Dark Souls - nästa Demons Souls!

Permalänk
Inaktiv

jag spelar inte online pga att en kille kom in och döda mig hela tiden och han hadde Ring of Fog på sig, fatta inte hur han kunde bara invadera mig hela tiden så efter 4 gången så loga jag bara ut, inte så kul att komma 20m sen bli invaderad om och om igen,

Permalänk
Medlem

Bara så att du vet så kan du endast bli invaderad om du är i mänsklig form, samma sak gäller om du skall frammana folk.

Om har dött en gång så kommer du inte att ha några problem med detta om du inte väljer att bli människa igen, vilket är lite onödigt om du inte vill bli invaderad. Att vara människa är dock lockande eftersom vissa saker endast händer då, tex att du blir invaderad av NPC Phantoms som Kirk the Knight of Thorns vars rustning du kan få om du dänger honom tre gånger.

Något att tänka på är att vissa platser kommer att dra till sig andra spelare om du går in i området (i mänsklig form dvs), som tex området innan Great Gray Wolf Sif i Darkroot Garden där alla som har en specifik ring(verkar också fungera med Ring of Fog) kommer att frammanas till din värld för att ta ihjäl dig, eller Anor Londo där det också finns en ring för att frammana folk, men endast till de världar där solen har släckts...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Bara så att du vet så kan du endast bli invaderad om du är i mänsklig form, samma sak gäller om du skall frammana folk.

Om har dött en gång så kommer du inte att ha några problem med detta om du inte väljer att bli människa igen, vilket är lite onödigt om du inte vill bli invaderad. Att vara människa är dock lockande eftersom vissa saker endast händer då, tex att du blir invaderad av NPC Phantoms som Kirk the Knight of Thorns vars rustning du kan få om du dänger honom tre gånger.

Något att tänka på är att vissa platser kommer att dra till sig andra spelare om du går in i området (i mänsklig form dvs), som tex området innan Great Gray Wolf Sif i Darkroot Garden där alla som har en specifik ring(verkar också fungera med Ring of Fog) kommer att frammanas till din värld för att ta ihjäl dig, eller Anor Londo där det också finns en ring för att frammana folk, men endast till de världar där solen har släckts...

Jo, jag vet att det bara händer när man är mänsklig. Men fick lov att bli mänsklig för att "kindla", lite drygt att jag skulle bli invaderad för första gången i början av spelet, när jag spelar som Deprived.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Så bra! Ska bli skönt att slippa det.

Btw. Jag började på en ny karaktär igår, Deprived, och blev invaderad för första gången.
Jag hade inte en chans... Hur fungerar matchmaking egentligen? Den jag mötte hade mycket bättre items och var garanterat på högre level.

verkar finnas en formel för detta: "Wait… so ANY player can invade me, given the right conditions?

No. To prevent gross irregularities in Soul Level between competitors, the game uses a formula to determine a range of levels which can invade your world, and vice-versa. The invader, or client level must be 10% above or below the host’s level. The following formula will determine the level of invader (or host) you may face.

(LC x 1.1) ≥ LH ≥ (LC x 0.9)

where is LC the level of the client and LH is the level of the host.

remark: This does not seem to be the case. At Slvl 140 I am frequently invaded by players much weaker than me (est. 100 levels lower).

Note: as the person above said i was soul level 23 and invaded someone who was SL14 and i befriended him and helped him kill boss after and i was in Path of the Dragon covenant and he was not.

Further Note: To further support the people above me's cases, I was SL 15 and attempted to invade at the Belfly Gargoyle's and the person I invaded was SL 109."

http://darksouls.wikidot.com

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

vart har ni gått efter att ni dödat de två gula bossarna (smough nåt) ?. Jag försökte gå till the archives men där stod en super gris av stål och väntade på mig, jag gör patetiska 30 i skada på han med mitt +4 lightning spear, förslag nån?

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Har du varit "i tavlan"? Painted world of Ariamis? Det är en sidovärld egentligen men jag tyckte den var väldigt rolig. Annars är det väl Catacombs -> Tomb of Giants som gäller? Där bör du ha ett Divine-vapen annars för du problem med skelett-fiender som inte dör.

Permalänk
Skrivet av Rumpel:

vart har ni gått efter att ni dödat de två gula bossarna (smough nåt) ?. Jag försökte gå till the archives men där stod en super gris av stål och väntade på mig, jag gör patetiska 30 i skada på han med mitt +4 lightning spear, förslag nån?

Det är bara två stycken av grisarna och dom respawnar inte. Dom är ganska sega så du kan dodga dom och gå runt och slå några slag tills du har tagit kål på dom. Det tar några minuter per gris men sen så är det fritt fram

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Har du varit "i tavlan"? Painted world of Ariamis? Det är en sidovärld egentligen men jag tyckte den var väldigt rolig. Annars är det väl Catacombs -> Tomb of Giants som gäller? Där bör du ha ett Divine-vapen annars för du problem med skelett-fiender som inte dör.

