spelmaskin med m-atx och mini chassi, om man inte har extremt lite plats hemma för ett normaltstort. Finns bara fördelar med atx då de oftast har fler egenskaper och utbyggnadsmöjligheter och går att hitta för samma pris som m-atx. Sen främjar ju också ett större chassi luftflödet bland komponenterna vilket alltid är positivt!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Precis, de också. Ser egentligen ingen anledning att bygga en spelmaskin med m-atx och mini chassi, om man inte har extremt lite plats hemma för ett normaltstort. Finns bara fördelar med atx då de oftast har fler egenskaper och utbyggnadsmöjligheter och går att hitta för samma pris som m-atx. Sen främjar ju också ett större chassi luftflödet bland komponenterna vilket alltid är positivt!

Kunde inte sagt det bättre !

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem

Tack för synpunkterna! Jag gjorde som ni föreslog och bytte ut moderkort, minnen samt chassi:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/909142/ny-dator

Detta borde funka bra för mina behov.

Permalänk
Skrivet av Fysme:

Tack för synpunkterna! Jag gjorde som ni föreslog och bytte ut moderkort, minnen samt chassi:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/909142/ny-dator

Detta borde funka bra för mina behov.

Varför bytte du till core chassit? Du tappar ju alla bra ljuddämpnings egenskaper som r3 chassit har, plus de stilrena utseendet...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301