SSD:n har försvuinnit från uefi

Permalänk
Medlem

SSD:n har försvuinnit från uefi

Först och främst, det här skrivs från mobilen så der kan finnas ett antal stavfel...
Jag har fått problem med min SSD. Jag köpte en corsair force 120gb från inet i mars i år tillsammans med en ASRock p67 extreme6. Jag har kört den i ACHI läge som systemdisk med windows 7 som OS.
För ca 1 månad sen krashade disken. Filerna gick inte att rädda (varken via annat windows eller via linux). Efter många om och men kunde jag formatera den med hjälp av DBAN. Nu har den krashat igen och går den här gången inte att finna i bios. Har testat olika kablar och ingångar, ide och achi samt växlat mellan de olika sata-kontrollerna. Dem syns inte. Ska imorgon testa på en annan dator. Övriga hårddiskar/optiska enheter går.att finna.

Har ni några förslag på orsak eller lösningar? Moderkortet som spökar eller är SSD:n dålig?

En svår krash är irreterand nog. Börjat bli less

Permalänk
Avstängd

Samma sak hände min F60 häromdagen, inköpt från augusti 2010.

Det slutade med RMA.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Samma sak hände min F60 häromdagen, inköpt från augusti 2010.

Det slutade med RMA.

Samma för mig med en F60. Hände för tre veckor sen, inköpt i november 2010. Fick en ny disk ganska snabbt av inet

Permalänk
Medlem

Om man genomför en rma, vet ni hur de hanterar diskarna då? När jag solt eller gett bort hårddiskar brukar jag skriva över datan ett antal gånger för att skydda den information som är min. I det här.fallet kommer det självklart inte att gå då den bedömt är trasig (och troligtvis även är det inet).
Någon som vet?

Permalänk
Skrivet av vitamin:

Om man genomför en rma, vet ni hur de hanterar diskarna då? När jag solt eller gett bort hårddiskar brukar jag skriva över datan ett antal gånger för att skydda den information som är min. I det här.fallet kommer det självklart inte att gå då den bedömt är trasig (och troligtvis även är det inet).
Någon som vet?

Innehållet packeteras i en rar-fil och postas på din facebook-wall

Visa signatur

31337