Har varit där och dödat bossen och kuttat av hennes svans, håller på att ta mig till tomb of giants, har dödat bossen och fallit ner och dött i mörkret ett gäng med gånger :S

Skrivet av MrTelefon:

Det är bara två stycken av grisarna och dom respawnar inte. Dom är ganska sega så du kan dodga dom och gå runt och slå några slag tills du har tagit kål på dom. Det tar några minuter per gris men sen så är det fritt fram

Har dödat en och när jag såg en andra tappade jag modet lite hehe, skönt och veta att man inte behöver göra mördargrisarna varje gång, får bli de sedan tror jag :).

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rumpel:

Har varit där och dödat bossen och kuttat av hennes svans, håller på att ta mig till tomb of giants, har dödat bossen och fallit ner och dött i mörkret ett gäng med gånger :S
.

Lägg en massa meddelanden på ramper där du vet att det är säkert att gå, sen är det bara att springa på om man skulle råka att dö. Du kommer att stöta på "Patches" där nere. Låt han knuffa ner dig från klippan. Där nere hittar du en lampa som du kan lysa upp med.

Permalänk
Medlem

Gå långsamt, fungerar fint för mig.

Skrivet av Rumpel:

vart har ni gått efter att ni dödat de två gula bossarna (smough nåt) ?. Jag försökte gå till the archives men där stod en super gris av stål och väntade på mig, jag gör patetiska 30 i skada på han med mitt +4 lightning spear, förslag nån?

Har du hämtat bägaren som du får av Gwynevere och tagit den till Frampt? Om du har gjort det så bör Frampt ha sagt åt dig att hitta och besegra Nito, the Gravelord, Seath the Scaleless och någon annan boss(kommer inte ihåg om han specifikt pekar på The Bed och Chaos eller om han bara säger att man ska dra till Lost Izalith), för att sedan komma tillbaka och placera dem i bägaren.

Med andra ord finns det tre platser du kan dra till för att fortsätta:

Tomb of Giants - Här nere hittar du Nito, the Gravelord, som är dryg som fan(skelett fan överallt)

Demon Ruins - Där du tar dig igenom och besegrar Fire Sage Demon, Centipede Demon och sist The bed of Chaos när du tar dig vidare till Lost Izalith, som är boss som är så otroligt dryg om man inte vet vad man ska göra så det är inte sant.

The Dukes Archives - Där du hittar Seath the Scaleless

Permalänk
Inaktiv

lite tråkigt nu har bara Nito och sista bossen kvar nu =/ 80tim spel tid, har gjort allt jag har hitta och modda en massa vapen. det enda jag ångra var att snacka med masken först, innan man dödar 4 kings så jag missa att gå med i Darkwraith och fixa rustingen =/

Permalänk
Medlem

Hur har ni gått från vapen till vapen? jag har gått broad sword -> drake sword (ända in i sens fortress) -> lightning spear som jag har uppgraderat till +4 just nu (är i dukes archives / tomb of giants). Tycker det är lite trist att jag gör mer skada med den än med vapen som är smidda av bossars själar etc. Slår ju hårdare med spjutet än med svärdet man får av nitos convant :/. Kör rätt mkt str / dex haar 28 / 22 tror ja, är inte helt nöjd hmm...

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Inaktiv

jag kör med Quelaag's Furysword +5 (mot allt annat) eller Greatsword of Artorias +4 (mot undead), Longbow +10 och Tower Shield +10. Gold-Hemmed Black Set så jag kan rulla och springa fort

Permalänk
Medlem

Körde med vanliga Straight Longsword ända fram till Darkroot Gardens, där jag efter mycket om och men ledsnade och kutade tillbaka, därpå jag fann vägen till Darkroot Basin och tog mig sedan vidare till Valley of Drakes, till stor del på måfå. Här hittade vi en till synes död drake och fick tag på Dragon Crest Shield och Astora's Straight Sword. Hade den med mig som vapen ändra fram till Sen's Fortress (som jag tog sist av allt som gick) där jag fick Lightning Spear +1. Körde lite kombo med svärd, spjut och sköld ett tag tills jag insåg att Lightning Spear ägde det mesta jag stötte på så då bytte jag ut svärdet mot Talisman/Pyromancy, och har kört med det sen dess.

Har nu Lightning Spear +5 och Eagle Shield +10, samt Ornsteins hela rustning, funderar på att uppgradera svärdet dock med alla mina Twinkling Titantine för att se om det blir något bra. Försöker också pressa Faith så att jag kan använda Dragonslayer's Spear effektivt istället...

