Permalänk
Medlem

Måste köpa ny dator!

Hej alla! Registrerade mig idag då jag fick tips av en vän som sa att folk på detta forum kan mest

Jag hoppar direkt till saken. Jag är i behov av en ny dator!

Har sett fram emot Star Wars: The old Republic i snart 3 år och nu är det äntligen dags för release.

Har aldrig varit särskilt kräsen vad gäller prestanda tidigare, men jag vägrar spela SW:TOR om jag inte kan maxa inställningarna så därför vänder jag mig nu till er experter.

Vill eventuellt kunna spela Skyrim, BF3 och såna spel med skapligt höga inställningar, men vet inte om budgeten ger möjlighet för den typen av spel, men SW är ju iallafall prio ett

Har en budget på ca 7000 kr, förstår att några tusenlappar fler hade underlättat men av vad jag har läst så har jag förstått att det ska gå ganska bra med den budget jag har om man väljer rätt, vilket leder till att jag behöver hjälp av folk som kan

förövrigt så hade jag tänkt beställa från komplett.se

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Ska win 7 ingå? antar att du bygger själv också.?

Permalänk
Medlem

ja windows 7 ska ingå. Japp tänkte bygga själv! får hjälp med det när delarna kommer så det är ingen fara

Permalänk
Medlem

Jag vill beställa så fort som möjligt så gör ett försök med att bumpa tråden !

Permalänk
Inaktiv

Måste du beställa ifrån komplett?

Permalänk
Medlem

grejen med komplett är att jag behöver deras "köp idag- betala februari". Jag får nämligen dåligt med lön i December finns det någon annan sida med deras erbjudande går det naturligtvis utmärkt !

Permalänk
Inaktiv

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=101987...

Det ingår ingen hårddisk i priset men ta en gammal ifrån en gammal datorn så ska det funka bra

Permalänk
Medlem

Det där såg bra ut och innehåller det jag hade lite som krav, 8gb ram, quad-core tex. Dessvärre behövde jag även operativsystem :/

Permalänk
Medlem

vad är skillnaden om jag köper samma grafikkort med 2gb minne istället för 1gb? Gör det mycket skillnad så är jag nog beredd på att spendera lite mer!

Permalänk
Inaktiv

Det blir väldigt svårt att skära ner på någonting, har du något du kan ta t.ex ett nätagg eller ett chassi?

Permalänk
Medlem

Vi säger att jag höjde budgeten till 8000 nu då. kan du göra nåt av det ? Behöver ej operativsystem

Permalänk
Inaktiv

Behöver du hårddisk?

Permalänk
Medlem

Ja det behöver jag. SDD har jag hört är bra att ha OS på också?

Permalänk
Inaktiv

En SSD är bra att ha sitt OS på så om du höjer din budget kan du slänga in en sådan.

Permalänk
Medlem

Har fått ihop de här delarna med hjälp från olika håll : http://www.inet.se/kundvagn/visa/1217596/fiskarn om nån kan se över om allt passar, samt tips & råd på bättringar/ändringar om det behövs. Vill gärna beställa idag innan 17:00 så undrar om det passar

Permalänk
Inaktiv

Du kunde ju inte köpa ifrån inet :/ men det ser bra ut