Föresten, ett tips: Kuta inte ner i The Hollow först än du har besegrat Ornstein och Smough, och du har fixat så att du kan transportera dig mellan Bonfires, annars blir det drygt.

Skrivet av Timeless Visions:

det enda jag ångra var att snacka med masken först, innan man dödar 4 kings så jag missa att gå med i Darkwraith och fixa rustingen =/

Jag har då planerat att göra det under nästa spelgång.

Permalänk
Medlem

Kör med Zweihander och uppgraderat den allt eftersom och har nu +3 lightning.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Inaktiv

kan man gå efter 4 kings det första man gör när det är NG+? eller är det nåt man behöver göra först för att komma till han förutom att ha ringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timeless Visions:

kan man gå efter 4 kings det första man gör när det är NG+? eller är det nåt man behöver göra först för att komma till han förutom att ha ringen?

Du måste kunna komma ner till Lower Ruins of New Londo, men vet inte om det krävs något för det eller inte...

Permalänk
Medlem

Jag kör med Magic Iaito +10, Painting armor och grass crest shield och har 44 i Intelligence så jag kan köra roliga spells, och jag gör 443 i damage. Spelat en 60 timmar nu typ, och har Demon's ruins kvar för sista boss soulen. Gillar inte lightning spear för att den har tråkiga moves...

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

Hallå, är rätt ny när det gäller såna här spel har inte spelat igenom många rpgs men jag fick tag i första Demon's Souls för en väldigt billig peng så jag tänkte ge det en chans med tanke på dem fina betygen spelet fick. Dessutom så skulle det vara kul med något spel som jag vanligtvis inte brukar spela.

Vilken gubbe är den bästa? Antar väl att alla har sina för och nackdelar. När jag körde Diablo 2 för länge sen så körde jag med Barbarian mest men jag gillade också att köra med magikern då man slipper gå så nära gubbarna men då tålde man ingenting istället. Finns det någon bra gubbe där mitt emellan eller ska man satsa på alltingen eller?

Finns det någon gubbe som är en bra kombination av båda? I såna här spel brukar det ju vara så att gubben som slåss för hand tål alltid mest och magikern tål ingenting.

Tänkte att det är lika bra att posta här istället för att posta i någon tråd om Demon's Souls för det är ganska mycket aktivitet i den här tråden.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem

Systemet för skapande av egen karaktär fungerar exakt som det gjorde i Demon's Souls, dvs. att det inte har något direkt betydelse vilka klasser du väljer, då du kan välja fritt hur du vill bygga upp din karaktär och vilken utrustning du har när du väl har börjat spela. Började själv med Warrior då det verkade som en hybrid mellan rustning och rörlighet(vilket du behöver mest av allt, tro mig) och springer nu runt med en fet rustning, ett spjut och en sköld, samt eldmagi. Så om du vill bygga en karaktär som kan kasta magi på folk och samtidigt vara effektiv med diverse vapen så går det.

När du börjar kommer du att dö skitfort ändå, så att du är vekare som magiker har nog ingen större betydelse. Så länge du kan rulla undan diverse attacker så kommer du att klara dig fint, men det är väl oftast det som är problemet i början...

Permalänk
Avstängd

Tack för svaret!

Det matnyttig information, tror att jag valde Warrior men är inte säker. Har märkt att man har lätt att dö i spelen Men men, tror det kommer ta många, många timmar innan jag klarat ut det här spelet. Iallafall för mig som inte är en van rpg spelare.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyhan:

Hallå, är rätt ny när det gäller såna här spel har inte spelat igenom många rpgs men jag fick tag i första Demon's Souls för en väldigt billig peng så jag tänkte ge det en chans med tanke på dem fina betygen spelet fick. Dessutom så skulle det vara kul med något spel som jag vanligtvis inte brukar spela.

Vilken gubbe är den bästa? Antar väl att alla har sina för och nackdelar. När jag körde Diablo 2 för länge sen så körde jag med Barbarian mest men jag gillade också att köra med magikern då man slipper gå så nära gubbarna men då tålde man ingenting istället. Finns det någon bra gubbe där mitt emellan eller ska man satsa på alltingen eller?

Finns det någon gubbe som är en bra kombination av båda? I såna här spel brukar det ju vara så att gubben som slåss för hand tål alltid mest och magikern tål ingenting.

Tänkte att det är lika bra att posta här istället för att posta i någon tråd om Demon's Souls för det är ganska mycket aktivitet i den här tråden.

Finns väl ingen som är bäst, ingen har något unikt i starten precis. Man lägger points hur man vill ha sin gubbe allt eftersom, det är bara starten som är lite olika, det är ju mest fråga om vilken spelstil man tror att man kommer gilla. Finns en hel del guider på Internet, vissa kräver dock att man dödar vissa bossar i viss ordning etc för att funka bra.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l